Karbonsemlegessé válik a Vajda-Papír 2050-re
Magyarország vezető higiéniai papírgyártó vállalata, a Vajda-Papír elmúlt 10 évben 40 milliárd forintot fordított környezetbarát és fenntarthatósági fejlesztésekre.
Ez a cikk a Trade magazin 2023.5. számában olvasható
A fejlesztések a jövőben is folytatódnak, és cél, hogy 2050-re elérjék a karbonsemlegességet, de a vállalások szerint már 2030-ig csökkenteni fogják az energiafogyasztást, 50%-kal megnövelik a megújuló energiák használatát, és 20%-kal csökkentik a vízfogyasztást.
Az eddigi eredményeket és a célokat a vállalat ESG-jelentésében ismertette, megemlítve többek között az FSC-tanúsított felelős erdőgazdálkodásból vagy egyéb ellenőrzött forrásokból származó alapanyagokat, az üzemekben a 100% villamos energiával hajtott emelőgépeket és targoncákat, illetve az alacsony kibocsátású teherautókat.
Arra is kitért, hogy a gyártás során keletkező összes mellékterméket felhasználják, illetve említette a 2021-ben kibocsátott zöld kötvényt, ami jelentősen hozzájárult a dunaföldvári üzem bővítésének finanszírozásához.
– Felelős vezetőként kiemelt figyelmet fordítunk fenntarthatósági céljaink elérésére (…), hogy az ESG-szemlélet vállalatcsoportunk teljes egészét áthassa, és mások számára is példát mutatva csökkentsük ökológiai lábnyomunkat – mondta Vajda Attila, a cég ügyvezető igazgatója. //
Kapcsolódó cikkeink
Minden lap számít
Tudatos vásárlás, fenntartható csomagolás, új termékfunkciók – ezek mentén alakítják…
Tovább olvasom >K&H fenntarthatósági index: a karbonsemlegesség még távoli cél
A K&H Bank legfrissebb fenntarthatósági indexe szerint a magyar vállalatok…
Tovább olvasom >Inkább nehézség, mint lehetőség a fenntarthatóság a magyar cégek számára
A K&H fenntarthatósági index legújabb adatai rávilágítanak arra, hogy a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Újrahasználható termékdisplay használatával csökkenti a hulladékot Európa-szerte a dm
A dm drogérialánc több mint 2100 németországi üzletében, valamint más…
Tovább olvasom >Talajmegújító kísérleti mezőgazdasági programot indít a FrieslandCampina, a Lidl és a ReGeNL
A FrieslandCampina, a Lidl és a holland ReGeNL közösen indítanak…
Tovább olvasom >A Hortobágyi Csárdában lett hungarikum a csárda
Hungarikummá nyilvánították a csárdát és a badacsonyi kéknyelűt a Hungarikum…
Tovább olvasom >