Javult a fogyasztói bizalom a világ legnagyobb gazdaságában
A várt csökkenés helyett mérsékelten emelkedett szeptemberben a Conference Board fogyasztói bizalmi indexe az Egyesült Államokban.
Szeptemberben 103,0 pontra ugrott a Conference Board nonprofit gazdaságkutató csoport fogyasztói bizalmi indexe az augusztusi 101,3 pontról. Elemzők 96,0 pontot vártak.
Lynn Franco, a Conference Board illetékes igazgatója szerint a növekedés főleg annak köszönhető, hogy a fogyasztók kedvezőbben ítélik meg a jelenlegi gazdasági helyzetet.
A jelenlegi helyzet megítélésének mutatója 121,1 pontra emelkedett – 2007 szeptembere óta ez a legmagasabb érték – az augusztusi 115,8 pontról, ezzel szemben a várakozások mutatója 91,0 pontra esett az előző havi 91,6 pontról.
Arra a kérdésre, hogy jelenleg nehéz-e munkához jutni, a felmérésben részt vevők 24,3 százaléka felelt igennel, míg az előző hónapban 21,7 százalék. Növekedett azonban – 22,1 százalékról 25,1 százalékra – azok aránya is, akik szerint bőséggel vannak betöltetlen állások.
A munkahelyek számának növekedésében augusztusban és szeptemberben is a megkérdezettek 15 százaléka bízott, a csökkenést valószínűsítők aránya viszont 14,5 százalékról 15,8 százalékra nőtt szeptemberben.
Többen számítanak jövedelmük növekedésére, de a csökkenésére is. Az augusztusi 16,2 százalék után 19,1 százalék jövedelmének növekedését, míg 9,8 százalék után immár 10,1 százalék jövedelmének visszaesését várja. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
MNB: lassú fordulat előtt a kereskedelmi ingatlanok piaca
A GDP várakozásoktól elmaradó növekedése még nem tudta érdemben támogatni…
Tovább olvasom >Júliusban alig változott a GKI konjunktúraindexe
A GKI Gazdaságkutató által – az EU támogatásával – végzett…
Tovább olvasom >Az amerikai kiskereskedelmi forgalom a vártnál jelentősebben bővült júliusban
Az Egyesült Államokban az elemzők által vártnál jelentősebben bővült a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >