Javult a GfK januári német fogyasztói hangulatindexe
Emelkedett az előző havihoz képest a GfK gazdasági kutatóintézet januári német fogyasztói hangulatindexe.
A GfK fogyasztói hangulati elemzése szerint a januári index 9,4 pontra emelkedett a decemberi 9,3 pontról.
Az index decemberig négy egymást követő hónapban csökkent. Elemzők az előző havival megegyező értéket jeleztek előre januárra.
Az index összetevői, a gazdasági és a jövedelmi várakozásokat számszerűsítő mutatók javultak, a vásárlási hajlandóság pedig változatlanul magas értéket mutatott.
Decemberben állt meg a gazdasági várakozásokat számszerűsítő mutató hat egymást követő hónapban bekövetkező csökkenése.
A jövedelmi várakozások mutatója 6,4 pont emelkedéssel 50,8 pontot, az 50 pontos határ feletti szintet ért el. A mutató legutóbb augusztusban állt a határ felett, 53,5 ponton. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az élelmiszerárak gyorsuló ütemben emelkedtek Németországban
Lassult a németországi infláció júniusban a szövetségi statisztikai hivatal, a…
Tovább olvasom >Két év után először nőtt az e-kereskedelem Németországban
Az iparági szövetség szerint a német online kiskereskedelemben két év…
Tovább olvasom >Európa legnagyobb autonóm szupermarketét nyitotta meg a Rewe
Hamburgban nyitotta meg a Rewe Európa legnagyobb autonóm szupermarketét, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >