Jövő Áruháza a FOODAPEST-en (1. rész)
900 szakmai látogatónál többen lájkolták a Jövő Áruházat február 5–8. között a FOODAPEST szakkiállításon. A Trade magazin és a Trade Marketing Klub közös szervezésében 350 négyzetméteren közel 40 vállalat együttműködéséből született meg ez az innovációkat, jövőbe mutató termék- és szolgáltatáspalettát felvonultató kezdeményezés. A közel 1200 érdeklődő előzetesen regisztrált az óránként induló turnusokra. Csatlakozzon most Ön is virtuális tárlatvezetésünkhöz, amelyet a számtalan újdonság miatt három részben közlünk!
Szeretettel köszöntöm Önöket a Jövő Áruházában! Amennyiben okostelefonjukkal lefotózzák a mellettem látható QR-kódot, a Trade magazin honlapjáról is tájékozódhatnak a Future Store kezdeményezésről. A regisztráció során tájékoztatót kaptak az EuroCIS szakvásárról, ami a kereskedelmi informatika évente megrendezett világseregszemléje Düsseldorfban. Akár kiállítóként, akár látogatóként érdeklődnek a több focipályányi területen szervezett esemény iránt, a BD-Expo Kft., a düsseldorfi és brnói vásár hivatalos képviselete örömmel áll rendelkezésükre.
A Jövő Áruházába TEEG-es RFID-azonosítóval és elektromos autóval érkeznek a jövő vásárlói. A Citroen Zero teljesen elektromos, kényelmes városi autójával egy feltöltéssel akár 130 kilométer is megtehető. Az elektromos gépjárművek akár otthonról, akár az ELMŰ töltőoszlopán akár hatszoros sebességgel is feltölthetőek, ráadásul ezt a szolgáltatást előzetes szerződéskötés esetén 2012 végéig ingyenesen biztosítja 7, Budapesten kihelyezett oszlopáról az ELMÜ, amelyeknél a főváros ingyenes parkolással segíti elő az elektromos autózás terjedését.
A magán- és a vállalati autók nyomon követéséről, az üzemanyaglopások megelőzéséről az iData Kft. iTrack GPS-rendszere gondoskodik. Az útvonallista utca és házszám szintű kimutatást készít a megtett útvonalakról, kiegészítve azt az átlagsebesség, menetidő, állásidő adataival, emellett számtalan extra szolgáltatást is nyújt.
Belépés személyre szabva
A jövő vásárlói közül sokan saját, környezetbarát, 100 százalékban újrahasznosítható műanyag bevásárlókosarukkal közelednek a bolt bejárata felé. Mások a különféle ergonomikus bevásárlókocsik közül választanak igényük szerint, a Wanzl Sigma zárható, fedett bevásárlókocsi-tárolójából, amely megvédi a kocsikat a lopástól, az időjárástól és a szennyeződésektől is, ráadásul a felülete jól grafikázható, így reklámfelületként is értékesíthető.
A Tango típusú, 3 méretben rendelkezésre álló bevásárlókocsik stabilak, ütésállók, higiénikusak. Anyaguk élelmiszerbarát, ellenáll a savaknak, lúgoknak, tisztítószereknek, UV-sugaraknak. Kényelmes ki és berakodás, kis súly, könnyű manőverezés, halk gurulás jellemzi. Fogójuk nagyítóval van felszerelve. A családok számára a gyermek bevásárlókocsi és autós Fun Mobil, a 155 literes Babysafe üléssel ellátott bevásárlókocsi kitűnő választás. Gyors bevásárláshoz a kompakt 70 literes kocsi ajánlható. A saját bevásárlókosárral érkezők a Pick up eco bevásárlókocsit választják, amire több bevásárlókosarat is tehetnek a környezettudatos vásárlók.
A Record automata tolóajtón keresztül lépünk be a Jövő Áruházába, ami a világ egyik legnagyobb automataajtó-gyártója, a svájci RECORD konszern magyarországi leányvállalatának terméke. Hosszú élettartamú, bármilyen speciális külsőséggel rendelkezik. A nem négyzetes ajtólap igen látványos, s még azok is megnézik a nyílászárót, akik csak áthaladnak alatta. Itt most a matricázás miatt nem látható, de az ajtó élvilágítással van ellátva, amely több színű is lehet, s igen attraktív, elegáns megjelenést biztosít a helyiségnek, üzletnek. Opcionálisan köthető „Örök élet garancia”.
Rögtön a bejáratnál egy digitális totem név szerint üdvözli a Jövő Áruháza vásárlóit, akik a TEEG matrica odaérintésével aktiválják az RFID alapú rendszert. A totem a TEEG alapján felismeri a vásárlót, és az aktuális ajánlatokat megjeleníti a kijelzőn. A vásárló a személyre szóló ajánlatok felület megnyomásával a képernyőn a korábban beállított preferenciák és információk alapján megtekintheti a személyre szóló ajánlatait. A TEEG interaktív, digitális pénztárca, melynek segítségével teljesen új lehetőségek nyílnak meg a vásárlók, az értékesítők és a márkatulajdonosok közötti kommunikációban. A Jövő Áruházában Strongbow mintaszóráshoz kapcsolódó játékra, Chio-kuponkedvezményre és tojáskereső aktivitásra nyílt lehetőség.
Az instore POS-eszközök – egyedi bejáratiajtó-dekoráció, bevásárlókocsi-reklámfelület, bevásárlókocsitároló-reklámfelület, oldalfal-dekoráció, polczászló, megállítótábla, egyedi 3D-s dekorációk, egyedi TOPPER dekorációk) szállításáról a Win-Store Media Consulting Kft. – az instore megoldások specialistája – gondoskodott.
A vevők helyett intézkednek
A Wanzl eGate beléptető kapun áthaladva – a kapukat mikroprocesszor és szoftver vezérli és LAN-hálózatra csatlakoztathatók – a Wanzl zöldséges állványaihoz és a rajtuk mosolygó Prémium Kert Kft. zöldségeihez és gyümölcseihez jutunk, amelyek megvásárlását a Bizerba önkiszolgáló, árufelismerő mérlege segíti. Különlegessége, hogy a mérleg tanul, így az adott termék felismerési százaléka folyamatosan növekszik, ráadásul zacskóban is felismeri a terméket.
Vele szemben helyezkedik el a Szintézis Joya bevásárlást segítő kéziszkenner-állvány. Egy készüléket elvéve, a vevő saját maga olvassa le a megvásárolni kívánt árut. A Shopevolution egyedi technológia segítségével ez a rendszer képes felismerni a fogyasztót, nyomon követi és folyamatosan frissíti a vevő előzetes vásárlásait, kezeli a ráküldött bevásárlólistát, leírást ad a kedvezményekről, bolttérképen segít a keresésben, gyorsabb fizetést biztosít, illetve operátori telefonként is használható.
Ha bevásárlólista és konkrét ötlet nélkül érkeztünk, nagy segítség lehet a Win-store Receptkioszkja, amely olyan érintőképernyős, egyedi igényekre szabható és brandingelhető megoldás, ami a több száz recept közti egyszerű navigációt, keresést és receptnyomtatást a hozzávalók feltüntetésével tesz lehetővé, így biztos mindent megvehetünk a kiválasztott étel elkészítéséhez.
Borban az újdonság
Mellette a Wanzl körállványon a Koch Borászat és a Vin Art Pincészet borai, valamint prémium minőségű Soós tészták kerültek kihelyezésre. A boros palackokon a Shopguard Drinspektor nevezetű, beleivás- és lopásgátló áruvédője látható. A Koch Hajós-Bajai Cabernet Sauvignon Rosé 2011 és a Villányi Védett Eredetű Cabernet Sauvignon-Kékfrankos Rosé 2011 palackokon egy speciális címke van, amelyen egy láthatatlan hőérzékeny hőmérő, az Elő Borhőmérő bújik meg, mely csak akkor tűnik elő, amikor a bor fogyasztásra alkalmas hőmérsékletű. Ezt a megjelenést azonnal meg is nézhetjük a Vino Domus Borház Kft. Enomatic® Boradagoló Rendszer hűtőjébe behelyezett palackokon.
Az olasz Enomatic Boradagoló Rendszer Elite termékcsaládjának 8 pozíciós (palackhely) berendezése elegáns fekete színű, érintőképernyővel rendelkezik és chipkártyás üzemeltetésű. Egyetlen a piacon, amely 3-4 hétig változatlanul megőrzi a benne tárolt borok organoleptikus minőségét. A borokat megfelelő hőmérsékleten képes tárolni, mindez lehetővé teszi a hőmérséklet és a kiszolgálás tökéletes összehangolását. Az Enomatic az egyetlen olyan boradagoló rendszer a világon, amely az integrált adatmenedzsment-szoftverrel megvalósította a chipkártyán alapuló önkiszolgáló borkóstolást.
A borrészleggel szemben helyezkedik el a Heineken Strongbow Gold alkoholos almacider látványos kihelyezése. Az itthon még újdonságnak számító cider italkategória népszerűsége növekszik. A világ vezető cidermárkájától származó Strongbow Gold új alkoholos almacider nemrégiben jelent meg a piacon. A termék többgenerációs gyártói tapasztalat alapján készül. 5 százalékos alkoholtartalmával, különlegesen friss, gyümölcsös és kellemesen savanykás ízével felüdülést ad bármilyen alkalom során.
Az első teeges lájkot itt gyűjthették be a látogatók a polcon kihelyezett Strongbow fizikai lájk dobozhoz érintve a TEEG-matricát. Ez a lájk a termék Facebook-oldalán, valamint, ha a vásárló engedélyezi, akkor a saját oldalán is megjelenik. A vásárló ezzel népszerűsíteni tudja a terméket, amiért cserébe az adott termék tulajdonosa megjutalmazza. Esetünkben egy üveg ajándék Strongow a jutalom a kijáratnál, de még a displayt is lájkolni kell. A vásárló a lájkolás tényéről, valamint az ahhoz tartozó információkról SMS-ben kap értesítést.
Megszólaló márkák a polcokon
Ahogy a lájkoláshoz a polcokhoz lépnek látogatóink, közelebbről szemügyre vehetik a különleges árjelzőket, a Szintézis Informatikai Zrt. E-polccímkéit 3-féle nagyságban, melyek alkalmasak ár, mennyiség, kontúros termékábra vagy boltlogó megjelenítésére is. A kasszával azonos adatbázisból dolgozik, így nem lehet áreltérés. Ha a digitális árcímke nem igazolja vissza az ármódosítást, akkor a rendszer figyelmeztet. Nem kell papírt nyomtatni, így többszörösen környezetkímélő. A boltzárás után készlet üzemmódban a polcfeltöltést segíti a fogyási adatok kijelzésével.
A Szintézis integrált kereskedelmi rendszerével a kereskedelmi hálózat teljes körű kiszolgálása megoldható a törzsadatok kezelésétől kezdve a bizonylatok rögzítésén át a bolt teljesítményének kiértékeléséig.
A termékkiemelés hatásos példája az STI Petőfi Nyomda Srongbow polcmegállító vertikális POS-eszköze, amely a sík polcsorból kiemelkedve, az egyedülálló El Sign technológiát képviselő tábla segítségével azonosítja a márkát, megállítja a fogyasztót, és vásárlásra ösztönzi. Az animáció lényege: egy vékony, könnyű, rugalmas, többrétegű fólia alakítja az energiát foszfor segítségével fénnyé. A megvilágított animációk külön programozhatók, a szükséges energiát egy akkumulátor vagy hálózati csatlakozó biztosítja.
A Coca-Cola termékek széles választékkal, a szénsavas üdítőitaloktól a gyümölcsleveken át az energiaitalig az alkoholmentes italok minden igényt kielégítő kínálatát biztosítják. A polcokon a HL-Display és az I-Solutions miniképernyői, interaktív monitorai emlékeztetik a vásárlókat a reklámokra, nyereményjátékokra, fesztiválokra, márkaüzenetekre, életérzésre, amit a termékek megvásárlásával haza is vihetnek.
Még a hagyományos eszközökben is, mint a hűtő, találhatunk fejlesztéseket. A kihelyezett Coca-Cola látványhűtő külső és belső világításával magára vonzza a vevők tekintetét. Belső gravitációs adagoló polcai pedig a termék előrecsúsztatásával gondoskodnak a tökéletes polckép megjelenítéséről.
(folytatjuk!)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >