Két számjegyű növekedések
Figyelemre méltóan nőtt a kereslet grillkolbász iránt. Ugyanis értékben 14, mennyiségben pedig 18 százalékkal többet adtak el az élelmiszer-üzletekben 2013. március–2014. február között, mint az előző hasonló időszak során. Így az éves piac 1,4 milliárd forint körül jár, illetve közeledik a 800 tonnához.
A bolti eladás fő jellemzője, hogy erősen koncentrált. Változott azonban a bolttípusok súlya. Érték szempontjából a forgalom csaknem felét, 47 százalékát a 2500 négyzetméternél nagyobb egységek vitték el, a legutóbbi kumulált év alatt. Egy évvel korábban viszont még 52 százalékot tett ki a részesedésük.
Ezzel egy időben 4 százalékponttal, 45 százalékra emelkedett a 401–2500 négyzetméter közötti csatorna piacrésze.
A maradék 8 százalékon osztoznak a 400 négyzetméteres és kisebb boltok.
Négy hónapig tart a szezon, májustól augusztusig. Az átlagárak hol egyöntetű képet mutatnak, hol viszont kis mértékben változnak. A részleteket a fenti táblázat mutatja.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Provident: magyarok egyre nagyobb részének kihívás kijönni a jövedelméből
A magyarok egyre nagyobb részének kihívás kijönni a jövedelméből, a…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Mesterséges intelligencia a munkahelyeken: kik használják az AI-t?
Mesterséges intelligencia a munkahelyeken: kik használják az AI-t? A GKI…
Tovább olvasom >Továbbra is stabil a hazai munkaerőpiac
Továbbra is stabil a hazai munkaerőpiac, a foglalkoztatottak száma évek…
Tovább olvasom >