K-hullámok hátán

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2024. 04. 22. 11:33

A sojuval a szöuli olimpia után kezdett ismerkedni a világ, de még 2021-ben is a dél-koreai piac vette fel a globális mennyiség 97%-át. Ám ahogy a koreai kulturális hullám (K-wave) eléri a világ távolabbi részeit (először csak a „környékbeli” APAC országokat, majd az USA-t és Európát is), úgy nő a valószínűsége annak, hogy a sojut megismerik más földrészeken is – a Jinro például már több mint 80 országban kapható (nálunk is). A gyártók pedig ki is használják a hihetetlen sikerű Squid Game és más koreai filmsorozatok, de még inkább a K-pop szcéna hatalmas népszerűségét; például számos ismert K-pop sztárt szerződtettek a soju márkák reklámozására.

A Jinro már több mint 80 országban kapható

Egyébként a Jinro a világ legnagyobb mennyiségben eladott égetett szeszesital-márkája. A Dél-Koreában gyártott soju-fajtából évente több mint félmilliárd liter fogy! A soju egy víztiszta gabonapálinka, leggyakrabban rizsből készítik, de időnként más gabonaféléből, esetenként tápiókából is. Íze semleges, és általában csak 15–25% alkoholtartalmú. //

Kapcsolódó cikkeink