Kampány indult novemberben a napraforgóméz népszerűsítéséért
Egy hónapos kampányt hirdetett az Agrárminisztérium, az Agrármarketing Centrum és az Országos Magyar Méhészeti Egyesület a mézfogyasztás, ezen belül is a napraforgóméz népszerűsítésére – jelentették be csütörtökön a kampány sajtótájékoztatóján.
Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára köszöntőjében úgy fogalmazott: a méhek tevékenysége az egész mezőgazdaságot, az egész élelmiszer-előállítást befolyásolja. A fogyasztó egészsége és az agrárium számára is alapvető fontosságú az ágazat. Ha nem lennének méhek, akkor minden hatodik élelmiszer eltűnne a boltok polcairól – fűzte hozzá. Hangsúlyozta: a legnagyobb segítséget a magyar fogyasztók jelenthetik a méhészeknek, hiszen az ő vásárlásaik révén nyílik piaci lehetőség a magyar méz értékesítésére.
Kiemelte, hogy egész Európában mézpiaci válság van, ennek oka az Európán kívülről érkező „mézszerű” termékek. Közölte: folyik a küzdelem az európai szabályozás módosításáért. Idén augusztusban Magyarországon olyan szabályozást indítottak el, amely szerint valamennyi származási országot fel kell tüntetni a mézek csomagolásán.
Feldman Zsolt ismertette: 2,8 milliárd forráskeretű méhészeti támogató program indult, melynek része a kártevők elleni védekezés és a szaktanácsadás is. „Kormányzati oldalról beporzási támogatással, valamint az Európai Unióban csak nálunk elindított méh állatjóléti támogatással bővítjük a hagyományos, más országokban is elérhető méhészeti támogatási rendszert a magyar méztermelés fenntartása érdekében” – közölte.
Az esemény sajtóközleménye szerint 2023-ban Magyarországon összesen 20 ezer méhész foglalkozik méztermeléssel, a méhcsaládok száma 1,2 millió. A méhsűrűség hazánkban a legmagasabb, 13 méhcsaládra tehető négyzetkilométerenként. A megtermelt méz mennyisége évente 25 ezer tonna, a hazai mézfogyasztás átlagosan 1 kg/fő/év. Magyarországon évente 10 000 tonna méz fogy, ebből 6000 tonna a közvetlen termelői értékesítés, 4000 tonnát az áruházláncok adnak el.
A kampány során november végéig televíziós és rádióspotokkal, valamint a közösségi média felületein ajánlják a napraforgómézet a vásárlók figyelmébe.
Kapcsolódó cikkeink
Itt a Számlázz.hu tavaszi kampánya
A meghatározó fintech vállalat legújabb kampányát a koncepciótól a produkcióig…
Tovább olvasom >Hétköznapi hősökkel indított nem mindennapi imázskampányt a Scitec Nutrition
Májusban országszerte találkozhatunk a Scitec Nutrition “Küzdöttek. Győztek. Te jössz!”…
Tovább olvasom >A méhészet az agrárium egyik legfontosabb ágazata
Mézet lehet importálni, beporzást viszont nem, éppen ezért minden eszközzel…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Tesco Magyarország a kihívások ellenére is optimista a jövőt illetően
A kiskereskedelmi szektor jelenlegi helyzetéről és a közeljövőben várható trendekről…
Tovább olvasom >Az alkoholmentes sörökre és a prémium kategóriára fókuszál a magyar sörpiac
A magyar sörpiac jelentős változásokat mutat az alkoholmentes és a…
Tovább olvasom >A Danone kutatása a növényi termékek népszerűségét vizsgálta
A Danone Magyarország 2024-ben ismét részt vett az öt kelet-közép-európai…
Tovább olvasom >