Johnnie egy zöldebb jövő felé sétál
A Johnnie Walker, szénlábnyomának csökkentése és a díjnyertes whiskyk készítéséhez felhasznált természeti erőforrások védelme iránti elkötelezettségének részeként, termékporfóliójának egyes darabjairól eltávolítja a díszdobozt, az ebből fennmaradó összeget pedig Európa szerte faültetésre, erdősítésre fordítja.
A 200 éves múlttal rendelkező, egyik legnépszerűbb skót whisky márka, a Johnnie Walker a fenntarthatóság, így a megtermelt hulladék csökkentése iránti elkötelezettsége jegyében eltávolítja termékeiről a papír díszdobozokat, melyek energia- és erőforrás igényes előállítása és újrahasznosítása számos környezeti probléma előidézője. Az iparág határait feszegető projekt az első lépés abban az ambiciózus és sokszínű fenntarthatósági programban, melynek célja a környezetbarát gyártás és a csomagolás minimalizálása, egyúttal fontos mérföldkő a márka forgalmazójának, a Diageonak Society 2030 akciótervében is.
„A Johnnie Walkernél mindig is arra törekedtünk, hogy úttörőkként, a változás vezetőiként legyünk jelen az iparágban, akik ötleteikkel, kezdeményezéseikkel trendeket teremtve tudnak pozitív hatást elérni a már megszokott, de környezetre káros folyamatokat illetően. A díszdobozok kivezetése csak az első lépés abban a nagyszabású fenntarthatósági programban, mely által 2030-ra teljes termelésünket szén-dioxid semlegessé alakítjuk, és lepárlóink 100%-át zöld energiával működtetjük majd. Elkötelezettek vagyunk, hogy megóvjuk a bolygó erőforrásait a jövő generációi számára” – mondta a Johnnie Walker globális márkaigazgatója, Julie Bramham.
A természeti erőforrások védelme iránti elkötelezettségük részeként a cég a fennmaradó összeget erdősítésre fordítja, csak a márka hazájában, Skóciában 2025-ig bezárólag mintegy egymillió fát ültetnek el. A skót felföld erdősítése mellett ráadásul Magyarországon is gondoskodnak a zöld területek növeléséről, a MyForest-tel együttműködve, 5000 facsemetével gazdagítják a hazai erdőket.
„Örömünkre szolgál, hogy a kartondobozok kivezetésének köszönhetően Magyarországon is kézzel fogható értéket tudunk adni a facsemeték ültetésével. Ez egy több évtizedes, ám maximálisan megtérülő elköteleződés, mely nem csak a zöldterületek növelését, hanem az emberi tevékenységek által kibocsátott évi több millió tonna szén-dioxid megkötését is jelentős mértékben elősegíti” – mondta Kovács Dávid Gábor a Johnnie Walker magyarországi disztribútora, a Zwack Unicum Nyrt. marketing igazgatója.
A Közösségi Erdők Alapítvány MyForest kezdeményezése először Magyarországon, majd nemzetközi szinten kíván platformot létrehozni a földön található erdők számának megduplázása, ezáltal pedig a globális felmelegedés lelassítása érdekében. Összekapcsolják mindazokat a klímáért aggódó civileket, akik szeretnének fákat ültetni, cégeket, amelyek az erdők telepítésében szeretnének részt venni, valamint a földtulajdonosokat, akik földjük felajánlásával járulnának hozzá a projektekhez.
„Mindig öröm nekünk, mikor egy-egy ilyen kaliberű cég keres fel minket az erdősítés támogatásának, vagy akár egy erdősíthető terület felajánlásának szándékával. Ők tudják elindítani azt a változást, amely a globális felmelegedés lelassításához, az élhető jövő megteremtéséhez elengedhetetlen. Hálásak vagyunk, hogy a Johnnie Walker is csatlakozott programunkhoz, és reméljük, hogy szerepvállalásukkal a hazai és nemzetközi nagyvállalatoknak egyaránt példát tudnak mutatni a fenntarthatósági erőfeszítések terén” – mondta Gayer Zoltán a MyForest alapító elnöke.
Kapcsolódó cikkeink
A magyarok többsége 50 ezer forint alatt költ karácsonyi ajándékokra, a fenntarthatóság fontos szempont, de nem elsődleges
Az ajándékozás az ünnepek elmaradhatatlan hagyománya, de mi az, ami…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >ESG – a fenntarthatósági szabványokról jogi szemmel
2023 decembere óta számos jogszabály látott napvilágot az ESG-részletszabályokról, amelyben…
Tovább olvasom >További cikkeink
Eladták a Hot Ones-t gyártó First We Feast stúdiót – Soros György cége is az új tulajdonosok között
A Buzzfeed 82,5 millió dollárért (több mint 32 milliárd forintért)…
Tovább olvasom >Kemény leánybúcsúk kelléke – A nap videója
És még a mixer is cifrázza! A videóért katt a…
Tovább olvasom >