Izmosodik a testápoló szegmens
Az elmúlt két év a testápolási kategóriára is hatással volt, a járványidőszakban a higiénia mellett az otthoni szépségápolás is az emberek szívügye lett. A fogyasztók tudatossága itt is megmutatkozik, választáskor fontos szempont a termék összetétele és az is, hogy minél inkább környezetbarát csomagolásban legyen megtalálható a polcokon.
![Gózon-Karajz Zsófia, L’Oréal](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2022/02/Gozon-Karajz-Zsofia-L_opt-scaled-e1645532251151-254x300.jpeg)
Gózon-Karajz Zsófia
trade marketing manager
L’Oréal Magyarország
Gózon-Karajz Zsófia, a L’Oréal Magyarország Kft. trade marketing managere úgy látja, a testápolás egy folyamatosan növekvő, stabil kategória, világszerte magas kereslettel, ami a COVID alatt a második legellenállóbb kategória volt az otthoni hajfestékek után. Súlyát tekintve is jelentős, a bőrápolás kategória körülbelül egynegyedét teszi ki.
– A testápolás minden évszakban fontos, hiszen a külső tényezők hatására a bőr kiszárad, sérül, és helyenként érdessé válik. Persze teljesen más igénybevételnek van kitéve a bőrünk nyáron, mint az őszi-téli időszak folyamán. Ennek következtében más típusú termékeket keresnek a fogyasztók a különböző évszakokban: a téli időszakban a gazdagabb textúrájú termékek kerülnek előtérbe és a melegebb, testesebb illatok, míg nyáron a könnyedebb, géles állagúak és a frissítő, gyümölcsös illatú termékek – jegyzi meg Gózon-Karajz Zsófia.
![Lambert Petra, Henkel](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2022/09/Lambert-Petra-Henkel_opt-e1664482310546-233x300.jpeg)
Lambert Petra
senior brand manager
Henkel Beauty Care Hungary
Lambert Petra szerint a szezonalitás a testápolás piacán kategóriafüggő: míg a dezodor- és tusfürdővásárlások nyáron és a karácsonyi időszakban ugranak ki jobban, addig a bőrápolás egyértelműen egy őszi-téli szezonalitással operál. Ezt a fogyasztói igények irányítják, hiszen másra van szüksége a bőrünknek a különböző évszakokban.
– A bőrápolás területén a Barnängen márkára fókuszálunk a drogériákban ebben az időszakban, hiszen a bőr gyors kiszáradása ellen maximális védelmet nyújtanak testápolóink, kézkrémeink – avat be a Henkel Beauty Care Hungary senior brand managere.
![Szabó Viktória, Johnson](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2022/02/Szabo-Viktoria-Johnso_opt-_c-227x300.jpg)
Szabó Viktória
senior brand & shopper
activation manager
Johnson & Johnson
Szabó Viktória, a Johnson & Johnson Kft. senior brand & shopper activation managere az elhangzottakat azzal egészíti ki, hogy a vásárlók az elmúlt időszakban egyre tudatosabbak a bőrápolásban. Habár a fő fókusz az arcápoláson van, általánosságban elmondható, hogy egyre többen tanulmányozzák az INCI-t, és fordítanak figyelmet az újrahasznosítható/tott csomagolásra.
– Amellett, hogy a testápolás egész évben aktuális, télen jóval népszerűbbek azok a termékek, melyek erősebb hidratáló hatást biztosítanak a hidegben kiszáradt bőrnek. Az ősz beköszöntével a kézkrémeladások is megemelkednek.
Innováció és hagyomány
– A L’Oréal Magyarország Kft. Garnier márkája stabil, sokak körében kedvelt portfólióval bír testápolók terén, mely termékek az extra száraz bőrtől a normál bőrig sokak számára megoldást nyújtanak annak regenerálása, hidratálása, táplálása vagy puhítása érdekében. Ezen termékek közül a legnépszerűbb a piros csomagolású Garnier Repairing Care testápoló tej, mely kanadai összetétele regeneráló hatásáról ismert juharfakivonatot tartalmaz.
– Az idei évben kiemelt fókusz került a testápolás kategóriára, ugyanis egy új, 4 termékből álló testápoló termékcsaládot vezettünk be a piacra Garnier body superfood néven. A termékek különlegessége, hogy superfoodokkal (avokádó, aloe vera, görögdinnye, kakaóvaj) és aktív hatóanyagokkal (omega-3, magnézium, hialuronsav, ceramid) készültek 96%-ban természetes alapanyagokból, melynek köszönhetően azonnal beszívódnak, és akár 10 réteg mélyen táplálják a bőrt – jelenti be Gózon-Karajz Zsófia.
A Johnson & Johnson kínálatában a nyári időszakban a könnyed állagú Hydro boost testápoló a favorit, míg az őszi-téli hónapokban a Neutrogena Norvég Formulás testápolók – a piros csomagolású Intense Repair és a kék Deep moisture – a kedvencek.
– A Neutrogena Norvég Formula idén ünnepli az 50. születésnapját, ezt a kézkrémeink limitált kiadású csomagolásaival ünnepeljük meg. A bőrápolás főként a női célcsoportra fókuszál, ebből szeretnénk kilépni a Neutrogenával, és a nők mellett a férfiakat is megcélozni. Ennek érdekében együttműködünk egy férfi influenszerrel, akinek a segítségével felhívjuk a figyelmet a témára – informálja lapunkat Szabó Viktória. //
Kapcsolódó cikkeink
Mától nem kell áfát fizetni a sajátmárkás menstruációs termékek vásárlása után a Tescóban
2024. június 27-től a Tesco minden sajátmárkás női intim higiéniai…
Tovább olvasom >Megvette az Estée Lauder a DECIEM-et
Lezárult a The Ordinary márkájáról ismert kanadai multibrand cég, a…
Tovább olvasom >Dél-Korea a világ hatodik dermokozmetikai piaca
A piaci versenybe „concept-dermo”, a „dermo-inspirált” és a gyógyszertári, ún.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >