Íz és minőség nélkül nem maradnak versenyben a növényi alapú márkák
Ian Hepburn, a Flora Food Group marketingigazgatója figyelmeztetett: a növényi alapú márkáknak az ízre és a teljesítményre kell összpontosítaniuk, különben fennáll a veszélye, hogy csak egy túlságosan szűk réteget szólítanak meg.
Hepburn szerint nem elég, hogy a márkák önmagukat vegánként hirdetik, biztosítaniuk kell azt is, hogy termékeik finomak és jól használhatók legyenek.
– A marketing nem mindig egyszerű. Számos növényi alapú termék esetében az volt a hiba, hogy a kommunikáció során túlzottan a ‘növényi alapú’ jelzőre fókuszáltak, pedig a vásárlók elsősorban az íz, a főzési és sütési tulajdonságok, valamint a minőség alapján választanak – mondta Hepburn a Grocery Gazette-nek adott interjúban.
A Flora példája azt mutatja, hogy a siker kulcsa a termékek minőségének hangsúlyozása, miközben csak másodlagos azok növényi eredetének kommunikálása. A márka maga egyre inkább az ízre és a teljesítményre összpontosít, az elsődleges üzenet a kiváló íz – állítja a szakember.
A növényi alapú ágazat nehézségeit az Allplants márka friss példája is illusztrálja. A húshelyettesítő termékeket gyártó vállalat nemrég csődeljárást kezdeményezett a csökkenő kereslet és a tartós veszteségek miatt. Ezzel szemben a természetes alapanyagokra építő növényi termékek továbbra is erős növekedést mutatnak, ahogyan azt a Deliciously Ella vezérigazgatója, Mathew Mills is megjegyezte.
Grocery Gazette
Kapcsolódó cikkeink
A növényi alapú innovációkra ösztönzőleg hat a fermentáció, a regionális ízek és az árparitás
Bár a növényi alapú ágazat eddig is jelentős sikereket ért…
Tovább olvasom >Növényi alapú termékekkel kiváltható a hús, tojás és tej a fenntarthatóbb jövőért
Egyre többen választanak növényi alapú termékeket a hagyományos élelmiszerek helyett,…
Tovább olvasom >Íz és minőség nélkül nem maradnak versenyben a növényi alapú márkák
Ian Hepburn, a Flora Food Group marketingigazgatója arra figyelmeztetett egy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Ez az év már valóban az adatmenedzsment éve lesz
Az élelmiszer-kiskereskedelmi szektor sikere idén nagyban múlhat az árképzés, az…
Tovább olvasom >Az év elején tovább erősödött a turizmus – ágazati kitekintő
2025 januárjában egymillió vendég érkezett a turisztikai szálláshelyekre, ahol közel…
Tovább olvasom >Hogyan lehet felvenni a harcot az olcsó külföldi online kereskedőkkel?
A hazai e-kereskedelemnek hihetetlen lökést adott a COVID, hiszen a…
Tovább olvasom >