Kapj rá! – Fogyasszunk halat egész évben!
November 27-én az Agrármarketing Centrum (AMC) sajtótájékoztatót tartott a Magyar Halgazdálkodási Operatív Program (MAHOP) keretében megvalósuló „Kapj rá!” halfogyasztást népszerűsítő kampányról.
A program az Agrárminisztérium Vidékfejlesztési Programok Végrehajtásáért Felelős Helyettes Államtitkárság, valamint a Magyar Halgazdálkodási Operatív Program (MAHOP) Irányító Hatóság és az Agrármarketing Centrum (AMC) közreműködésével valósul meg.
A magyar lakosság az európai (20 kg körüli) átlaghoz képest nagyon kevés halat fogyaszt, mindösszesen 6 kg az éves fejenkénti halfogyasztás. A 2023-ig tartó kampánnyal azt kívánják elérni, hogy a jó minőségű, ízletes édesvízi halfajták és elkészítési módozataik minél szélesebb körben ismertek és kedveltek legyenek, a fogyasztást ez idő alatt nagyjából 1 kg-mal szeretnék növelni.
– A kampányunknak alapvetően három eleme van: egyrészt egy sajtó és médiakampányt indítottunk idén novemberben, amelynek az a célja, hogy minden fogyasztóhoz el tudjuk juttatni azt az üzenetet, hogy a hal egészséges és finom. Az online térben is jelen vagyunk, egy közösségi médiakampánnyal szeretnénk a fiatalokat elérni, mert jól tudjuk, hogy ha hosszú távon a magyar társadalmat egészséges táplálkozásra szeretnénk nevelni, akkor azt a fiatalsággal kell kezdeni. Mindezek mellett egy országos roadshow-t is elindítottunk, az idei évben 34 budapesti és vidéki helyszínen tudtunk megjelenni – avatott be Ondré Péter, az AMC ügyvezető igazgatója.
Lévai Ferenc, a Magyar Akvakultúra és Halászati Szakmaközi Szervezet szóvivője az ágazat jelenlegi helyzetébe avatta be a jelenlévőket. Elmondta, hogy az egész világon jó híre van a magyar haltenyésztésnek és haltermelésnek. Hangsúlyozta, hogy a tógazdaságok fejlődése az egyetlen a magyar mezőgazdaságban, amely nem tört meg 1990-ben. Napjainkban a halat a legbiztonságosabb élelmiszerek között tartják számon, hiszen tenyésztése során semmiféle vegyszert nem használnak. Beszédében kitért a hazánkban fellelhető bőséges halválaszték ismertetésére, kiemelve közülük a busát, amely annak ellenére, hogy olcsó halnak számít, különösen egészséges táplálék.
A Kapj rá! kampány keretében a Budapesti Adventi Vásáron, a Szent István Bazilika előtt is kóstolhatnak halat 2018. november 24. és 2019. január 1. között a vásár látogatói.
Kapcsolódó cikkeink
„Mindannyian különbözőek vagyunk” – A Pepco szívhez szóló karácsonyi kampánya
A Pepco idei karácsonyi kampánya a „Mindannyian különbözőek vagyunk” szlogennel…
Tovább olvasom >Egyre népszerűbb hazánkban a halfogyasztás
A karácsonyi halkínálatot és a hazai haltermelés eredményeit mutatták be…
Tovább olvasom >„Csak úgy!” – Egy különleges kampány a Moments ostyával
A Moments ostya idei őszi kampánya nem csupán egy új…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >Decemberben alig változott a GKI konjunktúraindexe
A GKI Gazdaságkutató Zrt.– az EU támogatásával –felmérése szerint decemberben…
Tovább olvasom >Ünnepi fogások: bacon kuglóf, baconos sajttorta és szilveszteri kandírozott virslifalatkák
Sokszor egy-egy szokatlanabb hozzávaló, vagy akár maga a tálalás is…
Tovább olvasom >