Kedvezően alakult a húsvét, ami a bárányexportot illeti
Bár a hazai bárányexport piaca idén kedvezően alakult az erős húsvéti és ramadán ünnepek hatására, a bárányágazat hosszú távú problémái továbbra is fennállnak, beárnyékolva az idei szezon pozitív híreit.
Az Agrárszektor jelentése szerint az élő bárány ára a súly növekedésével csökken, ám az 50 forintos kilogrammonkénti csökkenés ellenére is magas marad, körülbelül 2000 forint körül alakulva a 20-24 kilogrammos súlykategóriában.
Holló Mátyás családi gazdálkodó szerint ez az ár még mindig kedvező, figyelembe véve a súlyveszteséget is, amely 12 százalék. Kiss György, a Magyar Juh- és Kecsketenyésztő Szövetség termelési alelnöke szerint az ágazat szereplői elégedettek lehetnek az árnövekedéssel, amely 25-30 százalékot tesz ki egy év alatt. Azonban még mindig vannak olyan problémák, amelyek gátolják a teljes kihasználást, mint például a takarmányozási problémák és a cash-flow gondok a kifizetés elmaradása miatt.
A bárányágazat továbbra is szembenéz hosszú távú kihívásokkal, mint a munkaerőhiány, a generációváltás nehézségei és a fejlesztések hiánya. Ezek a problémák továbbra is fenyegetik az ágazat stabilizációját és fejlődését, így bár az idei szezon kedvezőnek tűnik, fontos lesz folytatni a strukturális problémák kezelését a bárányágazatban.
Kapcsolódó cikkeink
Éder Tamás: jelentős veszteségeket halmoztak fel a hazai húsipari vállalatok
A magyar húsipar jelentős kihívásokkal küzd az utóbbi időben, ami…
Tovább olvasom >A marhahúsexport közel 20 százalékkal csökkent
Az USA marha- és borjúhúskivitele 4,9 százalékkal maradt el 2024…
Tovább olvasom >Már létezik laborhús, ami olyan, mint az igazi
Dél-koreai kutatók úttörő módszert fejlesztettek ki a mesterséges húsok gyártására,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >