Kampány indul a magyarországi halfogyasztás népszerűsítésére
Kapj rá! címmel kampány indul a magyarországi halfogyasztás népszerűsítésére, a halételek sokféleségének és változatos ízvilágának megismertetésére – közölte a Miniszterelnökség Agrár-vidékfejlesztési Programokért Felelős Helyettes Államtitkársága az MTI-vel.
A közlemény szerint az egy főre jutó éves halfogyasztás Magyarországon 5,2 kilogramm, ami nem egészen egyötöde az európai uniós átlagnak. A magyarországi lakosok 8,2 százaléka soha, közel 11,1 százaléka pedig évente csupán egyszer eszik halat vagy abból készült ételt. A heti rendszerességgel halat fogyasztók aránya 12,6 százalék, míg 31,6 százalékuk évente csak néhány alkalommal eszik halat.
Biztató, hogy az elmúlt időszakban lassú növekedés tapasztalható a halfogyasztásban, ugyanakkor 2020-ra a cél ennek további jelentős növelése, amihez még nagyon sokat kell tenni a halfogyasztás népszerűsítésével – írták a közleményben.
A Miniszterelnökség Agrár-vidékfejlesztési Programokért Felelős Helyettes Államtitkársága ennek érdekében indította útjára a Halászati Operatív Program (HOP 2007-2013) keretében a Kapj rá! kampányt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Úszik a sikerben az év első védjegyes terméke, az élő amur
Nagy öröm a Kiváló Minőségű Élelmiszer (KMÉ) védjegy számára, hogy…
Tovább olvasom >A magyarok és a hal
Az AKI Agrárközgazdasági Intézet Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság a Magyar…
Tovább olvasom >A kormány elkötelezett a halfogyasztás népszerűsítése mellett
A kormány elkötelezett a halfogyasztás népszerűsítése és a halágazat támogatása…
Tovább olvasom >További cikkeink
Többségi tulajdont szerezhet az Emmi az eddig a Coca-Cola tulajdonában álló brazíliai tejtermékgyártóban
Az Emmi Group brazil leányvállalata, a Laticínios Porto Alegre többségi…
Tovább olvasom >Vegyes használatú ingatlant fejlesztett az Aldi Süd Németországban
Vegyes használatú ingatlant fejlesztett az Aldi Süd a Karlsruhe közelében…
Tovább olvasom >Egyre keresettebbek a teljes munkaidős kiskereskedelmi állások az USA-ban
Egyre nagyobb érdeklődést tapasztalnak a kiskereskedők az álláskeresők részéről a…
Tovább olvasom >