Jelentés a board roomból
A következő idé-zet Jeff Immelttől, a General Electric korábbi CEO-jától származik: „Ha ma gyártó cégként ébredsz, holnap software és adatelemzőként fogsz”. Természetesen nem arra gondolt, hogy mindannyian software-értékesítésből fogunk élni, de azt látnunk kell, hogy bármit is csinálunk, a software-ek hamarosan életünk fontos részét fogják alkotni…
Több mint egy évtizede dolgozom felső vezetői tanácsadóként, sok mindent megéltünk együtt… A 2008-as válságot és az azt követő szűk esztendőket, a globálisan valaha mért legalacsonyabb fogyasztói bizalmi indexet, chipsadó bevezetését, plázastopot, dohánytörvényt. És végre ismét a növekedést.
Bár megvannak a kihívásaink – a kereskedelemben most leginkább a szakképzett munkaerő hiánya s ezen keresztül a bolti személyzet leterheltsége és a növekvő bérköltségek kezelése –, a board roomban az arcok idén mégis többnyire mosolygósabbak, a vezetők határozottan optimistábbak, amikor 2018-ról és az éves várható üzleti eredményekről beszélgetünk.
A kihívások most új fronton zajlanak. Hogy mi foglalkoztatja leginkább a cégvezetőket? Rendszeresen visszatérő téma a technikai, technológiai változások sebességéhez való alkalmazkodás, az új üzleti ismeretekkel bíró szakemberek megtalálása és megtartása, a megfelelő és megbízható információk kiválasztása az információk tengeréből, a cyber veszélyek kezelése, a mesterséges intelligencia legkülönbözőbb területeken való alkalmazása.
Mindannyiunknak tisztában kell lenni azzal, hogy az elkövetkező 5-10 évben szignifikáns változások fognak végbemenni, és hamarosan radikálisan más környezetben fogunk dolgozni. Aki nem megy elébe ezeknek a változásoknak, annak a cége lemarad. A változás nem egy projekt keretében zajlik, hanem folyamatos. Legyen szó a rendelkezésünkre álló hatalmas adatmennyiség feldolgozásáról, dinamikusan változó vásárló megértéséről, a digitális technológiába és innovációkba való invesztálásról, ütőképes csapatok felépítéséről – döntéseinket egyre komplexebb és egyre gyorsabban változó világban hozzuk.
És ha már értjük és magabiztosan használjuk a „disruptive” (diszruptív) kifejezést, ideje hogy megismerkedjünk egy újjal, a „self-disruption”-nel.
A változás ugyanis legalább annyira személyes kihívás, mint organizációs kérdés.. //
Kapcsolódó cikkeink
A magyar élelmiszeripar jövője: fenntartható innováció
A mai fogyasztó egyre tudatosabb, egészség- és környezettudatossággal közelít az…
Tovább olvasom >Lánchíd Klub októberi exkluzív: Magas vásárlóerő mellett is vannak kihívások: a belga piac, közelről
Szautner Péter, a FrieslandCampina nemzetközi vezérigazgatója a Lánchíd Klub októberi találkozóján a…
Tovább olvasom >Paradigmaváltás küszöbén az élelmezésben – A Lánchíd Klub szeptemberi ülésének vendége volt: Szöllősi Réka élelmiszer-politikai szakértő
Hátrányból indulunk! Egy globális paradigmaváltás küszöbén állunk! 2030-ig a G20…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyar élelmiszeripar jövője: fenntartható innováció
A mai fogyasztó egyre tudatosabb, egészség- és környezettudatossággal közelít az…
Tovább olvasom >Lánchíd Klub októberi exkluzív: Magas vásárlóerő mellett is vannak kihívások: a belga piac, közelről
Szautner Péter, a FrieslandCampina nemzetközi vezérigazgatója a Lánchíd Klub októberi találkozóján a…
Tovább olvasom >A vártakon túl
A cikk a Trade magazin 2024/11. lapszámában olvasható. Minden évben…
Tovább olvasom >