Javult a fogyasztói hangulat az Egyesült Államokban
Javult a fogyasztói bizalom az Egyesült Államokban februárban, az amerikai háztartások kedvezőbben ítélik meg a gazdaság jelenlegi és várható helyzetét is – ez derült ki a Michigan egyetem szokásos havi felméréséből,
A fogyasztói hangulatindex 2004 óta a második legmagasabb értékre, 99,9 pontra emelkedett a januári 95,7 pontról. Elemzők a hangulat enyhe romlására számítottak, így 95,5 pontot vártak.
Az alindexek közül a következő hat hónapra vonatkozó fogyasztói várakozások mutatója 86,3 pontról 90,2 pontra nőtt, míg a jelenlegi helyzetet tükröző almutató értéke 110,5 pontról 115,1 pontra emelkedett.
Az egyéves időtávú inflációs várakozás 2,7 százalékon, az öt-tíz éves inflációs várakozás pedig 2,5 százalékon stagnált februárban.
A részvényárfolyamok heves ingadozása és csökkenése még a leggazdagabb háztartásokat sem rázta meg különösebben, annak negatív hatását könnyedén ellensúlyozta a foglalkoztatottság növekedése, a jövedelmek emelkedése és az adóreform kedvező megítélése. Az adatok alapján arra lehet számítani, hogy idén reálértéken számolva 2,9 százalékkal növekednek a személyes fogyasztási kiadások.
A Michigan hangulatindex a Conference Board gazdaságkutató intézet indexe mellett a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék, hogyan alakul a fogyasztás, amely az amerikai GDP mintegy 70 százalékát adja.
A Michigan Egyetem kutatói a havi rendszerességgel végzett reprezentatív felmérés keretében legalább ötszáz személyt kérdeznek meg telefonos interjú keretében. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A várt javulás helyett romlott a fogyasztói hangulat Németországban
A várt javulás helyett csaknem egyéves mélypontra esett vissza a…
Tovább olvasom >Minden rekordot megdöntött az idei fekete péntek Amerikában
Az Adobe Analytics friss jelentése szerint jelentős, 7,5%-os növekedést mutatnak…
Tovább olvasom >A kiskereskedelemben mínusz 7,8 pontra csökkent a hangulatindex mínusz 5,7 pontról az euróövezetben
Októberben a vártnál kevésbé, de így is egy éve a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >