Jól megy a Starbucksnak: háromszoros profitot termelt a kávézólánc
A Starbucks amerikai kávézólánc sikeresen túljutott a nehézségeken, a múlt év utolsó negyedében 241,5 millió dolláros nettó profitot ért el. Egy évvel korábban be kellett érnie 64,3 millió dollárral.
A cég az elmúlt évben jelentős költségcsökkentést hajtott végre és vevőket is sikerült visszahódítania a belföldi piacon.
A Starbucks teljes árbevétele 2009 negyedik negyedében 2,7 milliárd dollárra nőtt a 2008. utolsó negyedévi 2,6 milliárd dollárról. Az egy évvel korábban is működő üzletek eladásai 4 százalékkal növekedtek, két év után először következett be javulás.
Az eredmények meghaladták a piaci várakozásokat. A cég több ezer munkahelyet szüntetett meg és több száz gyengén teljesítő üzletet zárt be az utóbbi két évben a takarékosság jegyében. Ugyanakkor új, olcsóbb kávéfélék forgalmazásába kezdett az ügyfelek visszanyerésére – írja a Világgazdaság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Hét vidéki nagyvárosban bővíti szolgáltatását az IKEA
A megfizethetőség és az elérhetőség jegyében az IKEA folyamatosan fejleszti…
Tovább olvasom >Korán érkezik a nyár a Borsodi Friss új ízével
Új, egzotikus ízvilágú taggal bővül a Borsodi Friss termékcsalád. A…
Tovább olvasom >NAK-FruitVeB: bőven jut exportra is a magyar tormából
A hazai piac mellett bőven jut exportra is a kiváló…
Tovább olvasom >