Javul a fogyasztói bizalom Európa legnagyobb gazdaságában
Németországban – meglepetésre – javult a fogyasztói bizalom. A decemberre előre tekintő, hétfőn ismertetett hangulatmutató 5,6 pont lett a novemberi 5,4 pont után (októberben 5,5 ponton állt). Az elemzők 5,2 pontot vártak a mutatót készítő GfK piackutató intézettől.
A három részmutató közül a gazdasági kilátások megítélése mínusz 6,2 pontról mínusz 7,2 pontra romlott. A jövedelmi kilátásoké 36,5 pontról 31,1 pontra gyengült. A vásárlási hajlandóságé ugyanakkor 31,2 pontról 40,3 pontra emelkedett.
A múlt héten a müncheni Ifo gazdaságkutató intézet azt közölte, hogy novemberben a németországi üzleti bizalmi mutatója 106,6 pontra emelkedett az októberi 106,4 pontról. Két hete a ZEW gazdaságkutató intézet hat hónapra előre tekintő németországi konjunktúra- és üzleti hangulatmutatója novemberre mínusz 55,2 pontra – 2008. október óta a legalacsonyabbra – esett az előző hónapban jelzett mínusz 48,3 pontról.
Németország hazai összterméke (GDP) 0,5 százalékkal nőtt a harmadik negyedévben a másodikhoz képest, és 2,6 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. A német gazdaság az első negyedévben 1,3 százalékkal, a másodikban 0,3 százalékkal nőtt az előző negyedévhez viszonyítva, illetve 4,7 százalékkal, majd 2,9 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit.
A német központi bank (Bundesbank) egy hete hétfőn 0,5-1,0 százalékra rontotta a német GDP jövő évi növekedésére szóló előrejelzését a júliusban várt 1,8 százalékról – közli a tozsdeforum.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >