Javult a GfK januári német fogyasztói hangulatindexe
Emelkedett az előző havihoz képest a GfK gazdasági kutatóintézet januári német fogyasztói hangulatindexe.
A GfK fogyasztói hangulati elemzése szerint a januári index 9,4 pontra emelkedett a decemberi 9,3 pontról.
Az index decemberig négy egymást követő hónapban csökkent. Elemzők az előző havival megegyező értéket jeleztek előre januárra.
Az index összetevői, a gazdasági és a jövedelmi várakozásokat számszerűsítő mutatók javultak, a vásárlási hajlandóság pedig változatlanul magas értéket mutatott.
Decemberben állt meg a gazdasági várakozásokat számszerűsítő mutató hat egymást követő hónapban bekövetkező csökkenése.
A jövedelmi várakozások mutatója 6,4 pont emelkedéssel 50,8 pontot, az 50 pontos határ feletti szintet ért el. A mutató legutóbb augusztusban állt a határ felett, 53,5 ponton. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Minden második német háztartásnak nehézséget okoznak az élelmiszerárak
Az emelkedő élelmiszerárak 2023-ban a német lakosság több mint felét…
Tovább olvasom >Tovább hangsúlyozza az Aldi árvezető szerepét Németországban
Németországban elsőként lépett az Aldi és csökkentette tartósan az olívaolaj…
Tovább olvasom >Bővíti frissáru-hálózatát az ALDI Süd
Bővíti frissáru-platformjainak hálózatát az ALDI Süd a gyümölcs- és zöldségellátás…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mesterséges intelligenciával szűri ki az Amazon a hibás termékeket szállítás előtt
Az Amazon „Project P. I.” modellje (a P. I. a private investigator, azaz…
Tovább olvasom >Szkeptikusak a fogyasztók a vállalatok fenntarthatóságával kapcsolatban
2022 óta folyamatosan növekszik a vállalatok fenntarthatóság terén mutatott érettsége.…
Tovább olvasom >Masszívan lassult a belkereskedelem
Ma reggel kiskereskedelmi forgalmi adatokat tett közzé a Központi Statisztikai…
Tovább olvasom >