Kampány indul a magyarországi halfogyasztás népszerűsítésére
Kapj rá! címmel kampány indul a magyarországi halfogyasztás népszerűsítésére, a halételek sokféleségének és változatos ízvilágának megismertetésére – közölte a Miniszterelnökség Agrár-vidékfejlesztési Programokért Felelős Helyettes Államtitkársága az MTI-vel.
A közlemény szerint az egy főre jutó éves halfogyasztás Magyarországon 5,2 kilogramm, ami nem egészen egyötöde az európai uniós átlagnak. A magyarországi lakosok 8,2 százaléka soha, közel 11,1 százaléka pedig évente csupán egyszer eszik halat vagy abból készült ételt. A heti rendszerességgel halat fogyasztók aránya 12,6 százalék, míg 31,6 százalékuk évente csak néhány alkalommal eszik halat.
Biztató, hogy az elmúlt időszakban lassú növekedés tapasztalható a halfogyasztásban, ugyanakkor 2020-ra a cél ennek további jelentős növelése, amihez még nagyon sokat kell tenni a halfogyasztás népszerűsítésével – írták a közleményben.
A Miniszterelnökség Agrár-vidékfejlesztési Programokért Felelős Helyettes Államtitkársága ennek érdekében indította útjára a Halászati Operatív Program (HOP 2007-2013) keretében a Kapj rá! kampányt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Egyre népszerűbb hazánkban a halfogyasztás
A karácsonyi halkínálatot és a hazai haltermelés eredményeit mutatták be…
Tovább olvasom >Karácsonykor esszük meg az éves halfogyasztásunk 35-40 százalékát
Bár a hazai táplálkozás szerint hetente legalább egyszer halat kéne…
Tovább olvasom >A fejlesztési programok biztosítják a magyar sertéságazat jövőjét
A fejlesztési programok biztosítják, hogy Magyarországon a termelők hatékonyan és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Több mint 10 ezer tonna élelmiszert mentett meg az Élelmiszerbank 2024-ben
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület 2024-ben összesen 10 359 tonna lejáratközeli…
Tovább olvasom >Szétzilált piac, bizonytalan jövő – súlyos következményekkel járhat a ragadós száj- és körömfájás-járvány
Miközben a hatóságok versenyt futnak az idővel, hogy megfékezzék a…
Tovább olvasom >Kiderült, melyik a reklámpiac legerősebb hónapja
Továbbra is a november a legerősebb hónap a reklámpiacon –…
Tovább olvasom >