Kereskedelmi tevékenységbe kezd a Magyar Vöröskereszt
Kereskedelmi tevékenységbe kezd – a Magyarországon működő karitatív szervezetek közül elsőként – a Magyar Vöröskereszt, hogy az adományok és a szponzoráció mellett kiszámítható, előre kalkulálható és szabadon felhasználható anyagi erőforráshoz is hozzájusson.
A szervezetnek az MTI-hez eljuttatott keddi közleménye szerint az új modell alapján népszerű és keresett termékek árusításába kezdenek, nem saját hálózattal, hanem üzleti alapon együttműködve gyártó, forgalmazó és kereskedelmi partnerekkel. Idén 3-4 termékkel indulnak, amiből év végéig 2 millió forintos bevételt várnak. A hosszú távú, 5-10 éves tervekben pedig évi 10-15 millió forintos bevétellel kalkulálnak.
A lépés azért jelentős, mert a Magyar Vöröskereszthez eljuttatott adományok nem csoportosíthatóak át, kizárólag arra a területre fordíthatók, amelyre az adományozók szánták őket.
„A legnagyobb hazai humanitárius szervezetként folyamatosan dolgoznunk kell a forrásaink bővítésén is, hogy megfelelő hatékonysággal és színvonalon tudjuk ellátni a meglévő és az új feladatainkat. Az adományokon, a pályázati forrásokon és az állami támogatáson kívül szerettünk volna olyan bevételi forráshoz jutni, ami a Vöröskereszt alapelveivel összeegyeztethető és lehetőséget ad arra, hogy szabadon gazdálkodhassunk vele és olyan területekre fordíthassuk, amelyek ugyan fontos ügyek, de kevésbé ismertek vagy népszerűek az adományozók körében” – idézi a közlemény Kardos Istvánt, a Magyar Vöröskereszt főigazgatóját.
A termékválasztásnál a minőségen, a praktikus használhatóságon és a keresleten kívül szempont az is, hogy kapcsolódjon a Magyar Vöröskereszt tevékenységeihez, és adott esetben az egyedi gyártás is lehetséges legyen. Az első két termék, egy fej-, illetve zseblámpa a szervezet katasztrófavédelmi tevékenységéhez kapcsolódik. Minden, a Magyar Vöröskereszt logójával ellátott csomagolásban forgalomba kerülő lámpa eladása után 600 forintot kap a szervezet. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Segítség az ételérzékenyeknek
Az Auchan Alapítvány jóvoltából a Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége háromféle…
Tovább olvasom >Hátrányos helyzetű nők képzését segítő programjáért kapott társadalmi kategóriában CSR-díjat a Coca-Cola
„Új esélyek a munkaerőpiacon” néven indított 2023-ban közös programot a…
Tovább olvasom >A legrosszabb helyzetben az ételérzékeny, vagy cukorbeteg nélkülözők vannak
Sokan, sokszor gyűjtenek élelmet a rászorulóknak, viszont kevesebb figyelmet kap…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >