Jól fogynak a nagy ruházati márkák termékei Kínában
Érdekes összeállítást készített a The Atlas arról, hogy a nagy ruházati márkák értékesítéseik hány százalékát teljesítik Kínában – olvasható az origo-n.
Számos nemzetközi ruházati márkának jelent fontos piacot a világ második legnagyobb gazdaságává nőtt Kína. A cégek bevételeik jelentős aránya származik innen.
A tavalyi évet az Adidas nyerte: globális teljesítményének 18 százalékát a kínai piacon való értékesítések adták. De a többi nagy ruházati márka is jól szerepelt Kínában. második helyen végzett a tiffany 16 százalékos részesedéssel, harmadik a Nike, 15 százalékkal. Még a kilencedik helyen álló PVH Corp. is értékesítéseinek 6 százalékát hozta össze itt, ehhez a céghez tartoznak a Tommy Hilfiger és a Calvin Klein márkák:
Az első helyen álló Adidas számára egyébként Kína és tágabban, az egész Pacifikum (Ázsia csendes-óceáni térsége) egyre fontosabb piacot jelent. A tavaly minden negyedévben kétszámjegyű növekedést produkált a térségben. A harmadik negyedév pedig 26 százalékos bővülést hozott Kínában és 15 százalékot a régióban. A cég 2018 első hat hónapjában 3,58 milliárd eurós bevételt ért el a régióban, amely globális teljesítményének nagyjából a harmada, és egyúttal a legmagasabb régiós bevételt jelenti.
A ruhaipari cégek többsége optimista, az Adidas-nál például úgy nyilatkoztak, hogy kínai értékesítésük további növekedését várják a következő években. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Nem fenntartható a jelenlegi ruhaipar, drágulás jön
Az EU olyan szabályozáson dolgozik, amely a divatcégeket arra kötelezi,…
Tovább olvasom >Sportmárkák harca a gasztronómiában – A nap képe
Filozófia? Koncepció? – találgathatnánk sokáig, ha nem tudnánk, hogy mindez…
Tovább olvasom >Egyesült Államok: a Nike a tizenévesek kedvenc cipő- és ruhamárkája
A Piper Sandler Companies DECA-val együttműködésben 2023. február 13 és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >KSH: Az élelmiszeripar értékesítési árai 0,9 százalékkal emelkedtek
Szeptemberben az ipari termelői árak átlagosan 0,9 százalékkal magasabbak voltak…
Tovább olvasom >Saját kézzel, ötévente, fehérre – így festik otthonukat a magyarok
A magyarok, csehek és szlovákok festési szokásait térképezte fel a…
Tovább olvasom >