Jeges dinamika a vendéglátásban
Dinamikusan emelkedik a jegestea értékesítése a vendéglátásban. A piac mérete túllépett az 5 milliárd forinton, a Nielsen 2006. február–2007. januári adatai alapján. A növekedés mértéke értékben 9, mennyiségben pedig 13 százalék az előző hasonló időszakhoz képest.A kiszerelésméretek között dominál a 0,5 literes. Piaci részesedése még nőtt is, mennyiségben 63, értékben 55 százalékra. A jóval kisebb jelentőségű 0,25 literes kiszerelés részaránya szintén nőtt.
A második legnagyobb forgalmú 1 literes pozíciója jobban, az 1,5 literesé kisebb mértékben gyengült.
Az ízek közül kiemelkedik a citrom, mennyiségben és értékben is 52-52 százalékkal. Számottevő még az őszibarack egyharmadnál nagyobb részaránya. A további tíz százalékon osztozik a feketeribizli és az egyéb zöld tea mellett néhány egészen kis részarányt képviselő íz.
Az egy literre jutó átlagárak lassan növekednek az utóbbi két évben. A 2004. december–2005. januári átlag 513 forint után egy év múlva 546, majd legutóbb 562 forintba került egy liter tea a vendéglátásban.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Digitális formában is elérhetővé válik a SZÉP-kártya 2025-től
2025. szeptember 1-jétől jelentős változás lép életbe a SZÉP-kártya felhasználásában:…
Tovább olvasom >A MOL Campus mindkét étterme, a Virtu és a Zazie is Michelin ajánlást kapott
Mindössze egy évvel a megnyitásukat követően a MOL Campus mindkét…
Tovább olvasom >