Kavali projekt: új zöldség- és gyümölcsfeldolgozó gyártóüzemet adtak át
Átadták az MPM Research Kft. vízelvonásos technológiával működő, Kavali nevű zöldség- és gyümölcsfeldolgozó gyártóüzemét csütörtökön Mórahalmon.
A Kavali projekt csaknem 850 millió forintból valósult meg, amelyhez a társaság az Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alap pályázatán 423,6 millió forint támogatást nyert.
A gyártóüzemben olyan kíméletes, alacsony hőmérsékletű vákuumszárítási technológiával dolgoznak, amelynek segítségével megmarad a gyümölcs és a zöldség beltartalmi értéke és aromája – tájékoztatták a vállalat képviselői az MTI-t.
A mikrohullámú vákuumszárítás segítségével jellemzően gyümölcsökből és zöldségekből különböző ropogós állagú termékeket készítenek, amelyek alapanyagként értékesíthetők más élelmiszergyártók részére – ismertették.
Felkai Beáta Olga, az Agrárminisztérium élelmiszerlánc-felügyeletéért felelős helyettes államtitkára a megnyitón úgy fogalmazott, az élelmiszeripar egy „hihetetlenül innovatív ágazat”, amit a beruházás is alátámaszt. A különleges vízelvonási technikát példaértékűnek nevezte a helyettes államtitkár.
Mihálffy Béla (Fidesz-KDNP), a térség országgyűlési képviselője köszöntőjében felhívta a figyelmet arra, ez a projekt azt bizonyítja, hogy ebben „a nem túl rózsás helyzetben is” eltökélt munkával, kitartással és egy kis szerencsével virágzó és komoly vállalkozást lehet kialakítani.
Az MPM Research Kft. ipari inkubációs központként fejlesztési projekteknek kínál szakmai támogatást. A társaság elsősorban gyártóüzemek kialakítására, célgépek tervezésére és kivitelezésére, valamint gyártástámogató szoftverek fejlesztésére specializálódott. Fejlesztéseik a legfrissebb kutatási és technológiai eredményeket felhasználva nyújtanak innovatív megoldásokat, így azok minőségükben is megfelelnek a nemzetközi standardok elvárásainak.
A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint az MPM Research Kft. 2020-as nettó árbevétele 826 millió forint volt, egy évvel korábban pedig 738,7 millió forintot tett ki. A cég 2020-ban 156,7 millió forint nyereséggel zárt, míg 2019-ben az adózott eredménye 20 millió forint volt.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Mesterséges intelligenciával küzd a brit Co-op 40 millió fontnyi vesztesége ellen
A brit Co-op szupermarketlánc mesterséges intelligenciát (AI) alkalmaz a tolvajok…
Tovább olvasom >Íz és minőség nélkül nem maradnak versenyben a növényi alapú márkák
Ian Hepburn, a Flora Food Group marketingigazgatója figyelmeztetett: a növényi…
Tovább olvasom >Elmarad a Kroger és az Albertsons egyesülése
Az Albertsons bejelentette, hogy felbontja a Krogerrel kötött, 25 milliárd…
Tovább olvasom >