Új stratégiával támogatja az Intermarché a francia mezőgazdaságot
A francia Intermarché kiskereskedelmi lánc bejelentette, hogy csak akkor kezdi meg a 2025. évre vonatkozó kereskedelmi tárgyalásait a tejipari gyártókkal, ha azok előzetesen megállapodást kötnek beszállítóikkal. A gyártóknak december 15-éig kell egyezségre jutniuk a termelőkkel.
A döntés összhangban áll az anyavállalat, a Les Mousquetaires vállalásaival, amelyek célja az agrárnyersanyagok eredetének és költségeinek esetében az átláthatóság növelése, valamint a mezőgazdaságban dolgozók jövedelmének védelme.
A Les Mousquetaires nyolcpontos programot hirdetett a francia élelmiszer-önrendelkezés erősítésére, többek között a szezonális helyi gyümölcsök és zöldségek népszerűsítésére, valamint a helyi termelők támogatására. 2027-ig a vállalat megduplázná helyi beszállító partnerei számát 20 ezerre, csökkentve az ellátási lánc közvetítőit és a szállítással járó karbonkibocsátást.
Emellett a kereskedő 2025-től bevezeti az „Intermarché Terroir” címkét, amely a teljes mértékben francia ellátási láncból származó friss termékeket hivatott majd jelölni. Thierry Cotillard, a Les Mousquetaires elnöke szerint ezek az intézkedések fontos lépések a francia agrárium támogatására, és az élelmiszerlánc minden szereplőjét együttműködésére szólította fel.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Egyhangú támogatást kapott a 2027 utáni gazdaközpontú agrárpolitika
Az EU-tagállamok agrárminiszterei tanácsi következtetéseket fogadtak el a 2027 utáni…
Tovább olvasom >Fontos csatát nyertünk a magyar elnökség vezetésével a mezőgazdasági tanács ülésén
Egy fontos csatát megnyertünk a magyar elnökség vezetésével a mezőgazdasági…
Tovább olvasom >Főleg a borfogyasztás mérséklődése miatt csökken az alkoholfogyasztás Franciaországban
Franciaországban 2023-ban jelentősen visszaesett az alkoholfogyasztás, amelynek fő oka a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >