Két és fél éve a legmagasabb infláció májusban az euróövezetben
Májusban két és fél éve a legmagasabb infláció alakult ki az euróövezetben az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat csütörtöki jelentése szerint.
Májusban 2,0 százalékra, 2018 októbere óta a legmagasabbra emelkedett az infláció az euróövezetben az áprilisi 1,6 százalékról. Tavaly májusban 0,1 százalék volt az euróövezeti infláció.
Az előző havihoz képest 0,3 százalékkal emelkedtek májusban a fogyasztói árak az euróövezetben az áprilisi 0,6 százalék után.
A két és fél éve a legmagasabb májusi infláció részben az alacsony bázisértékre, részben pedig a keresletnek a gazdaság újra indításával együtt járó felfutására vezethető vissza.
Az Európai Unióban 2,3 százalékos infláció alakult ki májusban az áprilisi 2,0 százalék után. Tavaly májusban 0,6 százalék volt az uniós infláció.
A legmagasabb inflációt Magyarországon regisztrálták májusban, 5,3 százalékost. Lengyelországban májusban 4,6 százalékkal emelkedtek a fogyasztói árak egy év alatt, Luxembourgban pedig 4,0 százalékkal.
A legalacsonyabb inflációs ráta, mínusz 1,2 százalékos Görögországban alakult ki májusban. Máltán 0,2 százalék volt a fogyasztói árak éves emelkedésének mértéke, Portugáliában pedig 0,5 százalékos.
Az euróövezeti fogyasztói árindex májusi éves emelkedéséhez az energiaárak 1,19 százalékponttal járultak hozzá, köszönhetően a 13,1 százalékos éves emelkedésnek az áprilisi 10,4 százalék után. A szolgáltatások 0,45 százalékpontot emeltek a fogyasztói árindexen, a nem energiaipari termékek 0,19 százalékponttal, az élelmiszerek és élvezeti cikkek pedig 0,15 százalékponttal járultak hozzá.
Az energiaárak, élelmiszerek, alkoholok és dohányipari termékek árának leszámításával kalkulált maginfláció 1,0 százalékkal emelkedett májusban az áprilisi 0,7 százalék után. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Nem csak Magyarországon hasítanak a kötelező akciók
Szerbia folytatja az infláció elleni küzdelmet, és tovább bővíti az…
Tovább olvasom >MRSZ Médiatorta: elvitte a magas infláció a magyar reklámpiac növekedését
Közzétették a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) 2023-as média- és kommunikációs piac…
Tovább olvasom >A GKI a vásárolt fogyasztás 3,5%-os visszaesésére számít 2024-ben
A GKI december végi közleményében lényegét tekintve megerősítette 2023–24-re vonatkozó…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >