Javult a fogyasztói hangulat az Egyesült Államokban
Javult a fogyasztói bizalom az Egyesült Államokban februárban, az amerikai háztartások kedvezőbben ítélik meg a gazdaság jelenlegi és várható helyzetét is – ez derült ki a Michigan egyetem szokásos havi felméréséből,
A fogyasztói hangulatindex 2004 óta a második legmagasabb értékre, 99,9 pontra emelkedett a januári 95,7 pontról. Elemzők a hangulat enyhe romlására számítottak, így 95,5 pontot vártak.
Az alindexek közül a következő hat hónapra vonatkozó fogyasztói várakozások mutatója 86,3 pontról 90,2 pontra nőtt, míg a jelenlegi helyzetet tükröző almutató értéke 110,5 pontról 115,1 pontra emelkedett.
Az egyéves időtávú inflációs várakozás 2,7 százalékon, az öt-tíz éves inflációs várakozás pedig 2,5 százalékon stagnált februárban.
A részvényárfolyamok heves ingadozása és csökkenése még a leggazdagabb háztartásokat sem rázta meg különösebben, annak negatív hatását könnyedén ellensúlyozta a foglalkoztatottság növekedése, a jövedelmek emelkedése és az adóreform kedvező megítélése. Az adatok alapján arra lehet számítani, hogy idén reálértéken számolva 2,9 százalékkal növekednek a személyes fogyasztási kiadások.
A Michigan hangulatindex a Conference Board gazdaságkutató intézet indexe mellett a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék, hogyan alakul a fogyasztás, amely az amerikai GDP mintegy 70 százalékát adja.
A Michigan Egyetem kutatói a havi rendszerességgel végzett reprezentatív felmérés keretében legalább ötszáz személyt kérdeznek meg telefonos interjú keretében. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az Egyesült Államokban a vártnál nagyobb mértékben nőttek a termelői árak júniusban
Az elemzők által vártnál nagyobb mértékben emelkedett az amerikai termelőiár-index…
Tovább olvasom >Már szinte csak akciós élelmiszereket vesznek az amerikaiak
Az amerikai fogyasztók számára a gazdasági helyzet egyre több kihívást…
Tovább olvasom >Áprilisban stagnált az Egyesült Államokban személyes fogyasztási árindex
Áprilisban már a harmadik hónapja 2,8 százalékon stagnált a személyes…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >