Jól megy a Starbucksnak: háromszoros profitot termelt a kávézólánc
A Starbucks amerikai kávézólánc sikeresen túljutott a nehézségeken, a múlt év utolsó negyedében 241,5 millió dolláros nettó profitot ért el. Egy évvel korábban be kellett érnie 64,3 millió dollárral.
A cég az elmúlt évben jelentős költségcsökkentést hajtott végre és vevőket is sikerült visszahódítania a belföldi piacon.
A Starbucks teljes árbevétele 2009 negyedik negyedében 2,7 milliárd dollárra nőtt a 2008. utolsó negyedévi 2,6 milliárd dollárról. Az egy évvel korábban is működő üzletek eladásai 4 százalékkal növekedtek, két év után először következett be javulás.
Az eredmények meghaladták a piaci várakozásokat. A cég több ezer munkahelyet szüntetett meg és több száz gyengén teljesítő üzletet zárt be az utóbbi két évben a takarékosság jegyében. Ugyanakkor új, olcsóbb kávéfélék forgalmazásába kezdett az ügyfelek visszanyerésére – írja a Világgazdaság Online.

Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Magyar Termék védjegy a cégeknek közösséget, a vevőknek megbízható minőséget ad
A kölcsönös előnyökön alapuló szakmai együttműködések képessé teszik a vállalkozásokat…
Tovább olvasom >Csatlakozik a Bonafarm Csoporthoz Szautner Péter
A Bonafarm Csoport vezérigazgató-helyetteseként és csoport stratégiai igazgatóként folytatja pályafutását…
Tovább olvasom >A Lidl és az Agrárminisztérium bejelentette: indul a hazai dinnyeszezon
Megérkezett az első, magyar beszállítóktól származó görögdinnye szállítmány a Lidl…
Tovább olvasom >