Javult a fogyasztói hangulat az Egyesült Államokban márciusban
Jelentősen javult a fogyasztók hangulata az Egyesült Államokban márciusban a Michigan egyetem szokásos havi felmérésének tanúsága szerint.
A pénteken közölt végleges adatok szerint a fogyasztói hangulatindex értéke a februári 76,8 pontról 8,1 ponttal, 84,9 pontra ugrott, ami 2020 márciusa óta a legjobb érték.
A végleges szám kedvezőbb az elemzők által várt 83,6 pontnál, illetve a két hete közölt előzetes 83 pontnál is.
Az alindexek közül a következő hat hónapra vonatkozó fogyasztói várakozások mutatója 70,7 pontról 79,7 pontra, a jelenlegi helyzetet tükröző almutató értéke pedig 86,2 pontról 93,0 pontra ugrott. Mindkét érték ugyancsak egyéves csúcsra emelkedett.
Az egyéves időtávú inflációs várakozás 3,1 százalékra esett az előző havi 3,3 százalékról, míg az ötéves inflációs várakozás 2,7 százalékról 2,8 százalékra nőtt.
Richard Curtin, a felmérés vezetője az adatokhoz fűzött értékelésében kiemelte: egy éve a legbizakodóbb hangulatba kerültek a fogyasztók, ami a koronavírus elleni védőoltások beadásának vártnál gyorsabb haladásának és az 1400 dolláros egyszeri juttatásnak köszönhető. A fogyasztók egyértelműen kiadásaik erőteljes növelésére készülnek, de ennek mértéke és időtartama a megtakarítások felhasználásától függ. Ámbátor az óvatosságot indokló tényezők a járvány csitultával jelentősen megfogyatkoztak, az óvatosság nem tűnik el teljes mértékben.
A Michigan Egyetem hangulatindexe a Conference Board gazdaságkutató intézet fogyasztói bizalmi indexe mellett a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék, hogyan alakul a fogyasztás, amely az amerikai GDP mintegy 70 százalékát adja.
A Michigan Egyetem kutatói a havi rendszerességgel végzett reprezentatív felmérés keretében legalább ötszáz személyt kérdeznek meg telefonos interjú keretében. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Hogyan alakul a világgazdaság idén?
Az Egyesült Államok növekedése stabil, Európa és Kína újabb kihívásokkal…
Tovább olvasom >A kereskedelemben is érződik a madárinfluenza hatása
Az Egyesült Államok egyre súlyosabb tojáshiánnyal küzd, mivel a madárinfluenza…
Tovább olvasom >Starbucks: terjeszkedés a Közel-Keleten és Kínában, leépítés Amerikában
A Starbucks ambiciózus terveket jelentett be a következő évekre: évente…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >