Kapj rá! – Fogyasszunk halat egész évben!
November 27-én az Agrármarketing Centrum (AMC) sajtótájékoztatót tartott a Magyar Halgazdálkodási Operatív Program (MAHOP) keretében megvalósuló „Kapj rá!” halfogyasztást népszerűsítő kampányról.
A program az Agrárminisztérium Vidékfejlesztési Programok Végrehajtásáért Felelős Helyettes Államtitkárság, valamint a Magyar Halgazdálkodási Operatív Program (MAHOP) Irányító Hatóság és az Agrármarketing Centrum (AMC) közreműködésével valósul meg.
A magyar lakosság az európai (20 kg körüli) átlaghoz képest nagyon kevés halat fogyaszt, mindösszesen 6 kg az éves fejenkénti halfogyasztás. A 2023-ig tartó kampánnyal azt kívánják elérni, hogy a jó minőségű, ízletes édesvízi halfajták és elkészítési módozataik minél szélesebb körben ismertek és kedveltek legyenek, a fogyasztást ez idő alatt nagyjából 1 kg-mal szeretnék növelni.
– A kampányunknak alapvetően három eleme van: egyrészt egy sajtó és médiakampányt indítottunk idén novemberben, amelynek az a célja, hogy minden fogyasztóhoz el tudjuk juttatni azt az üzenetet, hogy a hal egészséges és finom. Az online térben is jelen vagyunk, egy közösségi médiakampánnyal szeretnénk a fiatalokat elérni, mert jól tudjuk, hogy ha hosszú távon a magyar társadalmat egészséges táplálkozásra szeretnénk nevelni, akkor azt a fiatalsággal kell kezdeni. Mindezek mellett egy országos roadshow-t is elindítottunk, az idei évben 34 budapesti és vidéki helyszínen tudtunk megjelenni – avatott be Ondré Péter, az AMC ügyvezető igazgatója.
Lévai Ferenc, a Magyar Akvakultúra és Halászati Szakmaközi Szervezet szóvivője az ágazat jelenlegi helyzetébe avatta be a jelenlévőket. Elmondta, hogy az egész világon jó híre van a magyar haltenyésztésnek és haltermelésnek. Hangsúlyozta, hogy a tógazdaságok fejlődése az egyetlen a magyar mezőgazdaságban, amely nem tört meg 1990-ben. Napjainkban a halat a legbiztonságosabb élelmiszerek között tartják számon, hiszen tenyésztése során semmiféle vegyszert nem használnak. Beszédében kitért a hazánkban fellelhető bőséges halválaszték ismertetésére, kiemelve közülük a busát, amely annak ellenére, hogy olcsó halnak számít, különösen egészséges táplálék.
A Kapj rá! kampány keretében a Budapesti Adventi Vásáron, a Szent István Bazilika előtt is kóstolhatnak halat 2018. november 24. és 2019. január 1. között a vásár látogatói.
Kapcsolódó cikkeink
Owen Wilson a Wolt nemzetközi kampányának új arca
Owen Wilsonnal indította első márkanagyköveti kampányát a Wolt. Az egyéves…
Tovább olvasom >Új, AXE Fine Fragrance kollekció: az illat, amit nem tudsz kiverni a fejedből!
2025-ben egy merész termékbevezetéssel, és egy nagyívű kampánnyal rukkolt elő…
Tovább olvasom >Nők étterme
Különleges kampánnyal hívja fel a figyelmet a női vállalkozók szerepére…
Tovább olvasom >További cikkeink
Marad 2026-ra is a kiskereskedelmi különadó
A magyar gazdaság szereplői és a lakosság számára is jelentős…
Tovább olvasom >Az Európai Bizottság követeli az árréscsökkentés eltörlését
Az Európai Bizottság kötelezettségszegési eljárást indított Magyarország ellen az élelmiszerekre,…
Tovább olvasom >Veszélyben a Mohu palackvisszaváltási szerepe egy új uniós rendelet miatt
Egy új európai uniós rendelet értelmében 2029-től kizárólag nonprofit szervezetek…
Tovább olvasom >