„Kapj rá!” a halra a VOLT Fesztiválon!
A nyár a szabadtéri programok időszaka. A halfogyasztást ösztönző „Kapj rá!” kampány kóstoltató roadshowjának köszönhetően a következő hetekben számos rendezvényen és fesztiválon kóstolhatják meg az érdeklődők az egyszerűen elkészíthető, ízletes halból készült ételeket. Ezekben a napokban a soproni VOLT Fesztivál látogatói kaphatnak rá a halra, ha ellátogatnak a Borfaluban található „Kapj rá!” faházhoz. Itt nemcsak megkóstolhatják az ízletes halfalatokat, hanem el is vihetik magukkal a recepteket, és a szerencsekereket megpörgetve további értékes ajándékokat szerezhetnek.
A kampány marketing promócióját a MAHOP Irányító Hatóság megbízásából az Agrármarketing Centrum Nonprofit Kft. valósítja meg. A standon többek között halropogós remulád mártással, füstölt busa pástétom és chilis, zöldfűszeres halfasírt várja a bulizás után megéhező fesztiválozókat. Ha járatosak az édesvízi halak ismeretében, akkor megpörgethetik a szerencsekereket is. Ha sikerrel válaszolnak a „fogas” kérdésekre, kóstoló jegyet nyerhetnek. A standon található kiadványokból pedig hasznos információkat és recepteket ismerhetnek meg az érdeklődők. A „Kapj rá!” faház a fesztivál minden napján, 2018. június 30-ig, délután 13 óra és 21 óra között várja az érdeklődőket.
A kampány célja, hogy ráirányítsa a figyelmet a halfogyasztás fontosságára. Az egy főre jutó halfogyasztás éves szinten nagyon alacsony Magyarországon, 2015-ben mindössze 5-6 kg fejenként, miközben az európai uniós átlag 22 kg körül van. A halhús szervezetünk számára nélkülözhetetlen telítetlen zsírsavakat, teljes értékű fehérjéket, számos vitamint és ásványi anyagot tartalmaz. Akik kíváncsiak a változatos módon elkészített halételekre, a nyár folyamán az ország több pontján kóstoltató promóciókon ismerkedhetnek meg a különféle halfajtákkal és receptekkel.
A „Kapj rá!” kampányról:
A hazai halfogyasztás növelése az elsődleges célja az Európai Tengerügyi és Halászati Alap (ETHA) és Magyarország társfinanszírozásával megvalósuló „Kapj rá!” kampánynak. A kampány weboldalán, a www.kapjra.hu oldalon a látogatók információs anyagokat, receptgyűjteményeket és konyhatechnológiai írásokat találnak, amelyek segíthetik eligazodásukat a halgasztronómia világában. A kampány egyszerre igyekszik felhívni a figyelmet az egészséges életmód és a tudatos táplálkozás fontosságára, valamint a fogyasztók számára is megmutatni a halételek sokféleségét és változatos ízvilágát. Az Európai Unió 2006-ban döntött úgy, hogy a halászati támogatásokat leválasztja az agrártámogatási rendszerről, és így hívta életre a 2007-2013-as programozási időszakra az Európai Halászati Alapot. A
2014-2020-as pénzügyi időszakban Magyarország számára a Magyar Halgazdálkodási Operatív Program (MAHOP 2014-2020) keretében az előző időszakhoz képest 12%-kal több forrás – a hazai társfinanszírozással együtt valamivel több, mint 16 milliárd forint – áll rendelkezésre a haltermeléshez, a halfeldolgozáshoz és a halastavak természeti értékeinek megőrzéséhez kapcsolódó intézkedésekre, illetve a halételek fogyasztásának népszerűsítésére.
További információ a „Kapj rá!” kampányról és a halételekről a www.kapjra.hu weboldalon és a https://www.facebook.com/kapjra/ közösségi oldalon érhető el.
A „Kapj rá!” roadshow további állomásai:
1., HALFESZT Tiszafüredi Halas Napok, Tiszafüred, 2018.07.06-08.
2., Bajai Halfőző Fesztivál, Baja, 2018.07.12-15.
3., II. Dunamenti Halfesztivál, Mohács, 2018. 07.21.
4., Sziget Fesztivál, Budapest, Óbudai-sziget, 2018. 08.08-15.
5., VI. Szarvasi Horgász és Halas Gasztronómiai Napok, Szarvas, 2018. 08.03-04.
6., Fonyódi Harcsafesztivál, Fonyód, 2018.08.24-25.
7., Szegedi Nemzetközi Tiszai Halfesztivál, Szeged, 2018.08.31-09.02
8., Györöki Szüret és Halfőző fesztivál, Balatongyörök, 2018.09.01.
9., Mahal halfőző verseny, Tiszafüred, 2018.09.01.
Kapcsolódó cikkeink
Tíz magyar élelmiszergyártó mutatkozik be Japánban
Idén 10 magyar kiállítóval jelent meg az Agrármarketing Centrum (AMC)…
Tovább olvasom >Úszik a sikerben az év első védjegyes terméke, az élő amur
Nagy öröm a Kiváló Minőségű Élelmiszer (KMÉ) védjegy számára, hogy…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult „A 2016-2023 időszak MAHOP DCF feladatainak megvalósítása” című projekt
Lezárul az AKI Agrárközgazdasági Intézet Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
A világ minden tájáról vonzza az iparági vezetőket a Fruit Logistica
A Fruit Logistica, a világ vezető gyümölcs- és zöldségipari szakkiállítása,…
Tovább olvasom >Átadták az „Év promóciója 2024”-díjakat
Idén 16. alkalommal került megrendezésre, a Trade magazin szervezésében az…
Tovább olvasom >Százharmincnál több nevezés érkezett az Év pálinkás bonbonja-2024 versenyre
Százharminchárom nevezés érkezett az Év pálinkás bonbonja-2024 versenyre – mondta…
Tovább olvasom >