Jubileumhoz érkezett a Coop Rally
A tizedik alkalommal megrendezendő Coop Rally célja változatlan az előző évekhez képest: felhívni a figyelmet a minőségi magyar élelmiszerekre. A rendezvényt beharangozó sajtótájékoztatón Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter, a Rally fővédnöke is megerősítette: a magyar élelmiszeripar erősítése közös célja az üzletláncnak és a kormánynak.
Tizedik alkalommal indul útjára csütörtökön a Coop Rally. A minőségi magyar élelmiszergyártást népszerűsítő program célja a kezdetek óta nem változott – mondta el a Rallyt beharangozó sajtótájékoztatón a Földművelésügyi Minisztériumban Csepeli Lajos, a CO-OP Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke. Úgy látja azonban, hogy amíg az első öt-hat évben még fel kellett hívni a fogyasztók figyelmét a hazai termékek fogyasztásának fontosságára, ma már az elsőrendű cél az, hogy az elért eredményt tartani tudják.
A COOP és a kormány céljai sok tekintetben közösek – mondta a Rally fővédnökségét immár ötödik éve vállaló Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter. A tárcavezető kiemelte: a COOP a vidék életében meghatározó szerepet játszik, ráadásul magyar tulajdonban van, a hazai tulajdonosi arány erősítése pedig a kormánynak is célja. Az is fontos, hogy az a másfél millió vásárló, aki nap mint nap a COOP-hoz fordul, magyar élelmiszerhez jut. A magyar élelmiszeripar erősítése pedig szintén közös célja a cégnek és a kormánynak. A korábban komoly válságot átélt ágazat az elmúlt években már növekedési pályára állt: 2014-ben 2 748 milliárd forint volt a termelés, ami 4,8 százalékos bővülés az előző évhez képest. 2010 és 2014 között pedig 12 százalékos bővülést tudott felmutatni a szektor. A növekedési pálya fenntartását is szolgálja az élelmiszer-ipari stratégia, amelyet május végén fogadott el a kormány. A stratégia középpontjában a biztonságos, egészséges élelmiszerek előállítása áll, de olyan társadalompolitikai szempontokat is fontosnak tartottak az elkészítésekor, mint a munkahelyek megőrzése és új munkahelyek teremtése az ágazatban, illetve a környezet védelme. Erősíteni kell ugyanakkor a helyi ellátási láncokat, a „terroir-szemléletet” az élelmiszer-forgalmazásban is – hangsúlyozta Fazekas Sándor, hozzátéve a Rally egyfajta előkészítője a szeptember 23-27-e között rendezendő Országos Mezőgazdasági és Élelmiszer-ipari Kiállításnak, az OMÉK-nak, ahol kiemelt szerep jut a kézműves helyi termékeknek.
A COOP fejlődési irányairól beszélt a sajtótájékoztatón Tóth Géza, a CO-OP Hungary Zrt. vezérigazgatója. Az ország 1650 településén jelen levő, 32 ezer embernek munkát adó társaság tavalyi eredményeit összesítve elmondta: a hazai kiskereskedelemben tapasztalható komoly versenyben is megőrizte harmadik helyét a lánc, amely 12,5 százalékról 12,6 százalékra tudta növelni részesedését. A Csoport, részben a dohány-kiskereskedelemben való aktív részvételének köszönhetően, 2014-ben növelni tudta árbevételét, az egy évvel korábbi 550 milliárd forintról 560 milliárdra. A közel háromezer boltot ellátó üzletlánc árbevétele enyhén csökkent.
A versenyképesség erősítése érdekében az idén 20 éves COOP folytatja az elmúlt évtizedben elkezdett fejlesztéseit – tette hozzá. Ezek között az 1 416 bolt és 223 dohányboltot összekötő informatikai rendszer megújítását, a mára már közel ezer árucikkből álló saját márkás portfólió erősítését, a csaknem egymillió felhasználóval rendelkező törzsvásárlói program szolgáltatásainak kiterjesztését, illetve az egységes arculat kialakítását említette.
A jubileumi Coop Rally Kelet-Magyarország nyolc helyszínére látogat el közel nyolcvan résztvevő csapattal, amelyek éves szinten 2 000 milliárd forint forgalmat bonyolítanak le. Az első helyszín az Aquarius-BUSZESZ Csoport albertirsai telepe, innen a Fornetti Kft. kecskeméti gyárába látogat a mezőny. A következő állomás a TISZA-COOP Zrt. szolnoki telepe, amely a Csoport egyik legnagyobb logisztikai központja. A második napon Hajdúdorogra, a Nagyhegyes Hús Kft.-hez, a Nestlé Hungária Kft. szerencsi gyárába, a Borsodi Sörgyár Kft. bőcsi üzemébe és az UNIÓ COOP Zrt. Harsányban, zöldmezős beruházás keretében épített üzletébe látogatnak el a résztvevők, a cél pedig az Ostoros-Novaj Bor Zrt. ostorosi központjában lesz.
Kapcsolódó cikkeink
Tervezhető jövőképet biztosít a fiataloknak az agrárszakképzés
Ma az agrár technikumok és szakképző iskolák kiszámítható életpályát kínálnak,…
Tovább olvasom >Hatalmas lehetőség előtt az állattenyésztők ágazata
Óriási károkat szenved az európai agrárium, a gazdák és intenzív…
Tovább olvasom >Új fejezet a magyar mezőgazdaság fejlődésében: 475 milliárd forint a fenntarthatóság és innováció jegyében
Magyarország KAP (Közös Agrárpolitika) stratégiai tervével összhangban új pályázati felhívások…
Tovább olvasom >További cikkeink
Népszerű újításra készül a Primark
2024. május 28-án Magyarországon is megnyitja első üzletét a Primark,…
Tovább olvasom >A Hermés luxuscikk-gyártó negyedéves bevétele 17 százalékkal nőtt
Elemzők által vártnál jobban nőtt a Hermés francia luxuscikk-gyártó bevétele…
Tovább olvasom >A Magyar Posta elhatárolódik a „kamu csomagok” tartalmi ellenőrzésének felelősségétől
A Magyar Posta elhatárolódik a „kamu csomagok” tartalmi ellenőrzésének felelősségétől…
Tovább olvasom >