Javult a fogyasztói hangulat októberben az Egyesült Államokban
Az előzetes értéknél nagyobb mértékben javult októberben a fogyasztói hangulat az Egyesült Államokban a Michigan Egyetem havi rendszeres felmérésének végleges adatai alapján.
Az októberi felmérés végleges adatai alapján a fogyasztói hangulatindex március óta a legmagasabbra, 81,8 pontra javult az előző havi 80,4 pontról. Az előzetes októberi adat 81,2 pont volt.
Az index a jelentős javulás ellenére is elmarad a krízis előtti szinttől. A koronavírus-válság által nem érintett utolsó hónapban, februárban 101 ponton állt a hangulatindex.
A mutató elemei közül az aktuális helyzet megítélése romlott ugyan a fogyasztók körében, de az előzetes értéknél kevésbé: a vonatkozó mutató 85,9 pontra csökkent az előző havi 87,8 pontról. Az előzetes érték 84,9 pont volt októberre.
A kilátások megítélése viszont lényegesen javult a fogyasztók körében: a mutató 79,2 pontra emelkedett a szeptemberi 75,6 pontról, az előzetes októberi 78,8 pontnál nagyobb mértékben.
Az októberi fogyasztói hangulatindex 14,3 százalékkal marad el az egy évvel korábbi értéktől. Az idnex elemei közül az aktuális helyzet megítélése 24,1 százalékkal marad el a 2019 októberitől, a kilátások megítélése viszont mindössze 5,9 százalékkal.
A Michigan Egyetem havi rendszerességgel állítja össze fogyasztói hangulati felmérését mintegy ötszáz fős reprezentatív minta alapján. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az euróövezetben több mint kétéves csúcsra javult a fogyasztói hangulat áprilisban
Az euróövezetben a vártnál némileg kisebb mértékben, azonban így is…
Tovább olvasom >A várt javulás helyett romlott a fogyasztói hangulat Németországban
A várt javulás helyett csaknem egyéves mélypontra esett vissza a…
Tovább olvasom >Minden rekordot megdöntött az idei fekete péntek Amerikában
Az Adobe Analytics friss jelentése szerint jelentős, 7,5%-os növekedést mutatnak…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Borsodi a magyar futballválogatott hivatalos söre
Együttműködési megállapodást kötött a Borsodi Sörgyár és a Magyar Labdarúgó…
Tovább olvasom >1,1 milliárd dolláros megállapodást kötött a Coca-Cola és a Microsoft
Az italgyártó már közel egy éve dolgozik a generatív mesterséges…
Tovább olvasom >Tízből hat Z-generációs vásárlónak a felhasználói élmény és a megbízható értékelések a legfontosabbak
Több mint 75% vásárláskor az értékelésekre és az ügyfélszolgálatra támaszkodik…
Tovább olvasom >