Két éves mélyponton a kínai élelmiszer-infláció áprilisban
Áprilisban a várakozásoknál jobban, több mint két éves mélypontra lassult az infláció Kínában a nemzeti statisztikai hivatal csütörtöki jelentése szerint.
Kínában a fogyasztói árak éves emelkedésének mértéke áprilisban 0,1 százalékra csökkent az előző havi 0,7 százalékról. Elemzők 0,4 százalékos inflációt vártak áprilisra.
Az idén áprilisi infláció Kínában a legalacsonyabb a 2021. februári defláció óta. Az infláció a statisztikai hivatal megítélése szerint a zéró-Covid-politika megszüntetését követően a különböző gazdasági ágazatok közötti egyenlőtlen fellendülésnek, az élelmiszeripari és a nem élelmiszeripari cikkek árának eltérő áralakulásával magyarázható.
Az élelmiszer-infláció 13 havi mélypontra csökkent áprilisban, 0,4 százalékra a márciusi 2,4 százalékról. A nem élelmiszeripari árak emelkedése is tovább mérséklődött, 0,1 százalékra 0,3 százalékról. Ezen belül a közlekedésitarifák 3,3 százalékkal csökkentek áprilisban éves összevetésben a márciusi 1,9 százalékos csökkenés után, a lakhatási költségek pedig 0,3 százalékkal csökkentek 0,2 százalék után.
Az élelmiszerek és az energia volatilis árai nélkül a fogyasztói árak (maginfláció) a márciusival megegyező éves ütemben 0,7 százalékkal emelkedtek áprilisban.
Havi bázison a fogyasztói árak a várt stagnálás helyett 0,1 százalékkal csökkentek áprilisban, ami sorban a harmadik havi csökkenés volt.
A termelői árak a várakozásokat meghaladó mértékben csökkentek áprilisban Kínában: éves összevetésben 3,6 százalékkal a márciusi 2,5 százalékos csökkenés után és az elemzők által jelzett 3,2 százalékos csökkenés helyett. A termelői árak éves csökkenése már a hetedik egymást követő hónapban tart Kínában és az áprilisi esés mértéke 2020 májusa óta a legnagyobb mértékű lett.
Kapcsolódó cikkeink
Az infláció a népszerű halételeken is meglátszik
Ahogy a nyári szezon közeledik, a belföldi nyaralók körében népszerű…
Tovább olvasom >Az év folyamán újra emelhetik díjaikat a hazai nagybankok
Az infláció következményeként a magyarországi nagybankok kénytelenek voltak emelni díjszabásaikat,…
Tovább olvasom >A 7-Eleven drónos házhoz szállítást tesztel Kínában
Drónos házhoz szállítást tesztel a 7-Eleven a Meituan kínai ételkiszállítási…
Tovább olvasom >További cikkeink
Idén is gazdára várnak a Green Pledge védjegyek
Felelősen a tiszta kommunikációért Az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT), a…
Tovább olvasom >A Tesco Magyarország a kihívások ellenére is optimista a jövőt illetően
A kiskereskedelmi szektor jelenlegi helyzetéről és a közeljövőben várható trendekről…
Tovább olvasom >Az alkoholmentes sörökre és a prémium kategóriára fókuszál a magyar sörpiac
A magyar sörpiac jelentős változásokat mutat az alkoholmentes és a…
Tovább olvasom >