Keleten haladt idén a Coop Rally
Emocionális, gazdasági, fenntarthatósági és környezetvédelmi szempontok is szólnak amellett, hogy mindig hazánkban készült terméket válasszunk – ez volt az idei évben is a magyar élelmiszeripart népszerűsítő Coop Rally fő üzenete. A szakmai program Magyarország keleti felén látogatott meg élelmiszeripari szereplőket, COOP-üzletet és logisztikai központot.
Az idei Coop Rally során a több mint 300 résztvevő nyolc állomást (hús- és tejüzemet, üdítőital-gyártó üzemet, pincészetet, valamint COOP-üzletet és frissáru logisztikai központot) keresett fel. Az eseményt – ahogy minden évben – részvételével támogatta az Agrárminisztérium is, Nagy István tárcavezető pedig vállalta a rendezvény fővédnöki szerepét.
A kétnapos verseny szeptember 5-ei záróeseményén az eddig elért eredményeket méltatta Pekó László, a CO-OP Hungary Zrt. Igazgatóságának elnöke:
– Örülök annak, hogy a 14 éve elindított Coop Rally mára egy óriási értékké, branddé, fontos szakmai eseménnyé vált, amely jelentős segítséget nyújt célunk elérésében, hogy hozzájáruljunk a magyar termékek népszerűsítéséhez. Tizennégy évvel ezelőtt a vásárlók számára az ár mellett nem volt érdekes szempont, hogy az adott termék magyar vagy külföldi áru-e. Ez mára megváltozott, a vásárlókban is tudatosult, hogy magyar termékek vásárlásával a magyar emberek megélhetését segítik elő.
A CO-OP Hungary Zrt. Igazgatóságának elnöke hozzátette: a résztvevők és a COOP Gazdasági Csoport hosszú évekre, esetenként évtizedekre visszatekintő munkája a legjobb bizonyítéka annak, hogy kölcsönösen kedvező kereskedelmi kapcsolatok eredményre vezetnek. Pekó László elárulta: jövőre az ország nyugati felében rendezik meg a szakmai programot.
Nagy István agrárminiszter elmondta: elismerésre, tiszteletre méltó teljesítmény áll a Coop mögött.
– A vállalatcsoport a magyar gazdák legkiválóbb partnere, amire a gazdatársadalom mindig számíthat – tette hozzá. Kiemelte: az agrártárca azon dolgozik, hogy minél több forrás álljon rendelkezésre a magyar gazdák számára az élelmiszer-előállítás és -feldolgozás terén.
Az idei, 650 kilométeres versenyt a Szatmári Malom Kft. nyerte, míg az Agrárminisztérium különdíját az idei rendezvényen a verseny egyik állomásaként is résztvevő Márka Üdítőgyártó Kft. kapta meg. A rally az idei programjaival immáron 119 hazánkban működő vállalkozást mutatott be, és szinte a teljes FMCG-szektor támogatását tudhatja maga mögött.
A Coop Rally helyezettjei és különdíjasai:
Pick Szeged Zrt.
Város: Szeged
Éves forgalom (2018): 63,2 milliárd forint
Ismertebb márkanevek: Pick, Herz, Família

Sutka László
mb. vezérigazgató
„Az idén alapításának 150. évfordulóját ünneplő Pick Szeged Zrt. a hazai piac meghatározó és domináns szereplője a penészes és penészmentes szárazáruk (szalámik és szárazkolbászok), valamint a hentesáruk területén. Termékeinket a világ 35 országában több mint 200 különböző bolthálózat polcain lehet megtalálni, így nemcsak a belföldi jelenlétünk meghatározó, de egyben az egyik legjelentősebb magyar agrárexportőr vagyunk, nemzetközileg is elismert és támogatott márkákkal. A Pick Szeged Zrt. a Bonafarm Csoport tagjaként Magyarország és Közép-Európa egyik legnagyobb élelmiszeripari vállalata, amelynek éves árbevétele közel 65 milliárd forintot tesz ki, exportja pedig meghaladja a 60 millió eurót. Vállalatunk elhivatott szakemberei mindig hivatásuknak tekintették és tekintik ma is azt, hogy minél több fogyasztó asztalára juthassanak el a PICK ízletes húskészítményei. Ennek köszönhetően 150 év történelmének viharai között mindig álltuk a kihívásokat és a versenyt, az induló családi manufaktúrából mára évi több mint 40 000 tonnát forgalmazó nagyvállalattá fejlődtünk, és Pick, Herz, valamint Família márkatermékeinkkel vezető piaci részesedést értünk el a hazai piacon. Nagy örömünkre szolgált, hogy ezen az ünnepi évfordulón cégünk szegedi telephelye szolgálhatott a Coop Rally kezdő állomásául.”
_________________________________________
Integrál Zrt.
Város: Kiskunfélegyháza
Éves forgalom (2018): 15,4 milliárd forint
Ismertebb márkanevek: Regius, Integrál

Dr. Horváth Sándor elnök-vezérigazgató
„Cégünk, a kizárólag magyar tulajdonosi háttérrel rendelkező Integrál Zrt., a jogelőd 1946-os alapításától számítva több mint 70 éve eredményesen működik. Árbevétel és eredményesség szempontjából két meghatározó tevékenységünk az élelmiszer-kiskereskedelem, valamint a hízottliba-, hízottkacsa-vágás és -feldolgozás. A Coop üzletlánc tagjaként, az Alföld Pro-Coop Régión belül 16 saját tulajdonú ABC-áruházat működtetünk. Üzemünk a folyamatos bővítés, korszerűsítés eredményeként, napjainkban éves szinten 8-900 ezer db hízott libát, valamint 6-700 ezer db hízott kacsát dolgoz fel. Széles körű exporttevékenységünk mellett természetesen jelen vagyunk a belföldi piacokon, az itt működő üzletláncok egy részénél és a Coop üzletláncnál is. A 2017-es évben 2400 m² területen új, kész-, félkész termék gyártó üzemet építettünk fel, amely egészséges, prémium minőségű termékek gyártását teszi lehetővé, modern csomagolásban. Hosszú évek óta töretlen sikerességünk fenntartása érdekében 2019-ben arculatváltási és brandépítési fejlesztésbe kezdtünk. A fogyasztók számára kezdetektől fogva megszokott minőséget és megbízhatóságot jelentő Integrál névből az Integrál márkanevet, a hagyományos feldolgozást, valamint az alföldi régióra jellemző hagyományokat ötvöző tulajdonságokból pedig a Regius márkanevet hoztuk létre.”
__________________________________________
Márka Üdítőgyártó Kft.
Város: Felsőlajos
Éves forgalom (2018): 4,2 milliárd Ft
Ismertebb márkanevek: Márka

Horváth Adrienn
marketingigazgató
„Az FMCG-piac vitathatatlanul igencsak gazdag nemzetközi szereplőkben. Csak kevesen mondhatják el ebben a szektorban magukról, hogy 100%-ban magyar, családi vállalkozás, amely ráadásul több évtizedes múlttal rendelkezik. A Márka több mint 80 fős stábja nemcsak közel fél évszázados múltjára büszke, hanem hogy az üdítőital-piac meghatározó és első számú magyar gyártója. Ez minek köszönhető? Tradícióink ápolása mellett legalább ugyanakkora hangsúlyt fektetünk a folyamatos innovációkra is. Fontos, hogy értéket, értékrendet és egyben értéktrendet is kívánunk átadni minden egyes általunk megtöltött palackkal kereskedelmi partnereinknek és fogyasztóinknak – immáron nemcsak a magyar piacon, hanem a környező országokban is. Ezért (is), tekintjük jó lehetőségnek, hogy a Coop Rally állomása lehettünk, ahol évről évre a minőségi magyar termékek népszerűsítéséért együtt versenyezhetünk. Az Agrárminisztérium különdíja pedig hatalmas elismerése munkáknak, amelynek egy emberként örül az egész kollektíva.”
__________________________________________
Co-op Star Zrt.
Város: Abony
Éves forgalom (2018): 24 milliárd Ft

Dr. Rédei István
elnök-vezérigazgató
„Társaságunk idén ünnepelte alapításának 20 éves évfordulóját, hiszen 1999 óta folytatja kereskedelmi tevékenységét, amely meghatározó Jász-Nagykun-Szolnok megyében, azon belül is a Jászságban. Ma 102 településen 121 Coop-, valamint 10 iparcikkboltot üzemeltetünk, és 1200 alkalmazottunknak biztosítunk megélhetést. A Coop Rally alkalmával személyesen is megbizonyosodhatunk a különféle terméktrendekről és innovációkról, amelyek mind a hazai termékek versenyképességét biztosítják. A rally által lehetőségünk nyílik megmutatni, hogy követve ezeket az új irányokat, folyamatosan képesek vagyunk megújulni, egyben versenyképesek maradni.”
_________________________________________
Nádudvari Élelmiszer Kft.
Város: Nádudvar
Éves forgalom (2018): 10,1 milliárd Ft
Ismertebb márkanevek: Nádudvari

Volosinovszki
János
ügyvezető igazgató
„A Nádudvari Élelmiszer Kft. a Hortobágyi Nemzeti Park közelében található, száz százalékban magyar tulajdonú vállalat, mely a Nagisz-Hage cégcsoport, a régió meghatározó mezőgazdasági integrációjának a tagja. A Nádudvari Élelmiszer Kft. termékpalettáján több mint 100-féle termék szerepel, a Nádudvari túrótól kezdve az E-mentes tejtermékekig, a húskészítményektől a mirelit termékekig, köztük a legújabb fejlesztésű gombócokig és túrófánkokig. Míg korábban a tejtermékek adták az árbevétel nagy részét, mára a beruházásoknak, fejlesztéseknek köszönhetően a hús és a mirelittermékek is egyre nagyobb súllyal képviseltetik magukat az összforgalmon belül. A társaság árbevétele 2008-ban még 1,7 milliárd forint volt, 2018-ra pedig a termékfejlesztéseknek, márkaépítésnek köszönhetően átlépte a 10 milliárdot, mely csak belföldi értékesítésből származik. A Cooppal évek óta jó kapcsolatot ápolunk, többféle Coop saját márkás terméket is gyártunk, 2018-ban a közös forgalmunk meghaladta az 1 milliárd forintot. Magyar termelő vállalatként kiemelten fontos számunkra, hogy egy olyan ügyet támogassunk, mint a Coop Rally, amely a minőségi magyar termékekre hívja fel a figyelmet.”
_________________________________________
Észak-Kelet Pro-Coop Zrt.
Város: Miskolc
Éves forgalom (2018): 27,5 milliárd Ft

Kozsnyánszky Gyula
cégvezető
„Cégünk 1999. január 1. óta a Coop cégcsoport tagjaként négy megyében közel 600 üzletet lát el száraz, és 2017. január 1. óta már frissáruval is. Ekkor került átadásra egy 3300 m²-es hűtött raktár, amelyből jelenleg 3875 cikkelemmel látjuk el a boltokat. Cégünk törekszik arra, hogy a régiónk vásárlóinak igényeinek megfelelő áruválasztékkal – különös hangsúlyt fektetve a magyar termékekre – szolgáljuk ki a lehető legmagasabb színvonalon az ellátási területünkön működő Coop-üzleteket. Ennek érdekében cégünk folyamatosan fejleszt: modern vonalkódos technikán alapuló raktárirányítási rendszert vezettünk be, és jelenleg a vállalatirányítási informatikai rendszerünket modernizáljuk. Cégünk már másodszor vállalta a házigazdaszerepet a Coop Rallyn, mivel cégünk is elkötelezett támogatója a magyar termékek népszerűsítésének, és ez partner-, illetve csapatépítésre is kitűnő alkalom.”
__________________________________________
Naszálytej Zrt.
Város: Miskolc
Éves forgalom (2018): 14,5 milliárd Ft
Ismertebb márkanevek: Fittej, Magic Milk, Zöldfarm, Jásztej, Dunatej, Toffini

Sallai Attila
vezérigazgató
„A Naszálytej Zrt. már az 1970-es évek óta meghatározó szereplője a magyar tejpiacnak. A privatizációt követően, a többszöri tulajdonosváltások után is 100%-ban magyar tulajdonban maradt a cég. Erre, valamint folyamatos fejlesztéseinkre, a funkcionális termékek piacán végzett úttörő munkánkra büszkén tekintünk. A jelenlegi két gyártó üzemegységünk, Vác és Miskolc biztosítja számunkra, hogy továbbra is megbízható, jó minőségű – magyar tejből készült – termékeket szállító tejipari cégként tekinthetnek ránk partnereink. Nagy örömünkre szolgál, hogy az idei Coop Rally rendezvény egyik célállomása lehettünk, ezzel is népszerűsítve a magyar tejtermékek fogyasztását.”
________________________________________
Grand Tokaj Zrt.
Város: Szegi
Éves forgalom (2018): 2,5 milliárd forint
Ismertebb márkanevek: Grand Tokaj, Grand Selection, Koronás Tokaji Borkülönlegességek

Goreczky Gergely
vezérigazgató
„A Grand Tokaj Zrt. az állami tulajdonban lévő legjelentősebb magyar borászat, az UNESCO Világörökség része címet is viselő, történelmi Tokaj-hegyaljai Borvidék legnagyobb pincészete, ahol Áts Károly főborász vezetésével közel 6 millió liter bort készítünk. Tevékenységünk elsősorban borkészítésre és értékesítésre, borkóstoltatásra, valamint szőlőalapanyag-termelésre és -felvásárlásra épül. A régió integrátoraként mintegy 1000 hektár termőterületről, 1000 kistermelőtől vásárolunk fel szőlőt, és 67 hektár saját területen gazdálkodunk. A Grand Tokaj és a Coop közötti együttműködés hosszú múltra tekint vissza, nemcsak saját Tokaji és Zempléni borokból álló szortimentünk található meg az üzletekben, de Coop márkatermékeket is előállítunk. Cégfilozófiáink szorosan összefonódnak: a Coop minőségi hazai termékek iránti elkötelezettsége és borászatunk nemzeti borkészítési hagyományok iránti elhivatottsága által közös szenvedélyünk a minőségi magyar bor.”
Kapcsolódó cikkeink
Csatlakozik a Bonafarm Csoporthoz Szautner Péter
A Bonafarm Csoport vezérigazgató-helyetteseként és csoport stratégiai igazgatóként folytatja pályafutását…
Tovább olvasom >A Lidl és az Agrárminisztérium bejelentette: indul a hazai dinnyeszezon
Megérkezett az első, magyar beszállítóktól származó görögdinnye szállítmány a Lidl…
Tovább olvasom >Nem a piac vezérli elsősorban a zöld vállalati döntéseket itthon
A hazai vállalatok fenntarthatósági stratégiáit és beruházásait legerősebben nem piaci…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >