Kapj rá! – Fogyasszunk halat egész évben!
November 27-én az Agrármarketing Centrum (AMC) sajtótájékoztatót tartott a Magyar Halgazdálkodási Operatív Program (MAHOP) keretében megvalósuló „Kapj rá!” halfogyasztást népszerűsítő kampányról.
A program az Agrárminisztérium Vidékfejlesztési Programok Végrehajtásáért Felelős Helyettes Államtitkárság, valamint a Magyar Halgazdálkodási Operatív Program (MAHOP) Irányító Hatóság és az Agrármarketing Centrum (AMC) közreműködésével valósul meg.
A magyar lakosság az európai (20 kg körüli) átlaghoz képest nagyon kevés halat fogyaszt, mindösszesen 6 kg az éves fejenkénti halfogyasztás. A 2023-ig tartó kampánnyal azt kívánják elérni, hogy a jó minőségű, ízletes édesvízi halfajták és elkészítési módozataik minél szélesebb körben ismertek és kedveltek legyenek, a fogyasztást ez idő alatt nagyjából 1 kg-mal szeretnék növelni.
– A kampányunknak alapvetően három eleme van: egyrészt egy sajtó és médiakampányt indítottunk idén novemberben, amelynek az a célja, hogy minden fogyasztóhoz el tudjuk juttatni azt az üzenetet, hogy a hal egészséges és finom. Az online térben is jelen vagyunk, egy közösségi médiakampánnyal szeretnénk a fiatalokat elérni, mert jól tudjuk, hogy ha hosszú távon a magyar társadalmat egészséges táplálkozásra szeretnénk nevelni, akkor azt a fiatalsággal kell kezdeni. Mindezek mellett egy országos roadshow-t is elindítottunk, az idei évben 34 budapesti és vidéki helyszínen tudtunk megjelenni – avatott be Ondré Péter, az AMC ügyvezető igazgatója.
Lévai Ferenc, a Magyar Akvakultúra és Halászati Szakmaközi Szervezet szóvivője az ágazat jelenlegi helyzetébe avatta be a jelenlévőket. Elmondta, hogy az egész világon jó híre van a magyar haltenyésztésnek és haltermelésnek. Hangsúlyozta, hogy a tógazdaságok fejlődése az egyetlen a magyar mezőgazdaságban, amely nem tört meg 1990-ben. Napjainkban a halat a legbiztonságosabb élelmiszerek között tartják számon, hiszen tenyésztése során semmiféle vegyszert nem használnak. Beszédében kitért a hazánkban fellelhető bőséges halválaszték ismertetésére, kiemelve közülük a busát, amely annak ellenére, hogy olcsó halnak számít, különösen egészséges táplálék.
A Kapj rá! kampány keretében a Budapesti Adventi Vásáron, a Szent István Bazilika előtt is kóstolhatnak halat 2018. november 24. és 2019. január 1. között a vásár látogatói.
Kapcsolódó cikkeink
Arra ösztönzi az embereket az LG, hogy posztoljanak az optimista pillanatokról
Az LG Electronics (LG) globális közösségimédia-kihívást indított, amely arra ösztönzi…
Tovább olvasom >A Lidl Magyarország állásfoglalása a GVH által indított versenyfelügyeleti eljárással kapcsolatban
A Lidl Magyarország a Gazdasági Versenyhivatal által megindított versenyfelügyeleti eljárással…
Tovább olvasom >A Procter&Gamble különleges partnerséget jelentett be a Magyar Paralimpiai Bizottsággal és Hajmási Éva paralimpikonnal
A P&G nemzetközi szinten 12. éve kiemelt támogatója az olimpiai…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >