Jól kezdte az évet a román kiskereskedelem
Januárban 6,4 százalékkal nőtt a román kiskereskedelmi forgalom volumene a tavalyi első hónaphoz mérten – közölte pénteken a román országos statisztikai intézet.
A naptári hatással kiigazított érték 6,2 százalékos növekedést jelez. A bővülés főként az üzemanyag értékesítés 15,5 százalékos emelkedésének köszönhető, a nem élelmiszerek eladása 5,8 százalékkal nőtt, az élelmiszerek, italok és dohánytermékek értékesítése pedig 2,6 százalékkal emelkedett.
Decemberhez képest a kiskereskedelmi forgalom volumene 24,9 százalékkal esett vissza. Román elemzők szerint a visszaesését a kemény téli időjárás is befolyásolta.
Tavaly 13,5 százalékkal nőtt a román kiskereskedelmi forgalom az előző évhez viszonyítva, miután a nem élelmiszerek eladása 15,2 százalékkal bővült, az élelmiszerek, italok és dohánytermékek értékesítése 13,7 százalékkal nőtt, az üzemanyag-eladás volumene 10,2 százalékkal volt nagyobb.
Román elemzők arra számítanak, hogy az idén jelentősen lassulni fog a belföldi fogyasztás, miután a román hatóságok áfacsökkentési intézkedéseinek hatása lassan elmúlik, de még így is a kiskereskedelmi forgalom lesz a román gazdasági növekedés fő hajtóereje.
A román kormány az idén 5,2 százalékos GDP-bővülésre számít, az Európai Bizottság 4,4 százalékos gazdasági növekedést vár. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Május közepétől jöhet a drogériák árcsökkentése: 30 termékkategóriában mérséklődhetnek az árak
Újabb hatósági beavatkozás készül a hazai kiskereskedelemben: a kormány 30…
Tovább olvasom >Táblás KitKat csokoládékat dob piacra a Nestlé Romániában
A Nestlé új, 99 grammos KitKat táblás csokoládékat vezetett be…
Tovább olvasom >Hárommilliárd eurót fektet Penny romániaia terjeszkedésébe a REWE
A német REWE csoport tízéves, hárommilliárd eurós beruházási tervet jelentett…
Tovább olvasom >További cikkeink
Növekszik a 3D-nyomtatott hús elfogadottsága Németországban
Németországban egyre nyitottabbak a fogyasztók a 3D-nyomtatott, laboratóriumi körülmények között…
Tovább olvasom >Mélytechnológiai központot nyit a Nestlé az innováció felgyorsítására
Új mélytechnológiai központ létrehozását tervezi a Nestlé Svájcban, hogy megerősítse…
Tovább olvasom >Új saját márkás hús-termékcsaládot vezet be a Lidl az USA-ban
A Lidl US első alkalommal vezet be saját márkás frisshús-termékcsaládot…
Tovább olvasom >