Karanténkutatást indít a Nébih
Hogyan változtak élelmiszervásárlási és étkezési szokásaink a járványügyi helyzet hatására? Milyen élelmiszereket halmoztunk fel? Mit kezdünk a tartalékokkal? Többek között ezekre a kérdésekre keresik a választ a Nébih kutatói, a Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Intézet, valamint a TÉT Platform szakembereivel közösen.
Az elmúlt hetekben a legfontosabb feladatunk az új típusú koronavírus-járvány kezelése volt, amely mindannyiunk életét átalakította. Az események természetesen hatással voltak és vannak arra is, hogy hogyan vásárolunk, hogyan étkezünk és hogyan tartalékolunk. A Nébih, a Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Intézet, valamint a TÉT Platform szakemberei által közösen összeállított online kérdőív segítségével képet kaphatunk arról, hogy miben változott az élelmiszerekhez fűződő viszonyunk. A felmérésbe a téma iránt érdeklődők most szabadon bekapcsolódhatnak a Nébih oldalán elérhető felmérés kitöltésével: https://portal.nebih.gov.hu/karanten-kutatas. A kérdőív kitöltése mintegy 10-15 percet vesz igénybe, és anonim módon történik.
A szervezők a tartós otthonlétbe kényszerült lakosok mellett azok tapasztalatait is várják, akiknek életmódját kevésbé, vagy másféleképpen érintette a veszélyhelyzet. A kutatás eredményeit a szakemberek megosztják a nyilvánossággal, így a résztvevők lemérhetik, hogy a szokásaik hogyan viszonyulnak az országos átlaghoz. A felmérés tapasztalatai fontos segítséget jelentenek az élelmiszerláncban dolgozó szakemberek, a hatósági munkatársak és a kutatók számára a következő időszakra vonatkozó tervek elkészítéséhez. (nebih.gov.hu)
Kapcsolódó cikkeink
AM: megvannak a téli szezonális élelmiszerlánc-ellenőrzés első eredményei
Az élelmiszerbiztonság és a fogyasztók védelme 2024 téli ünnepi időszakában…
Tovább olvasom >Több tájékoztatás kell az ESG-előírásokról a magyar kkv-k számára
Bár az idei évben bevezetett ESG szabályozás egyelőre csak a…
Tovább olvasom >AI-jelölést szeretnének a fogyasztók az élelmiszercímkéken
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók 83%-a úgy véli, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szárnyal a gyorskereskedelem Indiában
Az indiai fogyasztók – különösen a fiatalabbak – egyre gyorsabb…
Tovább olvasom >Megújítja digitális hűségprogramját a német REWE Group
Adatvezérelt technológiákkal átfogoan megújítja a REWE és Penny vásárlók számára…
Tovább olvasom >Bezárja zambiai üzemét a Lactalis
A Lactalis Csoport bizonyos piaci dinamikákra hivatkozva bezárja zambiai üzemét…
Tovább olvasom >