Jog és önszabályozás – mélyülő együttműködés
Az önszabályozás jog általi elfogadottsága már eddig is szép pályát futott be. Ennek újabb állomásaként a jog és önszabályozás témakörében készülő legjobb tudományos diákköri dolgozatnak különdíjat ajánl fel az ÖRT, ezzel is bátorítani kívánja, hogy a jövő jogászai még jobban megismerjék e területet.
Nagyon fontos a reklámszakma számára, hogy az általa létrehozott és működtetett, már nemzetközileg is igen magasan jegyzett reklám önszabályozás a „nice to have”- től a szabályozási eszköztár elfogadott eszközévé váljon.
Komoly siker, hogy a GVH bírságolási gyakorlatra vonatkozó közleménye, valamint a reklámra vonatkozó jogszabályok is utalnak az önszabályozásra. Az új európai médiatörvény (AVMS) pedig kifejezetten az önszabályozási gyakorlat elfogadására bátorítja a tagállamokat.
Magyarország már két, e témával foglalkozó tudományos fokozatot adó PhD dolgozattal (Sarkady Ildikó és Benke Gábor) is büszkélkedhet, és számos tanulmány is készült itthon is.
Már hat jogi iroda tagja az ÖRT-nek, ami a jog és önszabályozás együttműködésének kiváló példája. A Pánszky Ügyvédi Iroda és a Szecskay Ügyvédi Iroda voltak az úttörők nálunk, (ez utóbbi a GALA (Global Advertising Lawyers Alliance magyar tagja) majd a KLART Ügyvédi társulás (Szabó Dudás Hargita Ügyvédi Iroda), Hatházi Ügyvédi Iroda, idén pedig a Réti Várszegi és Társai Ügyvédi iroda (PWC) valamint a Deloitte Legal Erdős és Társai Ügyvédi Iroda csatlakozott hozzánk. Reményeink szerint hamarosan még több tagot üdvözölhetünk e területről– fogalmaz Gerendi Zsolt, az ÖRT főtitkára.
Számunkra a jövő jogászai is fontosak, ezért az Önszabályozó Reklám Testület az egyetemi hallgatók tudományos seregszemléjére – az OTDK Konferenciára – különdíjat ajánlj fel az önszabályozás témában született legjobb dolgozat szerzőjének. A különdíjról tájékoztattuk az egyetemek jogászprofesszorait, akik nagy örömünkre pozitívan fogadták a kezdeményezésünket – tette hozzá Fazekas Ildikó, az ÖRT igazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
ÖRT-NKFH workshop: fókuszban az etikus reklámozás és a hatósági együttműködés
Az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) és a Nemzeti Kereskedelmi és…
Tovább olvasom >A generált reklámok negatívan befolyásolhatják a fogyasztói percepciót
Az NIQ legújabb kutatása szerint az AI által készített reklámok…
Tovább olvasom >ÖRT és NMHH közös workshop: Az emberi testkép ábrázolásának hatása a fogyasztókra
Az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) és a Nemzeti Média- és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: A kiskereskedelmi forgalom bővülése 4-5 százalékos sávban van jelenleg
Az idei a gazdasági áttörés éve, 2025 második felében már…
Tovább olvasom >Az élelmiszeripar értékesítési árai 6,1 százalékkal emelkedtek
2025 februárjában az ipari termelői árak átlagosan 8,2 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >Emelkednek a reálbérek, nő a bizalom, emelkedik a kiskereskedelmi forgalom
Januárban folytatódott a bérek dinamikus emelkedése, állapította meg a legfrissebb…
Tovább olvasom >