Jelentősen bővült a kiskereskedelmi forgalom Csehországban
Márciusban 5,9 százalékkal nőtt éves szinten a kiskereskedelmi forgalom Csehországban. A februári növekedés 6,3 százalékos volt. Az első három hónap növekedési rátája 6 százalék, ami 2008 óta a legnagyobb negyedévi éves szintű növekedés – közölte a cseh statisztikai hivatal (CSÚ) szerdán Prágában.
A CSÚ új módszertana szerint januártól a kiskereskedelmi forgalomba már nem sorolják be a gépkocsieladást, amely a múltban általában jelentősen növelte az adatokat.
„Az összes fontos árucsoportnál nőtt a forgalomból származó bevétel, kivételt a ruha és a lábbeli eladása képezte. Ez utóbbiaknál folytatódott a korábbi hónapok csökkenő tendenciája” – olvasható a CSÚ közleményében.
Az üzemanyag eladás márciusban 8,2 százalékkal, az élelmiszerek eladása 4,5 százalékkal, a nem élelmiszeripari termékeké pedig 6,4 százalékkal növekedett.
A márciusi, illetve az első negyedévi adatok alapján, a piaci elemzők úgy vélik, hogy a cseh gazdasági növekedés motorja az idén a hazai háztartások fogyasztása lehet.
„Ebbe az irányba mutat a bérek növekedése és a munkanélküli segélyek emelkedése is, miközben az infláció rekord alacsony szinten mozog” – jelentette ki Petr Dufek, a CSOB bank gazdasági szakértője.
A gépkocsieladásból és javításból származó bevételek, amelyek január óta nem szerepelnek a kiskereskedelmi forgalom statisztikájában, márciusban 14,6 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbit. (Kokes János, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az üzemanyag- és az élelmiszerárak alakulása mérsékelte az inflációt Csehországban
Két százalékra csökkent júniusban az éves infláció Csehországban a májusi…
Tovább olvasom >Májusban lassult a cseh kiskereskedelmi forgalom növekedése
Májusban immár hatodik hónapja nőtt a kiskereskedelmi forgalom Csehországban, a…
Tovább olvasom >Csehországban közösen fejleszt elektromosautó-töltő infrastruktúrát a Billa, a Penny és a Shell
Stratégiai partnerséget kötött a Billa, a Penny és a Shell…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >