Javult a habos puding pozíciója
A tej- és túróalapú desszertek értékben mért kiskereskedelmi forgalma 12 százalékkal nőtt tavaly az előző évhez képest, és meghaladja a 11 milliárd forintot. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen folyamatos kiskereskedelmi kutatása.A két legnagyobb szegmens, a mennyiségben listavezető pudig+hab és az értékben legfontosabb túróalapú desszert 2-3 százalékponttal növelte piaci részesedését, a Nielsen adatai szerint. A puding piaci részesedése nagyobb, a gyümölcsrizsé kismértékben csökkent.
A bolti eladás koncentrációja folytatódott. A hipermarket piaci részesedése 30, a 401–2500 négyzetméteres üzleteké 41 százalékra növekedett. Ennek következtében a 400 négyzetméteresnél kisebb boltok mutatója 3 százalékkal lett alacsonyabb, egyik évről a másikra.
Az átlagárak emelkedése felgyorsult. Amíg egy kiló tej- és túróalapú desszert átlagos fogyasztói ára 2004. november–decemberben 581 forint volt, rá egy évre 591, míg legutóbb elérte a 635 forintot.
A forgalomból a kereskedelmi márkák részaránya 17 és 20 százalék között mozgott a tavalyi periódusokban. A 2004. november–decemberben mért 11 százalék után egy évvel 19, majd legutóbb 18 százalékos mutatót rögzített a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Indul a karácsonyi roham a játékpiacon
Kezdetét veszi a hazai játékpiac legforgalmasabb időszaka: a karácsony előtti…
Tovább olvasom >Többutas csomagolások jövője – mire készüljön a kereskedelmi szektor?
Az Európai Parlament 2024. április 24-én jogalkotási állásfoglalást adott ki…
Tovább olvasom >10 éves a magyar Black Friday – az akcióvadászattól a tudatos vásárlásig
A Black Friday Magyarországon 10 év alatt sokat változott: míg…
Tovább olvasom >