Javult a fogyasztói hangulat az Egyesült Államokban
Javult a fogyasztói bizalom az Egyesült Államokban februárban, az amerikai háztartások kedvezőbben ítélik meg a gazdaság jelenlegi és várható helyzetét is – ez derült ki a Michigan egyetem szokásos havi felméréséből,
A fogyasztói hangulatindex 2004 óta a második legmagasabb értékre, 99,9 pontra emelkedett a januári 95,7 pontról. Elemzők a hangulat enyhe romlására számítottak, így 95,5 pontot vártak.
Az alindexek közül a következő hat hónapra vonatkozó fogyasztói várakozások mutatója 86,3 pontról 90,2 pontra nőtt, míg a jelenlegi helyzetet tükröző almutató értéke 110,5 pontról 115,1 pontra emelkedett.
Az egyéves időtávú inflációs várakozás 2,7 százalékon, az öt-tíz éves inflációs várakozás pedig 2,5 százalékon stagnált februárban.
A részvényárfolyamok heves ingadozása és csökkenése még a leggazdagabb háztartásokat sem rázta meg különösebben, annak negatív hatását könnyedén ellensúlyozta a foglalkoztatottság növekedése, a jövedelmek emelkedése és az adóreform kedvező megítélése. Az adatok alapján arra lehet számítani, hogy idén reálértéken számolva 2,9 százalékkal növekednek a személyes fogyasztási kiadások.
A Michigan hangulatindex a Conference Board gazdaságkutató intézet indexe mellett a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék, hogyan alakul a fogyasztás, amely az amerikai GDP mintegy 70 százalékát adja.
A Michigan Egyetem kutatói a havi rendszerességgel végzett reprezentatív felmérés keretében legalább ötszáz személyt kérdeznek meg telefonos interjú keretében. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Új kólát vezet be a Coca-Cola
A Coca-Cola bejelentette: idén ősszel új termékkel bővül az amerikai…
Tovább olvasom >Steril legyekkel védekezik Amerika a húsfaló parazita ellen – újra leállt a mexikói állatexport
Újra felfüggesztette a mexikói élőállat-importot az Egyesült Államok, miután ismét…
Tovább olvasom >Fitch: élénkülő világgazdaság a vámháborús enyhülés nyomán – Kína és az USA húzhatja a növekedést
A vártnál erősebb gazdasági teljesítményre számít 2025-ben a Fitch Ratings:…
Tovább olvasom >További cikkeink
A vásárók kedvenc FMCG-márkái – YouGov Brand Footprint 2025
Az elemzés alapja a CRP (Consumer Reach Points) mutató, amely…
Tovább olvasom >Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Szárnyalnak az árak a baromfipiacon: drágult a csirke, a pulyka és a tojás is
Az elmúlt hónapokban látványos áremelkedés zajlott le a hazai baromfi-…
Tovább olvasom >