Íz és minőség nélkül nem maradnak versenyben a növényi alapú márkák
Ian Hepburn, a Flora Food Group marketingigazgatója figyelmeztetett: a növényi alapú márkáknak az ízre és a teljesítményre kell összpontosítaniuk, különben fennáll a veszélye, hogy csak egy túlságosan szűk réteget szólítanak meg.
Hepburn szerint nem elég, hogy a márkák önmagukat vegánként hirdetik, biztosítaniuk kell azt is, hogy termékeik finomak és jól használhatók legyenek.
– A marketing nem mindig egyszerű. Számos növényi alapú termék esetében az volt a hiba, hogy a kommunikáció során túlzottan a ‘növényi alapú’ jelzőre fókuszáltak, pedig a vásárlók elsősorban az íz, a főzési és sütési tulajdonságok, valamint a minőség alapján választanak – mondta Hepburn a Grocery Gazette-nek adott interjúban.
A Flora példája azt mutatja, hogy a siker kulcsa a termékek minőségének hangsúlyozása, miközben csak másodlagos azok növényi eredetének kommunikálása. A márka maga egyre inkább az ízre és a teljesítményre összpontosít, az elsődleges üzenet a kiváló íz – állítja a szakember.
A növényi alapú ágazat nehézségeit az Allplants márka friss példája is illusztrálja. A húshelyettesítő termékeket gyártó vállalat nemrég csődeljárást kezdeményezett a csökkenő kereslet és a tartós veszteségek miatt. Ezzel szemben a természetes alapanyagokra építő növényi termékek továbbra is erős növekedést mutatnak, ahogyan azt a Deliciously Ella vezérigazgatója, Mathew Mills is megjegyezte.
Grocery Gazette
Kapcsolódó cikkeink
A növényi táplálkozással ismerkedtek a Radnóti diákjai
A NÉGYOSZ tavaly novemberben indult OkosFehérje programja újabb állomásához érkezett:…
Tovább olvasom >Erőteljes növekedés előtt a növényi alapú étrend-kiegészítők piaca
A növényi alapú étrend-kiegészítők globális piaca a 2025-ös 27,52 milliárd…
Tovább olvasom >Ugrásszerűen nő az alternatívfehérje-szabadalmak száma
A Good Food Institute a maga nemében első és egyedülálló…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: az előző év azonos időszakához mérten 4,9, májushoz képest 1,2 százalékkal mérséklődött az ipari termelés júniusban
2025 júniusában az ipari termelés volumene 4,9 százalékkal elmaradt az…
Tovább olvasom >MBH gyorselemzés: Továbbra is visszafogott az ipar teljesítménye
Az ipar továbbra is gyenge számokat produkál: júniusban az ipari…
Tovább olvasom >AI és fenntarthatóság lehetnek a középvállalatok kitörési pontjai a bizonytalanság idején
A Grant Thornton International Business Report (IBR) legfrissebb adatai szerint…
Tovább olvasom >