Jó hír: lesz újra Balaton szelet, nem szűnik meg a háború miatt
Nem kell aggódniuk a Balaton szelet rajongóinak, a gyártótól megtudtuk: hamarosan ismét megtelnek a boltok polcai a klasszikus magyar édességgel. A gyártást az ukrajnai háború miatt ideiglenesen kellett leállítani, de amint lehet, újraindul a termelés – írja a Magyar Nemzet.
Megnyugtató hírek érkeztek az egyik legkedveltebb hazai édességről. A Nestlé Hungária Kft.-től megtudtuk: a sajtóban korábban megjelent híresztelésekkel ellentétben nem tűnik el a boltok polcairól a klasszikus Balaton szelet, a termék gyártása hamarosan újra megkezdődik. – Mindent megteszünk annak érdekében, hogy a jelenlegi gyártási helyén néhány hónapon belül változatlan minőségben és ízvilágban újrainduljon a termelés. A márka egyéb termékeinek forgalmazása zavartalan – hívta fel lapunk figyelmét a gyártó.
Korábban az Index írta meg, hogy az ukrajnai konfliktus miatt eltűnhet a boltokból a klasszikus Balaton szelet, helyét pedig az Újhullám névre keresztelt termékcsalád veheti át. A sokak által kedvelt, igazi ikonikus hazai édességnek számító termék eddig Ukrajnában készült, a háború miatt azonban a Nestlé kénytelen volt leállítani a gyártást. Bár a gyár a harcokkal egyelőre nem érintett nyugati régióban, Lviv városában van, s támadás sem érte az üzemet, a társaság úgy döntött, hogy a gyárban dolgozó kollégáinak épsége és biztonsága miatt ideiglenesen bezárja, illetve korlátozza a termelést. A döntés a klasszikus Balaton szelet mellett a Boci csoki választékának egy részét is érinti.
A termelés azóta ismét helyreállt a lvivi gyárban, a kieső tételek egy részét azonban a Nestlé más európai gyáraiban készítik. A Boci csokoládék ezentúl a csehországi üzemből érkeznek, a most is elérhető Újhullám és a Balaton Bumm továbbra is Lengyelországban készül, a klasszikus Balaton gyártása pedig Lvivben marad.
Megtudtuk azt is, hogy a termeléskiesés az ízvilágot nem érinti, hisz a klasszikus Balaton szelet receptúrája egy dedikált, tradicionális, magyar receptúra, gyártása során minden tekintetben a klasszikus, magyar fogyasztók által kedvelt ízvilág megőrzésére törekszik a cég.
A Boci csokikat a fogyasztói igényekre reagálva folyamatosan fejlesztik, különböző ízvariációk kerülnek a piacra, így a klasszikus táblás Boci mellett a fogyasztók ma már találkozhatnak új, innovatív termékkel is. Arra a kérdésre, hogy a jelenlegi helyzet miatt várható-e áremelkedés, nem tudott egyértelmű választ adni a társaság.
– A Nestlé Hungária által gyártott termékek árának esetleges emelkedése a világpiaci trendektől, az alapanyag, csomagolóanyag beszerzési árától függ, a gyártás helye és az esetleges áremelkedés között nincs összefüggés
– fogalmazott lapunknak küldött válaszában a gyártó.
A Nestlé Hungáriának Magyarországon három regionális gyártóközpontja van. Bükön állateledeleket, Szerencsen kávé- és kakaóitalporokat, Diósgyőrben pedig üreges csokoládéfigurákat gyártanak. A felsorolt regionális gyártóközpontok termelésének közel 90 százaléka exportra készül. – Bár a klasszikus Balaton- és Boci-portfólió a gyártás hatékonysága, illetve kompetenciája miatt valóban külföldre került, büszkék vagyunk rá, hogy a különböző beruházások révén a szerencsi gyár évi 40 000 tonna kapacitással közel 30 országot lát el itt készülő Nesquik és Nescafé termékekkel, a diósgyőri csokoládégyár pedig a Nestlé egyetlen üreges csokoládéfigurákra specializálódott üzeme a világon. Így ezekről a gyártósorokról 25 országba szállítunk karácsonyi és húsvéti figurákat. A diósgyőri gyárban készülnek a Boci márkával forgalmazott üreges figurák is – emelte ki a Nestlé Hungária.
Kapcsolódó cikkeink
Izgalmas kérdés, hogyan fog alakulni az ünnepi édességpiac
A kiskereskedők nehéz helyzetben futnak neki az ünnepi szezonnak, ami…
Tovább olvasom >Drágul a szaloncukor: a kakaóbab árának emelkedése is hatással van az ünnepi édességre
A szaloncukor, amely a magyar karácsonyi hagyományok elengedhetetlen része, idén…
Tovább olvasom >Dubai ihlette luxus: a Lindt limitált csokoládéja elképesztő árakon a másodpiacon
A Lindt csokoládé márka neve szinte minden édesszájú számára ismerősen…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >