Javult a fogyasztói bizalom a világ legnagyobb gazdaságában
A várt csökkenés helyett mérsékelten emelkedett szeptemberben a Conference Board fogyasztói bizalmi indexe az Egyesült Államokban.
Szeptemberben 103,0 pontra ugrott a Conference Board nonprofit gazdaságkutató csoport fogyasztói bizalmi indexe az augusztusi 101,3 pontról. Elemzők 96,0 pontot vártak.
Lynn Franco, a Conference Board illetékes igazgatója szerint a növekedés főleg annak köszönhető, hogy a fogyasztók kedvezőbben ítélik meg a jelenlegi gazdasági helyzetet.
A jelenlegi helyzet megítélésének mutatója 121,1 pontra emelkedett – 2007 szeptembere óta ez a legmagasabb érték – az augusztusi 115,8 pontról, ezzel szemben a várakozások mutatója 91,0 pontra esett az előző havi 91,6 pontról.
Arra a kérdésre, hogy jelenleg nehéz-e munkához jutni, a felmérésben részt vevők 24,3 százaléka felelt igennel, míg az előző hónapban 21,7 százalék. Növekedett azonban – 22,1 százalékról 25,1 százalékra – azok aránya is, akik szerint bőséggel vannak betöltetlen állások.
A munkahelyek számának növekedésében augusztusban és szeptemberben is a megkérdezettek 15 százaléka bízott, a csökkenést valószínűsítők aránya viszont 14,5 százalékról 15,8 százalékra nőtt szeptemberben.
Többen számítanak jövedelmük növekedésére, de a csökkenésére is. Az augusztusi 16,2 százalék után 19,1 százalék jövedelmének növekedését, míg 9,8 százalék után immár 10,1 százalék jövedelmének visszaesését várja. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Komoly tárgyalások zajlanak a vámháború lezárásáról
Csak őszinte szándékkal lehet tárgyalni – így reagált a kínai…
Tovább olvasom >Lánchíd Klub februári exkluzív – Nemzetközi és hazai FMCG kiskereskedelmi kitekintő
A magyar kiskereskedelem az elmúlt időszakban jelentős kihívásokkal nézett szembe:…
Tovább olvasom >Új piacokat keres az EU az élelmiszeripar számára
Az amerikai piac kiesése komoly kihívást jelent az Európai Unió…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: árréskorlátozást vezetne be a kormány a háztartási cikkeket árusító boltokra
A kormány szerdán tárgyalhatja, csütörtökön pedig várhatóan elfogadhatja azt az…
Tovább olvasom >Drágább Barbie, soványabb Heinz – Trump vámjai átrajzolják a globális fogyasztói piacot
Donald Trump vámpolitikájának hatása egyre több iparágat érint: játékgyártók, autóipari…
Tovább olvasom >Csaknem 20 százalékkal olcsóbb élelmiszerek? A kormány elégedett az árréscsökkentés eredmnyeivel
„Egyre több terméket lehet olcsóbban megvásárolni az árréscsökkentésnek köszönhetően, az…
Tovább olvasom >