JunctionX Budapest: 30 izgalmas innováció született a magyar szervezésű nemzetközi hackathonon
Több mint 300 fiatal fejlesztő csillogtatta meg kreativitását és szakmai felkészültségét a hétvégén a magyar CraftHub által szervezett hibrid hackerversenyen. Az induló csapatok a világ minden tájáról csatlakozhattak a budapesti JunctionX izgalmas kihívásaihoz, hogy a gyakorlatban is hasznos innovációkkal kápráztassák el az EPAM, a Vodafone, a Varian és a Wise szakértőiből álló zsűrit. Az abszolút nyertes a világjárást és a pénzügyi tudatosságot támogató Team Discover lett, míg a közönség kedvencévé a The Bridge munkaerőpiaci applikációt választották. A legjobbak a több ezer eurós jutalom mellett azt is bebizonyították, hogy a technológiai fejlesztések valóban hozzájárulhatnak a fontos társadalmi problémák legyőzéséhez.
Október 22. és 24. között ismét Budapestre érkezett a JunctionX, mely az utóbbi években a nemzetközi szakmai közösség egyik legnépszerűbb hackathon-sorozatává vált. Közép-Kelet-Európába a CraftHub csapata hozta el a nagy tömegeket megmozgató megmérettetést, mely a járványhelyzet miatt részben az EPAM székházában, részben pedig a digitális térben várta az indulókat. A JunctionX ezúttal sem okozott csalódást: a több mint 300 résztvevőből összeálló csapatok 30 ötletes pályamunkát nyújtottak be a szakmai partnerek által prezentált kihívásokra, közülük pedig végül 6 projektet díjazott a vállalati techszakértőkből álló zsűri és a csapatok. Azok a szerencsések, akik személyesen is részt vehettek a nem mindennapi élményben, pizzával és a „fánkfal” kínálatával frissíthették fel magukat, vagy éppen egy jó könyv mellett pihenhették ki a kódolás fáradalmait.
Valós problémákra valós megoldások
A versenyzők a 48 órás megmérettetés első napján ismerhették meg részleteiben a JunctionX Budapest idei kihívásait, ezt követően pontosan 2 nap állt rendelkezésükre, hogy az ötlet megszületésétől kezdve a technikai megvalósításig összeállítsák teljes projektjüket. A 2 perces patche videó mellett az elkészített forráskódot is le kellett adniuk, ezzel győzhették meg a zsűri tagjait arról, hogy a gyakorlatban valóban alkalmazható innovációt készítettek, mely tényleges megoldást kínál az általuk felvetett problémára. A Varian kihívása a daganatos betegek terápiájának hatékonyabb követését és az orvos-páciens kommunikáció könnyítését célozta, míg a Vodafone a már meglévő ügyfélkapcsolati alkalmazását szerette volna továbbfejleszteni, hogy az interaktívabb legyen és még intenzívebb felhasználói élményt nyújtson.
„Az ezekben a kategóriákban nyertes HealthTracer és Vodafone Treasure Hunt projektek nagyon jól megmutatják, hogy miért is szeretjük annyira a JunctionX és a hozzá hasonló hackathonok megvalósítását. Öröm látni az új ötletek születését, a lelkes szakembereket, a verseny végén pedig a valódi értéket képviselő, közös kihívásokat kezelő technológiai innovációk születését. Hisszük, hogy az együttműködés, a tudásmegosztás hozzásegít minket ahhoz, hogy hatékonyabban kezeljük a ránk váró globális problémákat, és ennek főszereplői a fiatalok és az információs technológia lesznek”
– mondja Baccifava Médea, a szervező CraftHub egyik alapítója.
A világjáróknak segít az abszolút győztes fejlesztés
A JunctionX Budapest vállalati partnerei által szponzorált kihívások nyertesei 1500-2000 euró értékű nyereménnyel gazdagodhattak a győzelemmel, ráadásul lehetőséget kaptak arra, hogy a hackathon harmadik napján élőben, nemzetközi közönség előtt prezentálhassák fejlesztésüket. A nézők és a zsűri itt már kérdéseikkel is megizzaszthatták a döntő résztvevőit, azonban a Team Discover és a The Bridge projekteket készítő csapatokat nem tudták zavarba hozni: előbbi az Wise kihívásának győzteseként a JunctionX Budapest idei fődíját is elvitte, utóbbi pedig az EPAM kihívásán diadalmaskodott, majd a közönségdíjat is kiérdemelte. A két nyertes csapat összesen 7000 eurót vihetett haza, a fődíjat a Google ajánlotta fel, míg kommunikációs fronton a Bosch és az Erste is segítette a szervezőket.
„A Team Discover napjaink globalizációs jelenségére kínált megoldást: alkalmazásuk segítségével a világutazók könnyen felmérhetik a helyi piaci árakat, megtalálhatják a legjobb ajánlatokat és az applikáción keresztül be is szerezhetik a kívánt terméket – nincs több valutaváltás és becsapott turista. Az EPAM kihívása a jelen munkaerőpiaci problémáira reflektált, erre adott frappáns választ a The Bridge nevű fejlesztés, mely az 50-es, 60-as éveiben járó, nagy tapasztalattal rendelkező, de foglalkoztatás szempontjából hátrányból induló csoportnak kínál platformot a kapcsolatépítésre”
– meséli Baccifava Médea.
A JunctionX Budapest összes indulójának pályamunkája megtekinthető ezen a linken: https://app.hackjunction.com/projects/junctionx-budapest-1
Kapcsolódó cikkeink
Lidl, Vodafone, Auchan az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén először hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Több mint 1.200 résztvevőt várnak a termékfejlesztésre fókuszáló tech konferenciára
Október 5-én és 6-án először jelentkezik a Compass Tech Summit, melyre…
Tovább olvasom >Craft Konferencia: A világ minden tájáról 2.000 résztvevőt várnak Közép-Európa legnagyobb szoftverfejlesztő fesztiváljára Budapestre
Mára a régió legnagyobb nemzetközi, szoftverfejlesztéssel és technológiai trendekkel foglalkozó…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >