Izmosodik a testápoló szegmens
Az elmúlt két év a testápolási kategóriára is hatással volt, a járványidőszakban a higiénia mellett az otthoni szépségápolás is az emberek szívügye lett. A fogyasztók tudatossága itt is megmutatkozik, választáskor fontos szempont a termék összetétele és az is, hogy minél inkább környezetbarát csomagolásban legyen megtalálható a polcokon.
Gózon-Karajz Zsófia, a L’Oréal Magyarország Kft. trade marketing managere úgy látja, a testápolás egy folyamatosan növekvő, stabil kategória, világszerte magas kereslettel, ami a COVID alatt a második legellenállóbb kategória volt az otthoni hajfestékek után. Súlyát tekintve is jelentős, a bőrápolás kategória körülbelül egynegyedét teszi ki.
– A testápolás minden évszakban fontos, hiszen a külső tényezők hatására a bőr kiszárad, sérül, és helyenként érdessé válik. Persze teljesen más igénybevételnek van kitéve a bőrünk nyáron, mint az őszi-téli időszak folyamán. Ennek következtében más típusú termékeket keresnek a fogyasztók a különböző évszakokban: a téli időszakban a gazdagabb textúrájú termékek kerülnek előtérbe és a melegebb, testesebb illatok, míg nyáron a könnyedebb, géles állagúak és a frissítő, gyümölcsös illatú termékek – jegyzi meg Gózon-Karajz Zsófia.
Lambert Petra szerint a szezonalitás a testápolás piacán kategóriafüggő: míg a dezodor- és tusfürdővásárlások nyáron és a karácsonyi időszakban ugranak ki jobban, addig a bőrápolás egyértelműen egy őszi-téli szezonalitással operál. Ezt a fogyasztói igények irányítják, hiszen másra van szüksége a bőrünknek a különböző évszakokban.
– A bőrápolás területén a Barnängen márkára fókuszálunk a drogériákban ebben az időszakban, hiszen a bőr gyors kiszáradása ellen maximális védelmet nyújtanak testápolóink, kézkrémeink – avat be a Henkel Beauty Care Hungary senior brand managere.
Szabó Viktória, a Johnson & Johnson Kft. senior brand & shopper activation managere az elhangzottakat azzal egészíti ki, hogy a vásárlók az elmúlt időszakban egyre tudatosabbak a bőrápolásban. Habár a fő fókusz az arcápoláson van, általánosságban elmondható, hogy egyre többen tanulmányozzák az INCI-t, és fordítanak figyelmet az újrahasznosítható/tott csomagolásra.
– Amellett, hogy a testápolás egész évben aktuális, télen jóval népszerűbbek azok a termékek, melyek erősebb hidratáló hatást biztosítanak a hidegben kiszáradt bőrnek. Az ősz beköszöntével a kézkrémeladások is megemelkednek.
Innováció és hagyomány
– A L’Oréal Magyarország Kft. Garnier márkája stabil, sokak körében kedvelt portfólióval bír testápolók terén, mely termékek az extra száraz bőrtől a normál bőrig sokak számára megoldást nyújtanak annak regenerálása, hidratálása, táplálása vagy puhítása érdekében. Ezen termékek közül a legnépszerűbb a piros csomagolású Garnier Repairing Care testápoló tej, mely kanadai összetétele regeneráló hatásáról ismert juharfakivonatot tartalmaz.
– Az idei évben kiemelt fókusz került a testápolás kategóriára, ugyanis egy új, 4 termékből álló testápoló termékcsaládot vezettünk be a piacra Garnier body superfood néven. A termékek különlegessége, hogy superfoodokkal (avokádó, aloe vera, görögdinnye, kakaóvaj) és aktív hatóanyagokkal (omega-3, magnézium, hialuronsav, ceramid) készültek 96%-ban természetes alapanyagokból, melynek köszönhetően azonnal beszívódnak, és akár 10 réteg mélyen táplálják a bőrt – jelenti be Gózon-Karajz Zsófia.
A Johnson & Johnson kínálatában a nyári időszakban a könnyed állagú Hydro boost testápoló a favorit, míg az őszi-téli hónapokban a Neutrogena Norvég Formulás testápolók – a piros csomagolású Intense Repair és a kék Deep moisture – a kedvencek.
– A Neutrogena Norvég Formula idén ünnepli az 50. születésnapját, ezt a kézkrémeink limitált kiadású csomagolásaival ünnepeljük meg. A bőrápolás főként a női célcsoportra fókuszál, ebből szeretnénk kilépni a Neutrogenával, és a nők mellett a férfiakat is megcélozni. Ennek érdekében együttműködünk egy férfi influenszerrel, akinek a segítségével felhívjuk a figyelmet a témára – informálja lapunkat Szabó Viktória. //
Kapcsolódó cikkeink
A magas árak jelentik a fenntartható termékek vásárlásának legfőbb akadályát
Tízből négy vásárló a magas árakat jelöli meg a fenntartható…
Tovább olvasom >Van új a zuhany alatt, és azon túl is!
A tusfürdők piaca folyamatosan növekszik, ahogy a vásárlói elvárások egyre…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Liptai Zsolt lett az év bortermelője
A Magyar Bor Akadémia (MBA) Év Bortermelője Magyarországon 2024 elismerését…
Tovább olvasom >Tippek a bankkártyás csalások elkerülésére az ünnepi forgatagban
A karácsonyi időszak a vásárlás öröméről szól, ám ilyenkor a…
Tovább olvasom >