Jelentősen bővült a kiskereskedelmi forgalom Csehországban
Márciusban 5,9 százalékkal nőtt éves szinten a kiskereskedelmi forgalom Csehországban. A februári növekedés 6,3 százalékos volt. Az első három hónap növekedési rátája 6 százalék, ami 2008 óta a legnagyobb negyedévi éves szintű növekedés – közölte a cseh statisztikai hivatal (CSÚ) szerdán Prágában.
A CSÚ új módszertana szerint januártól a kiskereskedelmi forgalomba már nem sorolják be a gépkocsieladást, amely a múltban általában jelentősen növelte az adatokat.
„Az összes fontos árucsoportnál nőtt a forgalomból származó bevétel, kivételt a ruha és a lábbeli eladása képezte. Ez utóbbiaknál folytatódott a korábbi hónapok csökkenő tendenciája” – olvasható a CSÚ közleményében.
Az üzemanyag eladás márciusban 8,2 százalékkal, az élelmiszerek eladása 4,5 százalékkal, a nem élelmiszeripari termékeké pedig 6,4 százalékkal növekedett.
A márciusi, illetve az első negyedévi adatok alapján, a piaci elemzők úgy vélik, hogy a cseh gazdasági növekedés motorja az idén a hazai háztartások fogyasztása lehet.
„Ebbe az irányba mutat a bérek növekedése és a munkanélküli segélyek emelkedése is, miközben az infláció rekord alacsony szinten mozog” – jelentette ki Petr Dufek, a CSOB bank gazdasági szakértője.
A gépkocsieladásból és javításból származó bevételek, amelyek január óta nem szerepelnek a kiskereskedelmi forgalom statisztikájában, márciusban 14,6 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbit. (Kokes János, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A Hungarian Food Business Program 25. eseményén 24 magyar gyártó mutatkozott be Prágában
Rekordszámú résztvevővel zajlott le a Hungarian Food Business Program jubileumi,…
Tovább olvasom >Colliers: a közép-kelet-európai kereskedelmi ingatlanpiac fellendülése folytatódott az első negyedévben
Az első negyedévben folytatódott a közép-kelet-európai kereskedelmi ingatlanpiac fellendülése: a…
Tovább olvasom >Márciusban is 2,7 százalékos volt az éves infláció Csehországban
Márciusban éves szinten 2,7 százalékkal nőttek a fogyasztói árak Csehországban,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Riasztó jelek a földeken: aszály sújtja a kukoricát, a búzánál még van remény
A szakértők szerint a kukoricaállomány már most tragikus képet mutat,…
Tovább olvasom >