Képzést indít az olasz vezetésű sajtmanufaktúra
A magyarországi minőségi sajtfogyasztás meghonosítása érdekében, oktatással egybekötve, olasz sajtmester vezetésével nyitott látvány sajtmanufaktúrát Veresegyházon a CBA – mondta el az MTI-nek a helyszínen Fodor Attila, a magyar üzletlánc kommunikációs igazgatója.
A termék és gyártás bemutatójával egybekötött sajtótájékoztatón Fodor Attila elmondta, hogy a helyben előállított termelői tejből 900 litert használnak fel hetente a sajtgyártáshoz. A tejet Pest megyei gazdaságokból szerzik be, és típustól függően hozzávetőlegesen 90-100 kilogramm sajtot állítanak elő. „Itt jellemzően lágy és félkemény sajtok készülnek, de elkezdtünk kísérletezni a hosszabb érlelésű kemény sajtok előállításával is” – mondta a kommunikációs igazgató.
A sajtműhely jelenleg tizenkét üzletet lát el termékeivel, főleg Pest megyében és Budapesten.
A manufaktúra működéséhez a szakmai támogatást és az oktatást az olaszországi Perenzin sajtüzem adja, valamint a Nemzetközi Sajtkészítő Művészeti Akadémia képviseletében Carlo Piccoli és felesége szakmai munkája, akik a képzéseket és a sajtműhelyt is vezetik – összegezte Fodor Attila.
A kommunikációs igazgató szólt arról is, hogy missziós tevékenységként fogják fel a minőségi sajtkészítést a látványműhelyben, ahol fontos, hogy a vásárlók betekinthessenek a sajtok elkészítésének folyamatába. A beszerzett technológiáról szólva elmondta, hogy a világpiacon is innovatívnak számító berendezések használatával kezdték meg a sajtok készítését. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Bezárja répcelaki ömlesztettsajt-gyártó üzemét a Savencia
Átszervezi magyarországi működését a Savencia Fromage & Dairy Hungary Zrt.…
Tovább olvasom >A trappista sajt fogyasztását ösztönző kampány indult
Az Agrárminisztérium (AM) és az Agrármarketing Centrum (AMC) is csatlakozott…
Tovább olvasom >Országos kampányt indított a Tej Terméktanács a trappista sajt népszerűsítésére
A Tej Terméktanács országos marketingkampányt indított a hazai előállítású trappista…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >Kétszeres POP világbajnok a magyar Gösser Spritz display
Idén két világbajnoki címre is büszke lehet a hazai POP-szakma.…
Tovább olvasom >Legendás olasz panettone-gyártót vett az ír Valeo Foods
Újabb olasz cég felvásárlását jelentette be az ír székhelyű Valeo…
Tovább olvasom >