K-hullámok hátán
A sojuval a szöuli olimpia után kezdett ismerkedni a világ, de még 2021-ben is a dél-koreai piac vette fel a globális mennyiség 97%-át. Ám ahogy a koreai kulturális hullám (K-wave) eléri a világ távolabbi részeit (először csak a „környékbeli” APAC országokat, majd az USA-t és Európát is), úgy nő a valószínűsége annak, hogy a sojut megismerik más földrészeken is – a Jinro például már több mint 80 országban kapható (nálunk is). A gyártók pedig ki is használják a hihetetlen sikerű Squid Game és más koreai filmsorozatok, de még inkább a K-pop szcéna hatalmas népszerűségét; például számos ismert K-pop sztárt szerződtettek a soju márkák reklámozására.
Egyébként a Jinro a világ legnagyobb mennyiségben eladott égetett szeszesital-márkája. A Dél-Koreában gyártott soju-fajtából évente több mint félmilliárd liter fogy! A soju egy víztiszta gabonapálinka, leggyakrabban rizsből készítik, de időnként más gabonaféléből, esetenként tápiókából is. Íze semleges, és általában csak 15–25% alkoholtartalmú. //
Kapcsolódó cikkeink
Száguldó vonaton a szépségápolás
Az FMCG-szektoron belül a szépségápolás az egyik leggyorsabban fejlődő piac,…
Tovább olvasom >Ha kell egy kis… energia
Az energiaitalok piaca egyre több fogyasztót vonz az energiaszükséglet gyors és…
Tovább olvasom >Több helyi termesztésű paradicsomot kínálna a vásárlóknak a Coop Sweden
Növelni kívánja a svédországi termesztésű paradicsom arányát üzletei kínálatában a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Azonnali hatállyal bezártak egy II. kerületi éttermet súlyos higiéniai problémák miatt
Azonnali hatállyal felfüggesztette a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) egy Hidegkúti…
Tovább olvasom >Papírhulladék-visszavásárlás – A nap videója
Régen MÉH-nek hívták a hulladékpapírt (is) megvásárló szervezetet – akkor…
Tovább olvasom >