Júniusban megugrott a német kiskereskedelmi forgalom
Júniusban a korlátozások lazításának köszönhetően a vártnál nagyobb mértékben nőtt a kiskereskedelmi forgalom Németországban a német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis előzetes adatokon alapuló hétfői jelentése alapján.
Júniusban ár, naptári és szezonális kiigazítással 4,2 százalékkal emelkedett a kiskereskedelmi forgalom Németországban a májusi 4,6 százalékos havi növekedés után. A piac 2,0 százalékos növekedést várt júniusra.
Az egy évvel korábbihoz képest 6,2 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom júniusban Németországban árkiigazítással. Májusban 1,8 százalékkal maradt el a forgalom az egy évvel korábbitól, júniusra pedig 2,2 százalékos elmaradást várt a piac az egy évvel korábbihoz képest.
A Destatis a járványvédelmi korlátozási enyhülésének tulajdonítja a kiskereskedelmi forgalom júniusban bekövetkezett vártnál nagyobb növekedését.
A járványvédelmi korlátozások által nem érintett utolsó hónaphoz, 2020 februárjához képest 9,1 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom az idén júniusban Németországban.
Az élelmiszerek, italok és dohánytermékek forgalma 3,9 százalékkal csökkent az idén júniusban naptári és szezonális kiigazítással az előző hónaphoz képest. A szupermarketek és áruházak forgalma 6,1 százalékkal maradt el az előző havitól. Az élelmiszerek forgalma viszont 1,7 százalékkal nőtt.
Jelentősen növekedett a nem élelmiszeripari termékek forgalma júniusban, az előző havihoz képest 8,7 százalékkal. A járványvédelmi korlátozások miatt bevezetett üzletbezárások feloldásával a textilipari termékek, ruházati cikkek, cipők és bőripari termékek forgalma 70,5 százalékkal nőtt júniusban az előző havihoz képest, és az első alkalommal haladta meg a válság előtti, a 2020. februári szintet, mégpedig 4,8 százalékkal. Általában az iparcikkek forgalma 34,3 százalékkal nőtt havi bázison júniusban és 7,6 százalékkal haladta meg a válság előtti szintet. A berendezési tárgyak, háztartási eszközök és építési alapanyagok kiskereskedelmi forgalma 18,1 százalékkal emelkedett havi bázison és 9,7 százalékkal haladta meg a 2020. februárit az idén júniusban.
Az internetes kiskereskedelmi forgalom ár, naptári és szezonális kiigazítással 7,5 százalékkal csökkent júniusban az előző havihoz képest, de ezzel együtt is 38,4 százalékkal múlja felül a válság előtti, 2020. februári forgalmat. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Ismert YouTube sztár adományozta egy berlini Edeka üzlet teljes készletét rászorulóknak
MrBeast, a világ egyik legismertebb YouTube-sztárja, egy berlini Edeka üzlet…
Tovább olvasom >EuroCIS 2025: Komoly érdeklődés mutatkozik a kiskereskedelmi technológia szakvására iránt
Az Amazon és a TikTok nemrég egy olyan megállapodást kötött,…
Tovább olvasom >Regionális beszerzéssel különbözteti meg magát versenytársaitól a német Netto Marken-Discount
Anyavállalata és egyben a német piacvezető Edeka Group beszerzési szakértelmére…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >Régiók harca: ezek a legnépszerűbb ételek a magyarok szerint
Mexikói ételekből az országos átlag ötszöröse fogy Debrecenben, míg Szeged…
Tovább olvasom >Vállalkozásra szabott csarnokok segítik a KKV-k fejlődését és növekedését
A RaktárAD belga-magyar tulajdonosi háttérrel rendelkező logisztikai fejlesztő új fejezetet…
Tovább olvasom >