Javult a fogyasztói hangulat az Egyesült Államokban márciusban
Jelentősen javult a fogyasztók hangulata az Egyesült Államokban márciusban a Michigan egyetem szokásos havi felmérésének tanúsága szerint.
A pénteken közölt végleges adatok szerint a fogyasztói hangulatindex értéke a februári 76,8 pontról 8,1 ponttal, 84,9 pontra ugrott, ami 2020 márciusa óta a legjobb érték.
A végleges szám kedvezőbb az elemzők által várt 83,6 pontnál, illetve a két hete közölt előzetes 83 pontnál is.
Az alindexek közül a következő hat hónapra vonatkozó fogyasztói várakozások mutatója 70,7 pontról 79,7 pontra, a jelenlegi helyzetet tükröző almutató értéke pedig 86,2 pontról 93,0 pontra ugrott. Mindkét érték ugyancsak egyéves csúcsra emelkedett.
Az egyéves időtávú inflációs várakozás 3,1 százalékra esett az előző havi 3,3 százalékról, míg az ötéves inflációs várakozás 2,7 százalékról 2,8 százalékra nőtt.
Richard Curtin, a felmérés vezetője az adatokhoz fűzött értékelésében kiemelte: egy éve a legbizakodóbb hangulatba kerültek a fogyasztók, ami a koronavírus elleni védőoltások beadásának vártnál gyorsabb haladásának és az 1400 dolláros egyszeri juttatásnak köszönhető. A fogyasztók egyértelműen kiadásaik erőteljes növelésére készülnek, de ennek mértéke és időtartama a megtakarítások felhasználásától függ. Ámbátor az óvatosságot indokló tényezők a járvány csitultával jelentősen megfogyatkoztak, az óvatosság nem tűnik el teljes mértékben.
A Michigan Egyetem hangulatindexe a Conference Board gazdaságkutató intézet fogyasztói bizalmi indexe mellett a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék, hogyan alakul a fogyasztás, amely az amerikai GDP mintegy 70 százalékát adja.
A Michigan Egyetem kutatói a havi rendszerességgel végzett reprezentatív felmérés keretében legalább ötszáz személyt kérdeznek meg telefonos interjú keretében. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Fitch: élénkülő világgazdaság a vámháborús enyhülés nyomán – Kína és az USA húzhatja a növekedést
A vártnál erősebb gazdasági teljesítményre számít 2025-ben a Fitch Ratings:…
Tovább olvasom >Aranykorát élik a magyar-amerikai agrárdiplomáciai kapcsolatok
A magyar-amerikai kétoldalú kapcsolatok egyre csak erősödnek, legyen szó politikáról,…
Tovább olvasom >Komoly tárgyalások zajlanak a vámháború lezárásáról
Csak őszinte szándékkal lehet tárgyalni – így reagált a kínai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >