Karbonsemlegessé válik a Vajda-Papír 2050-re
Magyarország vezető higiéniai papírgyártó vállalata, a Vajda-Papír elmúlt 10 évben 40 milliárd forintot fordított környezetbarát és fenntarthatósági fejlesztésekre.
Ez a cikk a Trade magazin 2023.5. számában olvasható
A fejlesztések a jövőben is folytatódnak, és cél, hogy 2050-re elérjék a karbonsemlegességet, de a vállalások szerint már 2030-ig csökkenteni fogják az energiafogyasztást, 50%-kal megnövelik a megújuló energiák használatát, és 20%-kal csökkentik a vízfogyasztást.
Az eddigi eredményeket és a célokat a vállalat ESG-jelentésében ismertette, megemlítve többek között az FSC-tanúsított felelős erdőgazdálkodásból vagy egyéb ellenőrzött forrásokból származó alapanyagokat, az üzemekben a 100% villamos energiával hajtott emelőgépeket és targoncákat, illetve az alacsony kibocsátású teherautókat.
Arra is kitért, hogy a gyártás során keletkező összes mellékterméket felhasználják, illetve említette a 2021-ben kibocsátott zöld kötvényt, ami jelentősen hozzájárult a dunaföldvári üzem bővítésének finanszírozásához.
– Felelős vezetőként kiemelt figyelmet fordítunk fenntarthatósági céljaink elérésére (…), hogy az ESG-szemlélet vállalatcsoportunk teljes egészét áthassa, és mások számára is példát mutatva csökkentsük ökológiai lábnyomunkat – mondta Vajda Attila, a cég ügyvezető igazgatója. //
Kapcsolódó cikkeink
Sok tonnányi segítség: higiéniai papírtermék-adomány a legkiszolgáltatottabbaknak
Több ezer rászoruló gyermeket, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat esélyteremtő gyermekprogramjainak intézményeit,…
Tovább olvasom >A papírformán túl
A higiéniai papírtermékek piacán tapasztalható mozgások jól tükrözik a fogyasztói…
Tovább olvasom >Stabil növekedéssel és zöld beruházásokkal zárta 2024-et a Vajda-Papír
Újabb eredményes évet zárt 2024-ben a Vajda-Papír Cégcsoport, Magyarország piacvezető…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nemzetközi felmérés: rekordmagas az utazási kedv Európában a globális feszültségek ellenére is
Az éghajlatváltozás, a globális bizonytalanságok és a geopolitikai zavarok ellenére…
Tovább olvasom >Új felmérés: a vásárlók nem kérnek a mérgező vegyszerekből
Egy új, öt országot érintő felmérés komoly aggodalmakat tárt fel…
Tovább olvasom >Marriott Residences márkanév alatt születik újjá a Körszálló
Új életre kel a budai látkép ikonikus eleme, a Körszálló.…
Tovább olvasom >