Javult a fogyasztói hangulat az Egyesült Államokban
Javult a fogyasztói bizalom az Egyesült Államokban februárban, az amerikai háztartások kedvezőbben ítélik meg a gazdaság jelenlegi és várható helyzetét is – ez derült ki a Michigan egyetem szokásos havi felméréséből,
A fogyasztói hangulatindex 2004 óta a második legmagasabb értékre, 99,9 pontra emelkedett a januári 95,7 pontról. Elemzők a hangulat enyhe romlására számítottak, így 95,5 pontot vártak.
Az alindexek közül a következő hat hónapra vonatkozó fogyasztói várakozások mutatója 86,3 pontról 90,2 pontra nőtt, míg a jelenlegi helyzetet tükröző almutató értéke 110,5 pontról 115,1 pontra emelkedett.
Az egyéves időtávú inflációs várakozás 2,7 százalékon, az öt-tíz éves inflációs várakozás pedig 2,5 százalékon stagnált februárban.
A részvényárfolyamok heves ingadozása és csökkenése még a leggazdagabb háztartásokat sem rázta meg különösebben, annak negatív hatását könnyedén ellensúlyozta a foglalkoztatottság növekedése, a jövedelmek emelkedése és az adóreform kedvező megítélése. Az adatok alapján arra lehet számítani, hogy idén reálértéken számolva 2,9 százalékkal növekednek a személyes fogyasztási kiadások.
A Michigan hangulatindex a Conference Board gazdaságkutató intézet indexe mellett a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék, hogyan alakul a fogyasztás, amely az amerikai GDP mintegy 70 százalékát adja.
A Michigan Egyetem kutatói a havi rendszerességgel végzett reprezentatív felmérés keretében legalább ötszáz személyt kérdeznek meg telefonos interjú keretében. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az amerikai kiskereskedelmi forgalom a vártnál jelentősebben bővült júliusban
Az Egyesült Államokban az elemzők által vártnál jelentősebben bővült a…
Tovább olvasom >Júliusban lassult az infláció az Egyesült Államokban
Júliusban a várakozásoknak megfelelően lassult az infláció és a maginfláció…
Tovább olvasom >Az élelmiszer- és energiaárak nélkül kalkulált maginflációs ráta havi bázison nem változott az USA-ban
A várakozások alatt alakult júliusban a termelőiárak emelkedése mind havi,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Stratégiai partnerségre lépett a SPAR International és a Circana
Stratégiai együttműködést jelentett be a SPAR International a fogyasztói magatartás…
Tovább olvasom >Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >