Két és fél éves mélypontra esett a francia fogyasztók bizalma
A várt stagnálás helyett több mint két éve a legalacsonyabb szintre esett szeptemberben a fogyasztói bizalmi index Franciaországban – közölte a nemzeti statisztikai hivatal.
Az Insee szeptemberi fogyasztói bizalomindexe 94 pont lett, 2016 áprilisa óta a legalacsonyabb, az augusztusi 96 pont után. Az augusztusi adatot az Insee 97 pontról 96 pontra korrigálta szerdán.
A mutató januárban még 104 ponton állt.
A megkérdezettek kevésbé voltak derűlátóak pénzügyi helyzetük kilátásait tekintve, jelentősen csökkent azok száma, akik szerint a következő 12 hónapban javul az életminőségük. Eközben felerősödött az a vélekedés, hogy a következő 12 hónapban emelkednek a fogyasztói árak.
A francia kormány a napokban bemutatott jövő évi költségvetési tervében 1,7 százalékos gazdasági növekedéssel számol a tavalyi 1,9 százalék után, ami hat éve a legnagyobb volt.
A kormány úgy döntött, hogy a gazdaság élénkítése és új munkahelyek létrehozása céljából 24,8 milliárd euróval csökkenti jövőre a vállalati és a lakossági adókat.
Franciaországban csak lassan csökken a munkanélküliség. A ráta júniusban 8,7 százalék volt, az első negyedévben 9,2 százalék. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Főleg a borfogyasztás mérséklődése miatt csökken az alkoholfogyasztás Franciaországban
Franciaországban 2023-ban jelentősen visszaesett az alkoholfogyasztás, amelynek fő oka a…
Tovább olvasom >NIQ-leckék a modern trade világából
A volumenszámok egyre inkább kedvezőek, jövő évre mérsékelt növekedés várható.…
Tovább olvasom >Új stratégiával támogatja az Intermarché a francia mezőgazdaságot
A francia Intermarché kiskereskedelmi lánc bejelentette, hogy csak akkor kezdi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >