„Kapj rá!” a halra a VOLT Fesztiválon!
A nyár a szabadtéri programok időszaka. A halfogyasztást ösztönző „Kapj rá!” kampány kóstoltató roadshowjának köszönhetően a következő hetekben számos rendezvényen és fesztiválon kóstolhatják meg az érdeklődők az egyszerűen elkészíthető, ízletes halból készült ételeket. Ezekben a napokban a soproni VOLT Fesztivál látogatói kaphatnak rá a halra, ha ellátogatnak a Borfaluban található „Kapj rá!” faházhoz. Itt nemcsak megkóstolhatják az ízletes halfalatokat, hanem el is vihetik magukkal a recepteket, és a szerencsekereket megpörgetve további értékes ajándékokat szerezhetnek.
A kampány marketing promócióját a MAHOP Irányító Hatóság megbízásából az Agrármarketing Centrum Nonprofit Kft. valósítja meg. A standon többek között halropogós remulád mártással, füstölt busa pástétom és chilis, zöldfűszeres halfasírt várja a bulizás után megéhező fesztiválozókat. Ha járatosak az édesvízi halak ismeretében, akkor megpörgethetik a szerencsekereket is. Ha sikerrel válaszolnak a „fogas” kérdésekre, kóstoló jegyet nyerhetnek. A standon található kiadványokból pedig hasznos információkat és recepteket ismerhetnek meg az érdeklődők. A „Kapj rá!” faház a fesztivál minden napján, 2018. június 30-ig, délután 13 óra és 21 óra között várja az érdeklődőket.
A kampány célja, hogy ráirányítsa a figyelmet a halfogyasztás fontosságára. Az egy főre jutó halfogyasztás éves szinten nagyon alacsony Magyarországon, 2015-ben mindössze 5-6 kg fejenként, miközben az európai uniós átlag 22 kg körül van. A halhús szervezetünk számára nélkülözhetetlen telítetlen zsírsavakat, teljes értékű fehérjéket, számos vitamint és ásványi anyagot tartalmaz. Akik kíváncsiak a változatos módon elkészített halételekre, a nyár folyamán az ország több pontján kóstoltató promóciókon ismerkedhetnek meg a különféle halfajtákkal és receptekkel.
A „Kapj rá!” kampányról:
A hazai halfogyasztás növelése az elsődleges célja az Európai Tengerügyi és Halászati Alap (ETHA) és Magyarország társfinanszírozásával megvalósuló „Kapj rá!” kampánynak. A kampány weboldalán, a www.kapjra.hu oldalon a látogatók információs anyagokat, receptgyűjteményeket és konyhatechnológiai írásokat találnak, amelyek segíthetik eligazodásukat a halgasztronómia világában. A kampány egyszerre igyekszik felhívni a figyelmet az egészséges életmód és a tudatos táplálkozás fontosságára, valamint a fogyasztók számára is megmutatni a halételek sokféleségét és változatos ízvilágát. Az Európai Unió 2006-ban döntött úgy, hogy a halászati támogatásokat leválasztja az agrártámogatási rendszerről, és így hívta életre a 2007-2013-as programozási időszakra az Európai Halászati Alapot. A
2014-2020-as pénzügyi időszakban Magyarország számára a Magyar Halgazdálkodási Operatív Program (MAHOP 2014-2020) keretében az előző időszakhoz képest 12%-kal több forrás – a hazai társfinanszírozással együtt valamivel több, mint 16 milliárd forint – áll rendelkezésre a haltermeléshez, a halfeldolgozáshoz és a halastavak természeti értékeinek megőrzéséhez kapcsolódó intézkedésekre, illetve a halételek fogyasztásának népszerűsítésére.
További információ a „Kapj rá!” kampányról és a halételekről a www.kapjra.hu weboldalon és a https://www.facebook.com/kapjra/ közösségi oldalon érhető el.
A „Kapj rá!” roadshow további állomásai:
1., HALFESZT Tiszafüredi Halas Napok, Tiszafüred, 2018.07.06-08.
2., Bajai Halfőző Fesztivál, Baja, 2018.07.12-15.
3., II. Dunamenti Halfesztivál, Mohács, 2018. 07.21.
4., Sziget Fesztivál, Budapest, Óbudai-sziget, 2018. 08.08-15.
5., VI. Szarvasi Horgász és Halas Gasztronómiai Napok, Szarvas, 2018. 08.03-04.
6., Fonyódi Harcsafesztivál, Fonyód, 2018.08.24-25.
7., Szegedi Nemzetközi Tiszai Halfesztivál, Szeged, 2018.08.31-09.02
8., Györöki Szüret és Halfőző fesztivál, Balatongyörök, 2018.09.01.
9., Mahal halfőző verseny, Tiszafüred, 2018.09.01.
Kapcsolódó cikkeink
Egyre népszerűbb hazánkban a halfogyasztás
A karácsonyi halkínálatot és a hazai haltermelés eredményeit mutatták be…
Tovább olvasom >Karácsonykor esszük meg az éves halfogyasztásunk 35-40 százalékát
Bár a hazai táplálkozás szerint hetente legalább egyszer halat kéne…
Tovább olvasom >SIAL: fókuszban a fenntartható élvezet
A globális élelmiszeripar legfontosabb eseménye minden páros évben a SIAL,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Employer Branding az AI és a GenZ-k korában konferencia: A folytatás
2024. november 27-én a Pasaréti Közösségi Házban került megrendezésre a…
Tovább olvasom >FRUIT LOGISTICA 2025: Gyümölcsöző kapcsolatok a frissáru globális piacán
A FRUIT LOGISTICA, a világ vezető frissáru-ipari szakkiállítása, 2025. február…
Tovább olvasom >