Jeges dinamika a vendéglátásban
Dinamikusan emelkedik a jegestea értékesítése a vendéglátásban. A piac mérete túllépett az 5 milliárd forinton, a Nielsen 2006. február–2007. januári adatai alapján. A növekedés mértéke értékben 9, mennyiségben pedig 13 százalék az előző hasonló időszakhoz képest.A kiszerelésméretek között dominál a 0,5 literes. Piaci részesedése még nőtt is, mennyiségben 63, értékben 55 százalékra. A jóval kisebb jelentőségű 0,25 literes kiszerelés részaránya szintén nőtt.
A második legnagyobb forgalmú 1 literes pozíciója jobban, az 1,5 literesé kisebb mértékben gyengült.
Az ízek közül kiemelkedik a citrom, mennyiségben és értékben is 52-52 százalékkal. Számottevő még az őszibarack egyharmadnál nagyobb részaránya. A további tíz százalékon osztozik a feketeribizli és az egyéb zöld tea mellett néhány egészen kis részarányt képviselő íz.
Az egy literre jutó átlagárak lassan növekednek az utóbbi két évben. A 2004. december–2005. januári átlag 513 forint után egy év múlva 546, majd legutóbb 562 forintba került egy liter tea a vendéglátásban.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
NGM: szárnyal a turizmus, novemberben 17 százalékkal bővült a vendégforgalom
Újabb csúcsokat döntött a hazai turizmus 2024 novemberében: a vendégek…
Tovább olvasom >Szallas.hu: szilveszterkor Eger, Szeged és Pécs a legkeresettebb a belföldi utazók körében
Szilveszterkor a belföldi utazók körében Eger, Szeged és Pécs a…
Tovább olvasom >A Samsung AI Hybrid Cooling technológiával rendelkező hűtőszekrényeket mutat be a CES 2025 kiállításon
A Samsung a CES® 2025 kiállításon mutatja be legújabb, AI…
Tovább olvasom >