Javult a GfK januári német fogyasztói hangulatindexe
Emelkedett az előző havihoz képest a GfK gazdasági kutatóintézet januári német fogyasztói hangulatindexe.
A GfK fogyasztói hangulati elemzése szerint a januári index 9,4 pontra emelkedett a decemberi 9,3 pontról.
Az index decemberig négy egymást követő hónapban csökkent. Elemzők az előző havival megegyező értéket jeleztek előre januárra.
Az index összetevői, a gazdasági és a jövedelmi várakozásokat számszerűsítő mutatók javultak, a vásárlási hajlandóság pedig változatlanul magas értéket mutatott.
Decemberben állt meg a gazdasági várakozásokat számszerűsítő mutató hat egymást követő hónapban bekövetkező csökkenése.
A jövedelmi várakozások mutatója 6,4 pont emelkedéssel 50,8 pontot, az 50 pontos határ feletti szintet ért el. A mutató legutóbb augusztusban állt a határ felett, 53,5 ponton. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >Digitális betétdíj-kupont vezet be a Lidl Németországban
2025. augusztus 4-től a Lidl valamennyi németországi üzletében digitális betétdíj-kupont…
Tovább olvasom >Lakásépítést szorgalmaz a német építésügyi miniszter az élelmiszerüzletek fölé
Verena Hubertz német építésügyi miniszter arra ösztönözné a nagy kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Kiszámíthatatlan szezont hozott 2025 a csonthéjas gyümölcsök piacán
Ellentétes tendenciák jellemzik a 2025-ös csonthéjas gyümölcsszezont világszerte: miközben egyes…
Tovább olvasom >Hódít a #MatchaTok: a japán zöldtea por lett a közösségi média új kedvence
A TikTokon elindult #MatchaTok trend szélsebesen meghódította a világot: a…
Tovább olvasom >