Javult a habos puding pozíciója
A tej- és túróalapú desszertek értékben mért kiskereskedelmi forgalma 12 százalékkal nőtt tavaly az előző évhez képest, és meghaladja a 11 milliárd forintot. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen folyamatos kiskereskedelmi kutatása.A két legnagyobb szegmens, a mennyiségben listavezető pudig+hab és az értékben legfontosabb túróalapú desszert 2-3 százalékponttal növelte piaci részesedését, a Nielsen adatai szerint. A puding piaci részesedése nagyobb, a gyümölcsrizsé kismértékben csökkent.
A bolti eladás koncentrációja folytatódott. A hipermarket piaci részesedése 30, a 401–2500 négyzetméteres üzleteké 41 százalékra növekedett. Ennek következtében a 400 négyzetméteresnél kisebb boltok mutatója 3 százalékkal lett alacsonyabb, egyik évről a másikra.
Az átlagárak emelkedése felgyorsult. Amíg egy kiló tej- és túróalapú desszert átlagos fogyasztói ára 2004. november–decemberben 581 forint volt, rá egy évre 591, míg legutóbb elérte a 635 forintot.
A forgalomból a kereskedelmi márkák részaránya 17 és 20 százalék között mozgott a tavalyi periódusokban. A 2004. november–decemberben mért 11 százalék után egy évvel 19, majd legutóbb 18 százalékos mutatót rögzített a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Rekordszinten a vállalatvezetők elköteleződése a fenntarthatóság iránt
A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a vállalatvezetők hozzáállása…
Tovább olvasom >Kismértékben emelkedett a FAO élelmiszerár-indexe júniusban a hús, tejtermékek és növényi olajok drágulása miatt
Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezetének (FAO) pénteki jelentése szerint az élelmiszer-alapanyagok…
Tovább olvasom >Mitől tízszereződhet meg egy-egy bor ára?
Kevesebben vannak világszerte, mint ahány ember járt az űrben, számuk…
Tovább olvasom >