Javult a fogyasztói hangulat az Egyesült Államokban márciusban
Jelentősen javult a fogyasztók hangulata az Egyesült Államokban márciusban a Michigan egyetem szokásos havi felmérésének tanúsága szerint.
A pénteken közölt végleges adatok szerint a fogyasztói hangulatindex értéke a februári 76,8 pontról 8,1 ponttal, 84,9 pontra ugrott, ami 2020 márciusa óta a legjobb érték.
A végleges szám kedvezőbb az elemzők által várt 83,6 pontnál, illetve a két hete közölt előzetes 83 pontnál is.
Az alindexek közül a következő hat hónapra vonatkozó fogyasztói várakozások mutatója 70,7 pontról 79,7 pontra, a jelenlegi helyzetet tükröző almutató értéke pedig 86,2 pontról 93,0 pontra ugrott. Mindkét érték ugyancsak egyéves csúcsra emelkedett.
Az egyéves időtávú inflációs várakozás 3,1 százalékra esett az előző havi 3,3 százalékról, míg az ötéves inflációs várakozás 2,7 százalékról 2,8 százalékra nőtt.
Richard Curtin, a felmérés vezetője az adatokhoz fűzött értékelésében kiemelte: egy éve a legbizakodóbb hangulatba kerültek a fogyasztók, ami a koronavírus elleni védőoltások beadásának vártnál gyorsabb haladásának és az 1400 dolláros egyszeri juttatásnak köszönhető. A fogyasztók egyértelműen kiadásaik erőteljes növelésére készülnek, de ennek mértéke és időtartama a megtakarítások felhasználásától függ. Ámbátor az óvatosságot indokló tényezők a járvány csitultával jelentősen megfogyatkoztak, az óvatosság nem tűnik el teljes mértékben.
A Michigan Egyetem hangulatindexe a Conference Board gazdaságkutató intézet fogyasztói bizalmi indexe mellett a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék, hogyan alakul a fogyasztás, amely az amerikai GDP mintegy 70 százalékát adja.
A Michigan Egyetem kutatói a havi rendszerességgel végzett reprezentatív felmérés keretében legalább ötszáz személyt kérdeznek meg telefonos interjú keretében. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A várt javulás helyett romlott a fogyasztói hangulat Németországban
A várt javulás helyett csaknem egyéves mélypontra esett vissza a…
Tovább olvasom >Minden rekordot megdöntött az idei fekete péntek Amerikában
Az Adobe Analytics friss jelentése szerint jelentős, 7,5%-os növekedést mutatnak…
Tovább olvasom >A kiskereskedelemben mínusz 7,8 pontra csökkent a hangulatindex mínusz 5,7 pontról az euróövezetben
Októberben a vártnál kevésbé, de így is egy éve a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >