Át kell alakítani a gondolkodást – Ezüst Clióval ünnepel a Republic Group
A folyamatos növekedésre, valamint a csapatra a legbüszkébbek az idén 20 éves Republic Group vezetői, Barna Tamás ügyvezető igazgató és Fabricius Gábor innovációs igazgató. A magazinunknak adott interjúban a két tulajdonos arról is beszélt, mivel sikerült elnyerni az egyik legrangosabb reklámverseny ezüst nagydíját, és mi jelenti a legnagyobb kihívást a reklámipar számára a következő években.
– Idén 20 éves a Republic Group, mire vagytok a legbüszkébbek az elmúlt két évtizedből?
BT: – Önmagában a 20 évre is nagyon büszkék lehetünk, hiszen ennyi ideje vezető, független ügynökségként tudunk ott lenni a piacon. Ráadásul az elmúlt két évtizedben állandó volt a fejlődés, most van a legtöbb munkatársunk és ügyfelünk, valamint az elmúlt években folyamatosan árbevételi rekordokat érünk el.
FG: – A munkatársakra, a csapatra, akiknél azt érzem – és ezt minden visszajelzés megerősíti –, hogy nagyon profi szolgáltatást nyújtanak. Mindenki ismeri a magyarországi munkaerőpiaci helyzetet, a nagyon tehetséges emberek külföldre mennek, a kreatív szakemberek főleg Londonban, Berlinben folytatják karrierjüket, de nekünk sikerült egy fantasztikusan jó, okos, rátermett csapatot kialakítanunk. Persze ez azzal is jár, hogy rengeteget fektetünk a humánerőforrásba, például képzések formájában. Fontosnak tartom elmondani azt is, hogy nagyon jó menedzsmentünk van, amelynek tagjai multinacionális vállalatoktól érkeztek hozzánk.
– Mekkora volt a cég bevétele tavaly, és milyen területeken vagytok jelen?
BT: – A múlt évben csoportszinten bőven egymilliárd forint felett volt a forgalmunk, és ebben nincs benne a médiavásárlás. BTL-ben, digitális piacon, klasszikus reklámban, PR-ben egyaránt jelen vagyunk, de van promóciós és event üzletágunk is. Csoportszinten már közel 90-en dolgoznak nálunk. A növekedésünket jól mutatja, hogy három év alatt megdupláztuk a létszámunkat. Az ügyfeleink között alapvetően multinacionális vállalatok találhatók, mint például a Danone, az UNIQA Biztosító, a Metro, a Janssen-Cilag vagy a Coca-Cola. Mindemellett bizonyos márkák esetében már a piaci bevezetés előtti fázisban elkezdjük a közös stratégiai munkát – ilyen a Souldrops vagy a FINO –, ami egyszerre izgalmas feladat, illetve a projekten dolgozók ezáltal komoly piaci tudásra tesznek szert. A mosószerpiacon innovatív ötlettel megjelenő Souldropsot a termékelnevezéstől kezdve a csomagoláson át a 4 országban történő piaci bevezetésig támogattuk. Ez a projekt egyébként komoly nemzetközi elismerést is hozott, a New York-i Clio ezüst nagydíját kaptuk meg érte, amely a cannes-i mellett a világ legnevesebb reklámversenye.
– Az online reklámköltés már évek óta felülmúlja a televízióst Magyarországon, hogyan alkalmazkodik a Republic Group a megváltozott helyzethez?
BT: – A digitális térben való kommunikáció speciális szakértelmet igényel, hiszen alapvetően tartalomgyártásról szól, ami az üzleti folyamatok üzemanyaga. Támogatjuk a szervezeteket a megfelelő eszközök kiválasztásában is, hogy a tartalmak valós üzleti értékeket képviseljenek.Ez is szerepet játszott abban, hogy tavaly a közép-európai központja lettünk a Branded Content Marketing Association Worldwide-nak.
FG: – A tartalomgenerálás mellett azért más fontos területek is vannak, így például az e-commerce, ami a brick-and-mortar cégeknek jelen pillanatban a kulcs a fennmaradáshoz. A márkaépítés mellett a közösségi elfogadottság, a konverziós folyamatok folyamatos elemzése is kulcs a sikeres digitális tranzakcióhoz. Ezekkel már öt éve foglalkozunk. A kampányokat most már realtime kell vizsgálnunk, és az így szerzett információt azonnal vissza kell forgatnunk a siker érdekében.
– Tapasztalataitok szerint melyek a leghatékonyabb marketingeszközök?
BT: – Nincs általános, mindenre jó megoldás. Szerintem az a fontos, hogy egy ügynökségen belül – mi így építettük fel a Republicot is – az egyes területeknek legyenek szakértői, és bizonyos témákban kimagasló képességű munkatársakkal tudjunk dolgozni. A különböző csatornák ugyanis megkívánják, hogy szakmailag felkészült emberek foglalkozzanak velük technológiai és kommunikációs oldalról egyaránt. Ezért is fektetünk olyan sokat a munkatársaink képzésébe, hogy versenyképes maradjon a tudásuk. Azt látom, hogy ma a reklámpiacon is az egyik legnagyobb kihívást a versenyképes munkaerő megtartása jelenti.
A Souldrops-projekttel a New York-i Clio reklámfesztivál ezüst nagydíját nyerték el
– Hogyan alakul a reklámpiac jövője a következő években?
FG: – Alapvetően a legfontosabb, amit javasolni tudunk az ügyfeleinknek, hogy gondolják át, hogyan építik fel a portfóliójukat. A reklámbüdzsé kapcsán döntési pozícióban lévők többsége körülbelül 20 éve tanulta, hogyan érdemes a média- és marketingportfóliót menedzselni, és ez mára meghaladott tudássá vált. Szerencsére sok üdítő kivétel is van, ám többször tapasztaltuk azt is, hogy a marketingvezetők túlnyomó többségének elavult a gondolkodása a portfólió felhasználásáról. A probléma az, hogy addig nem is tudnak kiugró eredményeket felmutatni, amíg ezt a stratégiát nem gondolják át. Sok helyen az a helyzet, hogy a digitális lehetőségeket, a tartalommarketinget nem olyan szinten integrálják, ahogyan azt a piaci környezet megkívánná. Úgy vélem, elsősorban arról szól majd a következő 2-3 év, hogy a döntéshozóknak újra kell szabniuk a kabátot, sokkal erősebben jelen kell lenni a digitális térben márkázott tartalommal, aminek a vége persze kattintás lesz és eladás.
BT: – Valóban, a korábbi költési struktúrák ma már nem szolgálják olyan hatékonyan az értékesítést, mint akár 5 évvel ezelőtt is. Teljesen más típusú megközelítésre van szükség ügyféloldalon, de igaz ez a médiavásárlói és kreatív oldalra is.
– Mennyire fogékonyak az ügyfelek az új megközelítésre?
BT: – Komoly edukációs munkát végzünk a változás érdekében, így például ügyféloldali szakemberekkel elkészíttettük a TrendLab nevű, jövőbe tekintő kiadványt, amely több tucat, 2018-ra várt trendet mutat be. Ez az elemzés egyébként ingyen elérhető a weboldalunkon is.
FG: – A mi oldalunk is átalakult tartalomszolgáltató felületté. Kereshető adatbázisban megtalálható a site-on az összes esettanulmányunk az elmúlt 20 évből. Ez egyébként egyedülálló, más ügynökség ilyet még nem csinált Magyarországon, hogy lényegében a teljes tudását odaadta a közösségnek. //
Kapcsolódó cikkeink
A tavalyinál jóval optimistábbak a webáruházak a karácsonyt illetően
A reálbérek újbóli emelkedése jó eséllyel már megmutatkozik az idei…
Tovább olvasom >Így vásároltak idén karácsonyra a magyarok
A karácsony az év egyik legmeghittebb időszaka, amikor az ajándékozás…
Tovább olvasom >Átverések a netes vásárlások világában: tanulságos eset a Kockabolygóról és Kockavárosról
Az online vásárlás az elmúlt években egyre nehezebbé vált a…
Tovább olvasom >További cikkeink
„Csak úgy!” – Egy különleges kampány a Moments ostyával
A Moments ostya idei őszi kampánya nem csupán egy új…
Tovább olvasom >IT-biztonsági megoldás közép- és nagyvállalatoknak a Yetteltől
Elsősorban közepes méretű és nagyvállalatok számára vezetett be fejlett IT-biztonsági…
Tovább olvasom >Kompromisszummentes a vegán étkezés a Vegajóval
Egészségesebb élet, boldogabb állatok, zöldebb bolygó – csupa olyan hívószavak,…
Tovább olvasom >