Javult a fogyasztói bizalom a világ legnagyobb gazdaságában
A várt csökkenés helyett mérsékelten emelkedett szeptemberben a Conference Board fogyasztói bizalmi indexe az Egyesült Államokban.
Szeptemberben 103,0 pontra ugrott a Conference Board nonprofit gazdaságkutató csoport fogyasztói bizalmi indexe az augusztusi 101,3 pontról. Elemzők 96,0 pontot vártak.
Lynn Franco, a Conference Board illetékes igazgatója szerint a növekedés főleg annak köszönhető, hogy a fogyasztók kedvezőbben ítélik meg a jelenlegi gazdasági helyzetet.
A jelenlegi helyzet megítélésének mutatója 121,1 pontra emelkedett – 2007 szeptembere óta ez a legmagasabb érték – az augusztusi 115,8 pontról, ezzel szemben a várakozások mutatója 91,0 pontra esett az előző havi 91,6 pontról.
Arra a kérdésre, hogy jelenleg nehéz-e munkához jutni, a felmérésben részt vevők 24,3 százaléka felelt igennel, míg az előző hónapban 21,7 százalék. Növekedett azonban – 22,1 százalékról 25,1 százalékra – azok aránya is, akik szerint bőséggel vannak betöltetlen állások.
A munkahelyek számának növekedésében augusztusban és szeptemberben is a megkérdezettek 15 százaléka bízott, a csökkenést valószínűsítők aránya viszont 14,5 százalékról 15,8 százalékra nőtt szeptemberben.
Többen számítanak jövedelmük növekedésére, de a csökkenésére is. Az augusztusi 16,2 százalék után 19,1 százalék jövedelmének növekedését, míg 9,8 százalék után immár 10,1 százalék jövedelmének visszaesését várja. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Egyre nagyobb a német fogyasztók hazai élelmiszerekbe vetett bizalma
A német fogyasztók 89%-a biztonságosnak vagy nagyon biztonságosnak tartja az…
Tovább olvasom >Aranykorát élik a magyar-amerikai agrárdiplomáciai kapcsolatok
A magyar-amerikai kétoldalú kapcsolatok egyre csak erősödnek, legyen szó politikáról,…
Tovább olvasom >NGM: fogyasztói bizalom és hatékony jogérvényesítés a European Consumer Summit fókuszában
A fogyasztói bizalom erősítése, a digitális piac biztonságának garantálása és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Riasztó jelek a földeken: aszály sújtja a kukoricát, a búzánál még van remény
A szakértők szerint a kukoricaállomány már most tragikus képet mutat,…
Tovább olvasom >