Kantar Brand Footprint 2023: megjelent a világ legnépszerűbb FMCG-márkáinak idei rangsora
Megjelent a Kantar legfrissebb Brand Footprint jelentése, amely a fogyasztók által leginkább választott márkákat vizsgálja világszerte.
Az aktuális jelentés 53 ország – a világ népességének 86%-át képviselő – vásárlóinak vásárlási szokásait elemzi a megélhetési válsággal összefüggésben.
Az élelmiszertermékeket érintő kétszámjegyű infláció közepette a háztartások napi fogyasztási cikkekre fordított kiadásai 2022-ben globálisan 4,8%-kal emelkedtek a Kantar adatai szerint, miközben a megvásárolt árucikkek mennyisége mindössze 0,1%-kal nőtt. A fogyasztók tehát kevesebb termékre többet költöttek még akkor is, ha igyekeztek olcsóbban vásárolni.
Az egyes márkák népszerűségének és elérésének meghatározásához a jelentés figyelembe veszi az ún. CRP-számot (consumer reach point), a penetrációt és azon alkalmak számát, amikor a vásárlók választása az adott márkára esik.
A Kantar Brand Footprint jelentése szerint a világ legnépszerűbb FMCG-márkáinak dobogósai a Coca-Cola, a Colgate és a Nestlé tulajdonában álló Maggi. Őket követi a Walker’s néven is ismert Lay’s, a Pepsi, az idén 2 hellyel hátrébb csúszott Lifebuoy, a Sunsilk, és a kávéiról közismert Nescafé. A top 10-be bekerült még a kilencedik helyen álló Indomie és a tavalyi pozícióját megtartó Dove testápolási márka.
Kapcsolódó cikkeink
Közösen igyekszik elérni a délkelet-ázsiai hibrid vásárlókat a Coca-Cola és Grab
A Coca-Cola és a Grab együttműködésük megerősítésével igyekeznek a Délkelet-Ázsiában…
Tovább olvasom >Új programot indít a Coca-Cola Indiában a kis- és középvállalkozások támogatására
A Coca-Cola India bejelentette a Super Power Retailer Program nevű…
Tovább olvasom >Új, fehérjealapú termékekkel támogatja a Nestlé a súlykontrollt kulcspiacain
A fehérjékkel kapcsolatos trendeket meglovagolva fejleszt a Nestlé folyamatosan a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Régiók harca: ezek a legnépszerűbb ételek a magyarok szerint
Mexikói ételekből az országos átlag ötszöröse fogy Debrecenben, míg Szeged…
Tovább olvasom >