Javult a cégek fizetési hajlandósága
Javult a cégek fizetési hajlandósága, gyorsabban egyenlítik ki a számlákat és a tavalyinál kevesebb a behajthatatlan követelés a vállalatok közötti értékesítésben az Atradius felmérése szerint.
A hitelbiztosító és követeléskezelő cég hétfői közleménye szerint a tavalyinál lényegesen kevesebb – csaknem 30 százaléknyi – kintlévőséget érint a késedelmes fizetés, ami a legalacsonyabb érték a régióban. Az Atradius Fizetési Szokások Barométere című elemzése alapján Magyarországon a belföldi kereskedelem háromnegyedében, a külföldi értékesítés közel 60 százalékában fordult elő késedelmes fizetés: Kelet-Európában ezek az arányok megközelítik a 90, illetve a 80 százalékot.
A számlák kiegyenlítésének ideje a tavalyi 53 napról 37 napra javult, miközben a regionális átlag 61 nap, ráadásul egyre többen kérnek halasztott fizetést, amit az Atradius a javuló gazdasági környezettel magyaráz. Hozzátették, hogy a fizetési késedelmek legfőbb oka a tőkehiány és a likviditási probléma, de a vevők jelentős része finanszírozási lehetőségnek tekinti a halasztott fizetést.
Az elemzés szerint Magyarországon a számlák 0,6 százalékát nem rendezik, ami Kelet-Európában – Szlovákia után – a második legkisebb arány, de a behajthatatlan követelések száma is alacsonyabb a régiós átlagnál. Az ilyen esetek legnagyobb része a mezőgazdaságban, az építőiparban, élelmiszeriparban és a szolgáltatási ágazatban történik és legfőképp az ügyfél csődje (65 százalék) vagy eltűnése (34 százalék) miatt – írták.
A magyar válaszadók 6 százaléka számít arra, hogy a következő 1 évben romlik az ügyfelek fizetési magatartása, miközben a kelet-európai átlag 26 százalék – áll a közleményben.
Az Atradius Kelet-Európát vizsgáló elemzése május 25-én zárult és csaknem 620 vállalat vett benne részt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az érzelmek gátolják leginkább a sikeres generációváltást
A hazai családi vállalatok több mint felénél jelenleg már zajlik…
Tovább olvasom >Kontextusfüggő a növényi alapú húsok kedveltsége a fogyasztók körében
Az Appetite új tanulmánya szerint a vállalatoknak kreatív stratégiákat kell…
Tovább olvasom >Fontosnak tartjuk a sikerek megünneplését, mégsem szánunk rá időt
A lakosság csupán 11%-ára jellemző igazán, hogy megünnepli hétköznapi sikereit…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre inkább az akciókra alapozzák a karácsonyt a magyarok
A tavalyi évhez hasonlóan idén is a tudatosság határozza meg…
Tovább olvasom >Az év keresésekben: Google keresési trendek 2023
A Google Kereső nagyméretű információs bázisának köszönhetően évek óta segíti…
Tovább olvasom >UNEP: A hús- és tejalternatívák „jelentősen csökkenthetik” a globális élelmiszerrendszer környezeti hatásait
Az ENSZ Környezetvédelmi Programjának (UNEP) a legújabb jelentése szerint a…
Tovább olvasom >